Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingsforum 2009 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=217)
-   -   Pascal voelt zich "verraden" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124876)

E. Gidius 11 juni 2009 14:29

Pascal voelt zich "verraden"

Citaat:

Smet voelt zich verraden door Groen!

Brussels SP.A-kopstuk Pascal Smet vindt het 'onbegrijpelijk' dat Groen! zonder SP.A mee aan tafel zit bij de onderhandelingen voor de vorming van een Vlaams meerderheid in het Brussels gewest. De uittredende minister voelt zich verraden door de Vlaamse groenen.
Lees verder op http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090611_031

Goede zaak dat deze hartstochtelijke verdediger van het roven van Vlaamse mensen en gemeenten niet meer in de Brusselse regering zal zetelen.

Zijn romantisch woordgebruik, nu hij niet meer aan de mackt kan zitten, zal hooguit hier en daar een glimlach ontlokken.

Hopelijk zijn de drie anderen, ttz Bruno De Lille (Groen), Steven Van Ackere (CD&V) en Guy Vanhengel (VLD), uit iets beter hout gesneden.

Fonske 11 juni 2009 15:06

Zucht... wat zijn we weer aan het navelstaren. Dit gaat over beleid in Brussel.
Ik vind het jammer, heb op hem gestemd. Hij schonk veel aandacht aan de fiets en aan publieke ruimte in de stad. Ik hoop dat Vanhengel op mobiliteit (indien hij deze bevoegdheid binnenhaalt) niet te veel de kaart van koning auto zal trekken. Gelukkig is er nog Ecolo.

De schoofzak 11 juni 2009 16:04

Ik heb ook altijd zo'n gevoel gehad dat er een hoek af was bij dat ventje.

Nu beweert hij zich verraden te voelen door een andere partij.

Had hij misschien een voorakkoord met die partij?
Of vond hij dat de groenen een aanhangsel waren van zijn partij, of beter nog, een aanhangsel van zijn persoontje ?

toccata 11 juni 2009 17:13

Groen! is geen spa absolute trouw verschuldigd, we zijn onafhankelijk van elkaar
Ik ben in principe wel voorstander van dat als Groen! in een regering stapt dat spa erbij zit (anders stel je je héél kwetsbaar op op de linkse flank)
Nuja we zullen zien wat de onderhandelingen geven, ik denk dat je de Brusselse partijen niet echt met de Vlaamse/Waalse kan vergelijken (de tendensen in verkiezingsuitslagen zijn er helemaal anders:|)

van Maerlant 11 juni 2009 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4165664)
Groen! is geen spa absolute trouw verschuldigd, we zijn onafhankelijk van elkaar
Ik ben in principe wel voorstander van dat als Groen! in een regering stapt dat spa erbij zit (anders stel je je héél kwetsbaar op op de linkse flank)
Nuja we zullen zien wat de onderhandelingen geven, ik denk dat je de Brusselse partijen niet echt met de Vlaamse/Waalse kan vergelijken (de tendensen in verkiezingsuitslagen zijn er helemaal anders:|)

Een vraagje, als u het mij toestaat. Wat is voor u het belangrijkst? Links of ecologie?

toccata 11 juni 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4165669)
Een vraagje, als u het mij toestaat. Wat is voor u het belangrijkst? Links of ecologie?

Er is geen contradictie tussen beiden

Geert C 11 juni 2009 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4165664)

Ach, ik geloof nooit dat Groen! deze beslissing alleen heeft genomen, ze is slechts het gevolg van wat er zich aan Franstalige zijde afspeelt: MR en Ecolo die samen een Brusselse regering willen vormen (aan Vlaamse kant heeft zo'n coalitie geen meerderheid zonder een derde partij). :?

van Maerlant 11 juni 2009 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4165675)
Er is geen contradictie tussen beiden

Met wat voor partij zou je eerder samenwerken: een linkse arbeiderspartij, of een rechtse groene partij?

toccata 11 juni 2009 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4165678)
Ach, ik geloof nooit dat Groen! deze beslissing alleen heeft genomen, ze is slechts het gevolg van wat er zich aan Franstalige zijde afspeelt: MR en Ecolo die samen een Brusselse regering willen vormen (aan Vlaamse kant heeft zo'n coalitie geen meerderheid zonder een derde partij). :?

Uiteraard, voor de verkiezingen was het ook expliciet duidelijk gemaakt dat Groen! en ecolo samen in een regering wilden stappen (vandaar ook een gemeenschappelijk programma)

toccata 11 juni 2009 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4165684)
Met wat voor partij zou je eerder samenwerken: een linkse arbeiderspartij, of een rechtse groene partij?

Wat versta je onder linkse arbeiderspartij, over het algemeen is enkel links met ecologie bezig (en waarom zou een linkse arbeiderspartij geen aandacht hebben voor ecologie) en rechts-groen? wat moet ik me erbij voorstellen? Vlaamse Belang achtig met groene accenten?
En samenwerken: met degene waar we het meeste van ons programma kunnen verwezenlijken

system 11 juni 2009 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4165327)
Lees verder op http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090611_031

Goede zaak dat deze hartstochtelijke verdediger van het roven van Vlaamse mensen en gemeenten niet meer in de Brusselse regering zal zetelen.

Zijn romantisch woordgebruik, nu hij niet meer aan de mackt kan zitten, zal hooguit hier en daar een glimlach ontlokken.

Hopelijk zijn de drie anderen, ttz Bruno De Lille (Groen), Steven Van Ackere (CD&V) en Guy Vanhengel (VLD), uit iets beter hout gesneden.

Pascal Smet was een goeie voor de Vlaamse Brusselaar. Zonder twijfel. Maar Guy Vanhengel ook. Alleen, volgens mij kunnen die twee niet samen door één deur. Ogenschijnlijk wel, maar niet echt. Maar goed, in de politiek is het winnen en/of verliezen. En nu is de verliezer P. Smet.

Escritor 11 juni 2009 20:08

Het bewijst uiteraard nog maar eens dat Groen! geen linkse partij is.

toccata 11 juni 2009 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Escritor (Bericht 4166156)
Het bewijst uiteraard nog maar eens dat Groen! geen linkse partij is.

:lol:

Jaani_Dushman 11 juni 2009 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 4165669)

Ecologische politiek is niet mogelijk, als het niet kadert binnen een linkse politieke visie.

toccata 11 juni 2009 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4166442)
Ecologische politiek is niet mogelijk, als het niet kadert binnen een linkse politieke visie.

Bwa da zou ik ni zeggen
Je kan ook iets al Max Van Dietsland denkt proberen uit te voeren
Binnen het solidarisme ofzo

Jaani_Dushman 11 juni 2009 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4166446)
Bwa da zou ik ni zeggen
Je kan ook iets al Max Van Dietsland denkt proberen uit te voeren
Binnen het solidarisme ofzo

Een groen-rechtse politiek voeren, hoe doe je dat? Muren rond Sint-Martens-Latem en Deinze bouwen, zodat de gezonde lucht niet afdrijft naar de armere buurgemeenten?

system 11 juni 2009 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4166442)

Ecologische politiek is onontbeerlijk. Al was het maar alleen om de stank en het lawaai van het verkeer in Brussel. En niet alleen in Brussel. Overal ten lande!!

Escritor 11 juni 2009 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4166272)
:lol:

Wat meer gesprekken hebben met mensen van Groen!
De gemiddelde VB'er is linkser.
Het loopt er vol met engdenkende, conservatieve, katholieke persoontjes.

Fonske 12 juni 2009 08:50

Citaat:

Ach, ik geloof nooit dat Groen! deze beslissing alleen heeft genomen, ze is slechts het gevolg van wat er zich aan Franstalige zijde afspeelt: MR en Ecolo die samen een Brusselse regering willen vormen (aan Vlaamse kant heeft zo'n coalitie geen meerderheid zonder een derde partij).
Ecolo zit sowieso in de regering (zij zijn de kingmakers aan franstalige kant). Maar het is nog lang niet zeker met wie ze in zee stappen. Ik hoor dat er eerder een voorkeur is voor de PS. Javaux sluit verschillende coalities in Brussel en Wallonië niet uit

E. Gidius 12 juni 2009 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fonske (Bericht 4165391)
Zucht... wat zijn we weer aan het navelstaren. Dit gaat over beleid in Brussel.

Toch grappig dat net degene die er een nutteloos genoegen in schept de Vlaamse eenheid rond de grenzen van Brussel te verbreken, en daarvoor niet aarzelt met het lot van tienduizenden mensen in Rand te spelen, het nu zelf over iets hoogdravends als "verraad" heeft.

Loontje komt om zijn boontje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be