Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Welke Vlaamse persoon/partij is verantwoordelijk voor dit schandaal? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124886)

Bertie 11 juni 2009 17:18

Welke Vlaamse persoon/partij is verantwoordelijk voor dit schandaal?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4164755)
De taalunie stelt helemaal niets voor. Het feit dat Vlamingen verboden werd naar de grote Nl televisiestations (RTL 4 5 7 en 6, SBS, Talpa, etc) te kijken (om VTM niet te doen ondergaan) was een definierend moment voor de taalcohesie in de Nederlanden (in negatieve zin).
We hebben de taalunie ook niet gehoord over het feit dat de publieke omroep al decennia lang voor het overgrote deel Engelstalige muziek en tv programma s uitzendt.

Vlaanderen werkt overigens niet of nauwelijks samen met Suriname of de Antillen.

Hoe komt het dat de Vlaamse TV (zowel Telenet als BelgacomTV) volgepropt is met niet alleen publieke maar ook private zenders uit alle buurlanden behalve uit Nederland? Wat is de oorzaak van deze uitzonderingspositie? Waarom hebben de Walen (EN de Vlamingen!) gratis toegang tot de Franse kanaal TF1 maar niet tot Veronica bvoorbeeld? Iemand moet aan de schandpaal genageld worden.

Bertie 11 juni 2009 17:23

De vraag is wie? Ik wil namen zien!

omaplop 11 juni 2009 17:27

Ik ben geaboneerd op TV-Vlaanderen, woon in Wallonië en kan zelfs niet de RTBF ontvangen. Ik kan wel alle mogelijke regionale Duitse, Oostenrijkse , zelfs Franse posten ontvangen, maar de franstalige Belgische posten NIET!!

Om kennis te maken met de visie en de actualiteit van de streek waar ik leef,ben ik verplicht om dan ook nog eens de kabel te hebben!!!

Hoe kunnen we dan elkaar beter leren kennen??

Bertie 11 juni 2009 17:46

De hoofdverdachte: "Mechelen" (de vanouds anti-Hollandse georganiseerde tsjeverij)

Bertie 11 juni 2009 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4165707)
Ik ben geaboneerd op TV-Vlaanderen, woon in Wallonië en kan zelfs niet de RTBF ontvangen. Ik kan wel alle mogelijke regionale Duitse, Oostenrijkse , zelfs Franse posten ontvangen, maar de franstalige Belgische posten NIET!!

Om kennis te maken met de visie en de actualiteit van de streek waar ik leef,ben ik verplicht om dan ook nog eens de kabel te hebben!!!

Schande zeg ik u. Schande!

Citaat:

Nou, niet dus.

Felix (be) 11 juni 2009 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4165677)
Hoe komt het dat de Vlaamse TV (zowel Telenet als BelgacomTV) volgepropt is met niet alleen publieke maar ook private zenders uit alle buurlanden behalve uit Nederland? Wat is de oorzaak van deze uitzonderingspositie? Waarom hebben de Walen (EN de Vlamingen!) gratis toegang tot de Franse kanaal TF1 maar niet tot Veronica bvoorbeeld? Iemand moet aan de schandpaal genageld worden.

Citaat:

De hoofdverdachte: "Mechelen" (de vanouds anti-Hollandse georganiseerde tsjeverij)

Veerry intrestink point!8O

(Hoewel de baas van dat Mechels bedrijfje...
Of bedoel je iets anders???)

Bertie 11 juni 2009 17:55

Ik vermoed dat de Paapse lui het op een akkordje hebben gegooid met de Vlaamse commerciele zakkenvullers (kortom wat wij hier hebben is een onvervalste "tweede anti-Hollandse monsterverbond" tussen de Katholieken en de liberalen!

History repeats!

IronChef 11 juni 2009 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4165690)
De vraag is wie? Ik wil namen zien!

Ga het eens vragen aan Geert Bourgeois.

monza 12 juni 2009 07:45

Citaat:

TF1 en veronica kunt ge niet vergelijken, ik krijg anders toch NED1,2 en 3.

k9 12 juni 2009 09:11

Citaat:

Omdat veronica teveel geld vraagt en TF1 niet.

Er zijn toch een boel zenders uit nederland? Waar niks op te zien is?

-=EXCALIBUR=- 12 juni 2009 09:32

Het zou te maken hebben met auteursrechten. Commerciële zenders moeten meer betalen als ze een film doorgeven aan een groter publiek terwijl nu ( Vlaamse zenders en Nederlandse zenders apart ) een kleinere bijdrage moeten geven mits de doelgroep kleiner is.

Bron? Weet ik veel. Jaren geleden ergens gelezen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop

RTBF is wel te ontvangen. ;-)

http://nl.kingofsat.net/find.php?que...tbf&Submit=Zap

monza 12 juni 2009 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4167127)
Het zou te maken hebben met auteursrechten. Commerciële zenders moeten meer betalen als ze een film doorgeven aan een groter publiek terwijl nu ( Vlaamse zenders en Nederlandse zenders apart ) een kleinere bijdrage moeten geven mits de doelgroep kleiner is.

Bron? Weet ik veel. Jaren geleden ergens gelezen.

RTBF is wel te ontvangen. ;-)

http://nl.kingofsat.net/find.php?que...tbf&Submit=Zap

Daar gaat het niet over, RTBF is niet te ontvangen met TVV. RTBF Sat zat tot voor kort op ASTRA maar is overgeschakeld naar hotbird waardoor het niet meer te krijgen is voor een standaard TVV installatie.Als we uw redenering doortrekken is Veronica ook te ontvangen.

-=EXCALIBUR=- 12 juni 2009 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 4167145)
Als we uw redenering doortrekken is Veronica ook te ontvangen.

Toch niet want Veronica is geëncrypteerd. RTBF is FTA.

monza 12 juni 2009 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4167154)
Toch niet want Veronica is geëncrypteerd. RTBF is FTA.

De commerciele vlaamse zenders zijn ook geencrypteerd. Het gaat niet over FTA op een sateliet die ge niet persé ontvangt met TVV en waarbij ge zelfs met een 2de of 3de kop moeilijkheden gaat hebben omdat ze te ver uit elkaar liggen om met 1 schotel te ontvangen.

-=EXCALIBUR=- 12 juni 2009 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 4167165)
De commerciele vlaamse zenders zijn ook geencrypteerd. Het gaat niet over FTA op een sateliet die ge niet persé ontvangt met TVV en waarbij ge zelfs met een 2de of 3de kop moeilijkheden gaat hebben omdat ze te ver uit elkaar liggen om met 1 schotel te ontvangen.

Dat valt wel mee :-D

Sidharta 12 juni 2009 10:06

Citaat:

Alle regeringspartijen zijn verantwoordelijk.

monza 12 juni 2009 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4167170)
Dat valt wel mee :-D

U spreekt niet uit ervaring :)

Sidharta 12 juni 2009 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 4166998)
TF1 en veronica kunt ge niet vergelijken, ik krijg anders toch NED1,2 en 3.

Nederland heeft 10 Nederlandstalige zenders,waarom hebben de 3 publieke zenders het alleenrecht?

k9 12 juni 2009 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 4167145)
Daar gaat het niet over, RTBF is niet te ontvangen met TVV. RTBF Sat zat tot voor kort op ASTRA maar is overgeschakeld naar hotbird waardoor het niet meer te krijgen is voor een standaard TVV installatie.Als we uw redenering doortrekken is Veronica ook te ontvangen.

TV vlaanderen heeft beperkte bandbreedte, elke zender erbij is duurder voor hen, rtbf die amper bekeken word in vlaanderen valt dan snel af,

monza 12 juni 2009 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 4167180)
TV vlaanderen heeft beperkte bandbreedte, elke zender erbij is duurder voor hen, rtbf die amper bekeken word in vlaanderen valt dan snel af,

Het werd niet door TVV verzonden, die zaten FTA op astra en nu op hotbird. Want hotbird heeft het grootste aanbod franstalige zenders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be