Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gericht aan de weiningen die .......... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124780)

De_Laatste_Belg 9 juni 2009 18:14

Gericht aan de weiningen die ..........

Bijna één jaar zwerf ik op dit forum rond.

't Was plezant. Ik heb mijn eigen politieke entiteit hier op 't forum gevonden. Ik heb terug geleerd om intuïtie op papier te zetten.

't Was entertainment.

Tot 't ernstig werd op 7 juni, jl.

Voor 7 juni kon je stellen dat 70 tot 80% van de forum leden kiezen voor 't Vlaams Belang. En dat percentage leek maar te stijgen.

Op 7 juni kreeg 't VB een (schone) klap. Maar het aantal forum leden die kiezen voor 't VB bleef stijgen.

Nergens in de maatschappij vind je deze concentratie van VB militanten terug. Zelfs niet (geruchten van VB'ers zelf) in de kamerfractie van het VB.

Het forum is uitgesproken extreem rechts. En dat heeft geen enkel raakvlak met 'de werkelijkheid'.

Nu ja, dat is geen reden om met 't handje te zwaaien. Maar wat komt is dat wel.

Al die VB'ers zijn hier om via bevestiging en zelfbevestiging Calimero versch(r)aling te ontlopen.

En nu kom ik met mezelf op de proppen:
Ik doe daar netjes aan mee. Gewoon door mijn aanwezigheid op 't forum. Ik argumenteer, reageer, debatteer. En daardoor voed ik de aanwezigheid en de bruutheid van extreem rechts, daarmee doe ik aan vetmesting van VB egootjes en echootjes.

Ik bestendig dus wat ik zie als een maatschappelijk probleem.

Zonder mijn berichten (en die van enkele anderen) zou het VB op dit forum doodbloeden van verveling en degenereren door incest. Het forum is een VB-Tamagotchi die ik in leven houdt.

Bij deze neem ik dus mijn verantwoordelijkheid en stap op.

Ik wens de enkele open geesten op dit forum een behouden leven en veel liefde.

Gelukkig heb ik geen vrienden gemaakt op dit forum. Toen ik een aantal internationale fora verliet, om terug Nederlands te leren schrijven, was dat anders.

Het is dus, gelukkig, erg gemakkelijk deze keer.

Andro 9 juni 2009 18:16

Het gaat je goed.

backfire 9 juni 2009 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 4160696)
(en die van enkele anderen)

Nou, ik zou dit toch wat willen nuanceren, hoor. Mijn eerste indrukken waren dezelfde: 'dit is een VB forum', maar ik heb hier ondertussen toch voldoende leden gevonden die een mooi tegengewicht vormen. En ik ontdek er alsmaar meer. Ik heb het soms niet met allen eens, maar het levert vaak mooie discussies op.

Ik zou de moed nog niet opgeven

Jazeker 9 juni 2009 18:21

Citaat:

't Was plezant. Ik heb mijn eigen politieke entiteit hier op 't forum gevonden. Ik heb terug geleerd om intuïtie op papier te zetten.

't Was entertainment.

Voor 7 juni kon je stellen dat 70 tot 80% van de forum leden kiezen voor 't Vlaams Belang. En dat percentage leek maar te stijgen.

Op 7 juni kreeg 't VB een (schone) klap. Maar het aantal forum leden die kiezen voor 't VB bleef stijgen.

Nergens in de maatschappij vind je deze concentratie van VB militanten terug. Zelfs niet (geruchten van VB'ers zelf) in de kamerfractie van het VB.

Het forum is uitgesproken extreem rechts. En dat heeft geen enkel raakvlak met 'de werkelijkheid'.

Al die VB'ers zijn hier om via bevestiging en zelfbevestiging Calimero versch(r)aling te ontlopen.

Ik doe daar netjes aan mee. Gewoon door mijn aanwezigheid op 't forum. Ik argumenteer, reageer, debatteer. En daardoor voed ik de aanwezigheid en de bruutheid van extreem rechts, daarmee doe ik aan vetmesting van VB egootjes en echootjes.

Zonder mijn berichten (en die van enkele anderen) zou het VB op dit forum doodbloeden van verveling en degenereren door incest. Het forum is een VB-Tamagotchi die ik in leven houdt.

Gelukkig heb ik geen vrienden gemaakt op dit forum. Toen ik een aantal internationale fora verliet, om terug Nederlands te leren schrijven, was dat anders.

Het VB is een reden om hier weg te gaan? 8O Je bent nog fatalistischer dan ik.

Hertog van Gelre 9 juni 2009 18:26

Citaat:

't Was entertainment.

Een paar opmerkingen:
- Dit is geen VB-forum, echt niet.
- Dit forum is ook niet extreem rechts;
- Het overgrote deel van de mensen (dus ook de VB-ers) die op dit forum discussiert is bereid een discussie of een gesprek aan te gaan.
- Ik heb veel mensen op dit forum door de jaren heen hun mening zien bijstellen naar aanleding van discussies, zowel de ene als de ander kant op.
- Discussieren heeft dus zin.
- Voorzover virtuele vrienden bestaan zou je me als een vriend kunnen beschouwen. Ik vind je berichten altijd zeer aangenaam om te lezen. Discussies hebben wij niet veel gehad, waarschijnlijk omdat we politiek gezien niet zo veel verschillen. Ik zou het dus jammer vinden als je inderdaad zou verdwijnen.
- Iedereen is dit forum weleens zat maar als ik jou was zou ik maar blijven.

Flanelcondoom 9 juni 2009 18:31

Blijf.

Jazeker 9 juni 2009 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4160729)
Een paar opmerkingen:
- Het overgrote deel van de mensen (dus ook de VB-ers) die op dit forum discussiert is bereid een discussie of een gesprek aan te gaan.
- Ik heb veel mensen op dit forum door de jaren heen hun mening zien bijstellen naar aanleding van discussies, zowel de ene als de ander kant op.
- Voorzover virtuele vrienden bestaan zou je me als een vriend kunnen beschouwen. Ik vind je berichten altijd zeer aangenaam om te lezen. Discussies hebben wij niet veel gehad, waarschijnlijk omdat we politiek gezien niet zo veel verschillen. Ik zou het dus jammer vinden als je inderdaad zou verdwijnen.

De Hertog is toch doorgaans de stem van de rede.

Knipp 9 juni 2009 18:33

Citaat:

Blijf
Ga ! En kom terug !

Knipp 9 juni 2009 18:35

Citaat:

Die uitspraak toont aan dat je nog veel progressie kan maken op 't vlak van politieke ernst :lol:

Flanelcondoom 9 juni 2009 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 4160755)
Ga ! En kom terug !

Braindrain @ p.be.

Zwartengeel 9 juni 2009 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4160729)
Een paar opmerkingen:

Als dit al een VB-forum zou zijn, dan moet hij maar eens naar politicsinfo gaan. Daar gaat hij pas wat zien...

garfield 9 juni 2009 18:42

De zoveelste "ik ben hier weg"-topic :evil:

Wel ontzettend geestig dat het VB er nu wordt bijgeroepen. Als ik hier wegga zal het voor de slaafse houding tegenover mijn toekomstig vrouwke (die ik nog niet ben tegekomen) zijn en dan zal ik dat hier zo wel verkondigen.
rechtlijnig en betrouwbaar 8-) zo is dat :-P

E. Gidius 9 juni 2009 18:44

'k Vind dit nogal een overtrokken bericht.

Ondanks dat we weinig virtueel contact hadden, apprecieerde ik je forum-attitude toch enorm. Als ik je niet beter kende, zou ik denken dat je een drama-queen was.

Dus, Belg, vermits je de Laatste bent (en omdat we nood hebben aan evenwichtige mensen): denk eens na en kom indien nodig terug.

IronChef 9 juni 2009 18:46

:cry:

Knipp 9 juni 2009 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4160782)
Als ik je niet beter kende, zou ik denken dat je een drama-queen was.

ROFL

Jedd 9 juni 2009 18:49

ik heb 't u al eens gezegd : internet minder serieus nemen

trouwens, volgens de poll in 't verkiezingssubforum stemde 1/4 hier blok.
er zitten hier meer NV-A'ers dan blokkers.

dat feit alleen al maakt dat het niet helemaal zeker is of uw bom onder het juiste doelwit gelegd werd :-P

Jazeker 9 juni 2009 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4160782)
'k Vind dit nogal een overtrokken bericht.

Ondanks dat we weinig virtueel contact hadden, apprecieerde ik je forum-attitude toch enorm. Als ik je niet beter kende, zou ik denken dat je een drama-queen was.

Dus, Belg, vermits je de Laatste bent (en omdat we nood hebben aan evenwichtige mensen): denk eens na en kom indien nodig terug.

Net als met Ceert G (hihi) heb ik ideologisch weinig gemeen met voornoemde persoon, maar apprecieerde zijn attitude wel.

Jazeker 9 juni 2009 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4160805)
ik heb 't u al eens gezegd : internet minder serieus nemen

er zitten hier meer NV-A'ers dan blokkers.

dat feit alleen al maakt dat het niet helemaal zeker is of uw bom onder het juiste doelwit gelegd werd :-P

Boe!

hehehe

Hertog van Gelre 9 juni 2009 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4160805)

Hee, en in de Nederlander-draad stemde ongeveer 1/4 hier Nederlander.
Zouden die Nederlanders en blokkers hetzelfde z.....

Jedd 9 juni 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4160816)
Hee, en in de Nederlander-draad stemde ongeveer 1/4 hier Nederlander.

serieus :-D

Citaat:

Zouden die Nederlanders en blokkers hetzelfde z.....
mestkevers ?

ja :twisted:

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be