![]() |
Verkiezingsfraude tegen linkse lijst in Baskenland?
Aangezien Txiki het hier niet post zal ik het maar doen zekers. :)
http://forum.politics.be/showthread.php?t=124599 Ik weet niet wat de andere linkse partijen in Spanje daarvan vinden, maar ik vind het eerlijk gezegd toch wel verontrustend. Spanje ligt slechts twee staatsgrenzen verwijderd van ons. Het is een lid van de EU. En de partijen die voor de voortdurende vervolgingen van linkse partijen verantwoordelijk zijn regeren via de Europese Fracties onrechtstreeks mee over Vlaanderen. Toch blijft het hier stil in linkse middens... :| |
Tof!
Het beperkt zich niet tot Baskenland he. Over heel de Spaanse staat is er fraude gepleegd. |
Zo tof is dat niet hoor ;)
|
Morgen worden de stemmen herteld. Men begint om 10u. Iniciativa zal daarna beslissen of ze klacht gaat indienen.
|
Het interesseert links duidelijk van geen kanten. Internationalisten? jaaaaaaa :roll:
|
Alleen voor hun eigen clubkes en internationales zeker?
|
Ik vraag me af in welke mate ze vrienden hebben. Ze verwijzen in dit geval niet eens naar de POSI, die een deel van de stemmen voor Iniciativa toegekend heeft gekregen.
|
Is daar eigenlijk ergens misschien een engelstalige of franstalige bron van waar je de situatie ook kan opvolgen? Iets handiger voor mij aangezien ik geen Spaans kan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is dat geen vrij standaard gedrag in Spanje? Ze zijn daar nog niet helemaal over Franco heen.
|
Is er al ergens iets in (spaanse) media over verschenen?
|
Citaat:
Citaat:
|
Nu heeft de lijst "Europa de los Pueblos - Verdes" ook onregelmatigheden gemeld. Dit is een samenwerking tussen ERC (Catalonië), Aralar, EA (beide Baskenland), BNG (Galicië), Chunta Aragonesista, Los Verdes en Entesa per Mallorca.
|
En? wat gaat er gebeuren? Dienen ze klacht in? Protesteren ze? ...
|
Citaat:
|
Op verschillende plaatsen is de hertelling nog niet begonnen. Daar waar ze wel begonnen zijn, zijn waarnemers van Iniciativa ofwel de toegang ontzegd ofwel door één van de politiecorpsen buiten gezet.
Op sommige van die plaatsen weigert "men" de ongeldige stemmen opnieuw te bekijken. Wel is al duidelijk dat Iniciativa in Baskenland alleen al iets meer dan 1800 stemmen meer gehaald heeft dan hen in eerste instantie toegekend werden. Het wordt echter nog gekker: zelfs de regeringspartij PSOE is belazerd. Mar�*a Teresa Fernández de la Vega is vicepremier en afkomstig uit Beneixida (Valencia). Wel, zij zou volgens de officiële resultaten zelf niet op de PSOE gestemd hebben, want haar partij zou in haar dorp geen enkele stem behaald hebben. |
Nog nieuws?
|
Citaat:
|
Als iemand daarover een vrije tribune wil schrijven voor de LSP-site, dan zou dat zeker geapprecieerd worden ;-) Je weet me wel te vinden indien er interesse daarvoor is?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be