![]() |
Samenwerking met groen! ?
Hoe staan de mensen op dit forum tegenover een eventuele samenwerking met groen! ?
Op dit moment zou dit een extra zetel betekenen in Limburg en eventueel ook in Antwerpen. |
Dat zal afhangen van de voorwaarden waarop zeker? Voor het "groen" liberalisme waar de milieubeweging nu mee te koop loopt bedank ikzelf toch alvast.
|
Lijkt mij niet wenselijk.
|
Citaat:
|
Wat zouden "jullie" nu kunnen samenwerken met Groen! als dat onder elkaar nog niet lukt?
|
Citaat:
maar misschien wel te overwegen: concrete samenwerking voorstellen in strijdbewegingen, met bvb. gezamenlijk stakingspiket of zo? of nog: een kritisch debat met (radicaal) links over de crisis organiseren, waar we bijvoorbeeld hun strekking uitnodigen om de groene New Deal uit de doeken te doen? Tegenover bijvoorbeeld een Erik Demeester van Spa-rood die daar ook een visie op heeft, en andere radicaal-linkse strekkingen? |
Citaat:
|
Wel, leg hen concrete principes voor waaraan te moeten voldoen. Eén probleem, het collectief bezit van de productiemiddelen zal naar alle waarschijnlijkheid ofwel geweigerd worden ofwel geridiculiseerd worden.
|
Citaat:
Trouwens zou het echt voor een zetel in Limburg zorgen? Zoveel haalden jullie er toch niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat ons eerlijk zijn: tussen de PvdA en Groen! gaapt een groot verschil, het enige wat onze bindt is dat we links van de spa staan en dat we tegen het neoliberalisme zijn, we hebben een ander uitgangspunt en een ander einddoel voor ogen. Uiteraard ben ik wel voorstander van gezamenlijk actie voeren aan de basis (iets wat tussen GRAS en Comac hier in Leuven goed lukt:)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Solidair van de vorige week stond een interessante analyse van Groen! op de affiche staan ze in maatpak en dat komt overeen met de econ visie die alsmaar dichter aanleunt bij de visie van het bedrijfsleven.
|
Citaat:
|
Groen liberalisme, had ik dat al eens vermeld?
|
Citaat:
Wat een mens allemaal niet doet als hij zich verveelt. :? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be