Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wederom een staaltje van EU-bemoeizucht: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124773)

Derk de Tweede 9 juni 2009 17:00

Wederom een staaltje van EU-bemoeizucht:

EU tegen Nederland: Deel vaccinaties Mexicaanse griep met andere landen:
Ik zou tav van de gezondheid toch kiezen dat Nederland (en al die andere landen die hun gezondheidszorg wel in orde hebben) eerst voor hun eigen bevolking kiezen.
Het spijt me me echt, maar in dit geval kies ik dan toch voor "eigen volk eerst", zeker als die griep echt gevaarlijk dreigt te gaan worden.

http://www.spitsnieuws.nl/archives

willem1940NLD 10 juni 2009 00:38

Page Not Found

Page not found - /archives/

d24e 10 juni 2009 01:00

Is het niet beter voor Nederland dat die vaccinaties gaan waar ze nodig zijn om meer kans te hebben een eventuele epidemie te voorkomen nog voor ze uitbreekt?

Help de mensen die ziek worden zodat ze het niet verder kunnen verspreiden en dan heb je er zelf ook geen last van.

Heel-Nederlander 10 juni 2009 15:21

Help andere landen. Dan voorkom je leed in eigen land. Je moet verder nadenken als de bekrompen visie van "Nederland eerst". Beter zeg: Europa eerst, want dat is wat we eens wat vaker moeten doen

willem1940NLD 10 juni 2009 16:33

Beter iedere grensoverschrijder preventief ontsmetten.

Adam Smith 11 juni 2009 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4160542)
EU tegen Nederland: Deel vaccinaties Mexicaanse griep met andere landen:
Ik zou tav van de gezondheid toch kiezen dat Nederland (en al die andere landen die hun gezondheidszorg wel in orde hebben) eerst voor hun eigen bevolking kiezen.
Het spijt me me echt, maar in dit geval kies ik dan toch voor "eigen volk eerst", zeker als die griep echt gevaarlijk dreigt te gaan worden.

http://www.spitsnieuws.nl/archives

Dat sluit elkaar niet uit. Het lijkt me logisch dat ieder land een minimale voorraad zelf wil houden voor het geval het (sneller) ook naar het eigen land verspreidt. Anderzijds is het ook zo, dat het delen van vaccinaties de verspreiding van een epidemie kan tegengaan of minimaal vertragen. Kortom accepteer dat landen niet alles zullen willen delen, maar een gezamelijke vaccinatiepot ernaast, in te zetten bij epidemie-en lijkt me wel wenselijk en haalbaar.

willem1940NLD 11 juni 2009 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4165237)
Dat sluit elkaar niet uit. Het lijkt me logisch dat ieder land een minimale voorraad zelf wil houden voor het geval het (sneller) ook naar het eigen land verspreidt. Anderzijds is het ook zo, dat het delen van vaccinaties de verspreiding van een epidemie kan tegengaan of minimaal vertragen. Kortom accepteer dat landen niet alles zullen willen delen, maar een gezamelijke vaccinatiepot ernaast, in te zetten bij epidemie-en lijkt me wel wenselijk en haalbaar.

Kijk, zo'n "pot" had de EU mooi kunnen regelen van ons vele belastinggeld.

Derk de Tweede 11 juni 2009 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 4161698)
Is het niet beter voor Nederland dat die vaccinaties gaan waar ze nodig zijn om meer kans te hebben een eventuele epidemie te voorkomen nog voor ze uitbreekt?

Help de mensen die ziek worden zodat ze het niet verder kunnen verspreiden en dan heb je er zelf ook geen last van.

Pandemie is vandaag een feit!
The Who zal dit vanavond bekendmaken.

Derk de Tweede 11 juni 2009 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4165237)

Ik kan me nog voorstellen dat je als rijker land meer inkoopt dan nodig is uit solidariteit met de armere landen, maar niet aan die EU-landen die verzuimd hebben om voldoende vaccins te bestellen.
Het vaccin is overgens nog niet eens klaar.

Adam Smith 11 juni 2009 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4165506)
Ik kan me nog voorstellen dat je als rijker land meer inkoopt dan nodig is uit solidariteit met de armere landen, maar niet aan die EU-landen die verzuimd hebben om voldoende vaccins te bestellen.
Het vaccin is overgens nog niet eens klaar.

Dan kijkt u niet verder dan uw neus lang is. Het is ergens wel te begrijpen, maar niets doen is/kan uiteindelijk ook in het nadeel van het eigen land zijn. Achteraf kan er altijd nog over een vergoeding (de landen die gedeeld hebben) of bestraffing (voor de verzuimers) gesproken worden; of desnoods legt men dit van tevoren vast. Op het moment van een uitbraak is daar in ieder geval geen tijd voor. Verder bent u qua solidariteit niet erg consequent; ten eerste is men solidair met de slachtoffers, niet noodzakelijker wijs de overheden en ten tweede heeft solidariteit weinig met welvaartsniveau te maken. Ondanks dit alles ben ik wel voor goede regels in EU verband, maar een gezamenlijke Europese aanpak is niet verkeerd; de wereld houdt niet op bij de grenzen van Nederland en ziektes trekken zich al helemaal niets van staatsgrenzen aan....

Felix (be) 11 juni 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4165499)

Hoeveel miljoenen doden zijn er al gevallen?

praha 11 juni 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) (Bericht 4165837)

Nog niet zoveel... 100-tal dacht ik... tot nu toe
maar het hoeft uiteraard niet überhaupt dodelijk te zijn om het met de term pandemie te bedelen
In ieder geval verspreid het ding zich razendsnel _ daar waar het eerst nog leek dat de groei zou stagneren _ zonder de nodige maatregelen kan je dus gerust stellen dat dat dodental fameus zal oplopen met een factor 7 miljard op ( geschat ) enkele tienduizenden

Derk de Tweede 12 juni 2009 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) (Bericht 4165837)

Het is wachten op de winter en een eventuele verandering van het virus.
Wel neemt het aantal gevallen nu snel toe.

Bovenbuur 12 juni 2009 08:43

Zwijnengriep is voor watjes, er gaan veel minder mensen aan dood dan aan de gemiddelde griep die we over ons heen krijgen.

Infowarrior 12 juni 2009 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4165499)

Goeie groep (geweest)!;-) Voor de rest kan die hele WHO op de hoop van de NWO!

Hoe lang zijn ze nu al aan het zagen over die varkensgriep?! Het resultaat is 141 doden wereldwijd ocharme!:roll:

Ik zou willen dat ze eens de cijfers van het aantal doden bekendmaken die wereldwijd vallen bij een gewone griepepidemie. Zal een pakske meer zijn!

Infowarrior 12 juni 2009 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4166978)
Het is wachten op de winter en een eventuele verandering van het virus.
Wel neemt het aantal gevallen nu snel toe.

Je bedoelt dat het wachten is op de winter "bij ons". Want ergens op deze bol is het dus wel degelijk winter nietwaar.

willem1940NLD 12 juni 2009 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 4166550)
Nog niet zoveel... 100-tal dacht ik... tot nu toe
maar het hoeft uiteraard niet überhaupt dodelijk te zijn om het met de term pandemie te bedelen
In ieder geval verspreid het ding zich razendsnel _ daar waar het eerst nog leek dat de groei zou stagneren _ zonder de nodige maatregelen kan je dus gerust stellen dat dat dodental fameus zal oplopen met een factor 7 miljard op ( geschat ) enkele tienduizenden

Niet echt geruststellend toch; persoonlijk zou ik flink kwaad zijn mocht ik tot die 100 hebben behoord.

:twisted:

Tavek 13 juni 2009 16:50

Een virus trekt zich niks aan van staatsgrenzen of nationaliteiten, het is dus een debiele houding van de Nederlanders en gelukkig hebben we de EU weer die wat verstand heeft.

willem1940NLD 13 juni 2009 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 4169610)
Een virus trekt zich niks aan van staatsgrenzen of nationaliteiten, het is dus een debiele houding van de Nederlanders en gelukkig hebben we de EU weer die wat verstand heeft.

Nee, andersom; de EU had allang de "Nederlandse" aanpak zelf moeten hanteren.

Bovenbuur 14 juni 2009 13:34

Maar is er überhaubt al een vaccin trouwens?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be