![]() |
Dirk Vijnck: 'Somers moet nog verder uit beeld verdwijnen'
Dirk Vijnck: 'Somers moet nog verder uit beeld verdwijnen'
ZOUTLEEUW/LANDEN - 'Met mijn parlementair werk haalde ik geen letter pers, maar plotseling stond ik wekenlang in alle kranten. Volledig buiten proportie. Het waren Vlaamse verkiezingen, het had om Vlaamse thema’s moeten gaan, niet om mij.' Dirk Vijnck, de LDD'er die wellicht Open VLD-voorzitter Bart Somers de das omdeed, praat op de regionale zender ROB-tv voor het eerst openlijk over zijn dubbele transfer. Goed een maand voor de verkiezingen stond het Zoutleeuwse parlementslid Dirk Vijnck uit Landen plotseling in het middenpunt van de belangstelling. Niet omdat hij een bijzonder scherpzinnige interventie in het parlement op zijn naam mocht schrijven, maar wel omdat hij overstapte naar Open VLD om enkele dagen later weer terug te komen. Na de pijnlijke affaire dook Vijnck onder. Hij wilde uit de schijnwerpers en uit de negatieve spiraal. Nu de stemmen zijn geteld wil hij wel praten. 'Ik heb me als politicus vergist. Maar gelukkig heb ik als mens snel mijn vergissing ingezien en nog kunnen rechtzetten.' 'Ik heb heel even geloofd in de oprechtheid van Open VLD, vooral omdat ze me beloofden meer begeleiding en omkadering te geven. Dat miste ik bij LDD. Maar toen ik in de gaten kreeg dat mijn overstap voor Open VLD niet meer was dan een manier om LDD financieel droog te leggen (de fractie in de Kamer dreigde haar werkingstoelagen te verliezen zonder Vijnck, nvdr.), ben ik op mijn stappen teruggekeerd', zegt hij. 'Bovendien heb ik een aantal Open VLD’ers over me horen praten toen ik op het toilet zat in de kamer. We hebben hem liggen, zeiden ze.' lol Medelijden met Bart Somers, de man die hem met grote trom binnenhaalde, heeft hij in geen geval. 'Iemand als Somers zou beter nog verder uit beeld verdwijnen. Hij heeft met opzet geprobeerd een politieke partij financieel te kraken. Dat is onvergeeflijk.' DS-Online |
Grappig, vooral die opmerking over de roddelende VLD'ers op de plee. Bij LDD houden ze zich niet in om met hem te lachen, JMDD lacht die man gewoon uit op tv. Wie zich afvraagt hoe deze prutser ooit op een lijst terechtkwam vindt het antwoord in DS van 9 mei 2009:
"En hoe de arbeider Vijnck lijsttrekker werd in Leuven? Dedecker reed in 2007 in het holst van de nacht naar Leuven, omdat er lijstproblemen waren bij zijn nog maar net opgerichte partij. 'Bon, wie wil hier 5.000 euro investeren?' vroeg Dedecker. Vijnck stak zijn vinger op en had meteen het lijsttrekkerschap, en anderhalve maand later een Kamerzitje, op zak." Het ergste van al is dat ik eigenlijk de mening van Frank Thevissen volg, die stelt dat de man geslachtofferd is door zowel JMDD, Somers als de kwaliteitspers. Maar spijtig genoeg is Vijnck te dom om gewoon te zwijgen. Vijnck zou het beste samen met Somers nog wat verder uit beeld verdwijnen. |
LDD zou beter uit beeld verdwijnen....karel de ruwe , debaetselier ...zijn die allemaal zoveel beter dan dhr vijnck opm nog maar te zwijgen over "NO koffiekoeke " mr verstrepen....
LDD is één grote farce. ik zou er enkel als anarchist op stemmen. |
Citaat:
Verkoop liever wat pro-praat. |
Dirk Vijnck zou beter ook uit beeld verdwijnen.
Die man is de belangrijkste oorzaak voor de povere resultaten van LDD. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan is hij op zijn eentje een partijt(je) waard die mogelijk de kiesdrempel wel gehaald zou hebben ... wow 8-) |
Citaat:
Vijnck mag voor mijn part blijven . Hij moet alleen ingeënt worden tegen kinderziekten. |
Citaat:
:lol: |
Citaat:
De media eet uit hun hand. |
Citaat:
|
Komaan, iedereen moet nu toch doorhebben dat die Vijnck te dom is om te helpen donderen
|
Citaat:
|
Citaat:
Al die liberalen zijn allemaal hetzelfde als het er op aankomt. |
Babbelen over het weer is nog nuttiger dan een topic over de uitspraken van Dirk Vijnck.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be