![]() |
Allochtonen en goede doelen
De meeste mensen kennen het wel. Allochtonen die je op straat of in de trein lastig vallen om een bepaald “goed doel” te sponsoren. Ze klampen je aan, zonder ook maar één woord Nederlands te gebruiken (wedden dat ze de taal niet machtig zijn?), mompelend iets in je handen proberen te duwen. Meestal is dat een petitie of een briefje met een uitleg die je moet overtuigen om hen geld te geven.
Wat ik in de trein heb meegemaakt, was een schoolvoorbeeld van racisme. Een jonge allochtoon, voorzien van papieren, komt de wagon binnen en wil zonder enig woord een brief overhandigen. Eens iemand de brief aanneemt, neemt hij plaats naast de persoon die zo dom was om het aan te pakken. De jongen was overigens gekleed in dure merkkledij, het is toch wel straf dat ze op deze manier medelijden willen opwekken. G-star is niet bepaald goedkoop. Ik zat dicht bij de deur, weigerde zonder enig woord het papier. Twee plaatsen voor mij zat een Afrikaanse familie met twee kinderen. En nu komt het. De jongen liep hun straal voorbij. Zij moesten blijkbaar niet bijdragen tot het goede doel. Eigen volk eerst in de praktijk onder allochtonen. Ronduit schaamteloos, ze verstoppen het niet eens. Er zat namelijk niemand tussen mij en de familie. Walgelijk. Buitengewoon walgelijk. En toch weet ik dat menig links fantast dit zal komen goedpraten en zal komen afdoen als een bagatel, nietsbetekenend. Als je dan verderop ziet dat mensen de brief vol schaamte teruggeven, beschaamd dat ze niks willen geven, zeer schrijnend. Het word hoog tijd dat we ons niet meer laten vangen door deze “goede doelen”. Maak simpelweg een schuddend handgebaar, zonder de persoon aan te kijken en zonder ook maar enig woord uit te spreken. Genoeg is genoeg. |
en wat is juist het probleem??
|
Citaat:
Ik neem voor de rest aan dat je kan lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dan wordt het vast tijd dat je eens buitenkomt. Ikzelf voel me ook nooit aangesproken hoor. Ik zeg gewoonlijk héél luid en klaar en duidelijk; IK HEB REEDS BIJGEDRAGEN VOOR ONTWIKKELINGSHULP EN HULP AAN INVALIDEN EN ANDERE HULPBEHOEVENDEN VIA MIJN BELASTING EN MIJN RSZ. DANK U Zelfs al verstaan de schooiers dit niet: de meeste andere medepassagiers zullen het wèl begrijpen! Als ze verder aandringen: ZAKAAT BETAALD MAN! |
Citaat:
|
Citaat:
Geen nood. Ik kom meer dan genoeg buiten. Wrs vaker dan u... |
Bij ons - in de trein naar Barcelona - werd al meer bewaking ingesteld om van die allochtoonse schooiers verlost te zijn - oh wonder, het helpt. :mrgreen:
Om de criminaliteit tegen te gaan (of drastisch te verminderen) ook natuurlijk. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelfs al meegemaakt dat mensen je 2 euro vragen omdat ze honger hebben. Op het papiertje stond toen letterlijk dat ze een Bicky Burger wilden kopen. Rond de kerstperiode kwam er zelfs iemand in de trein kerstkaarten uitdelen, zat een briefje bij met een zielig verhaaltje en dat Jezus met mij is, God is met mij, waarop ik dan zogezegd geld in die kerstkaart moest steken en meneer kwam ze ophalen. Ik ben het meer dan zat. Dit moet aangepakt worden. Het voorval vanuit de eerste post was voor mij de kers op de taart. Blijkbaar moeten alleen autochtonen dokken voor die praktijken. Als student, gepakt en gezakt op een trein zitten. Te veel huur betalen voor een kot dat minder dan de helft waard is. En dan krijg je dat nog op je boterham. Alsof ik nog niet genoeg belastingen betaal. Alsof we nog niet genoeg investeren in asielzoekers en vreemdelingen. We kunnen niet alle problemen van de wereld oplossen. Spijtig genoeg denken de linkse supermannen van wel. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
Dewinter zit volgens haar ook al jaren te zagen. Eerst zijn we racisten, nu zagen we blijkbaar. Zeer interessant. Op naar de volgende verkiezingen... |
Wie geeft er nu geld aan die maffia?
|
Dat is constant zo. Al die zwarten en bruinen kopen nooit iets van mekaar. Al die "fair trade" vunzigheid wordt alleen gekocht door blanke tieners uit verkavelingswijken en een aangepraat schuldgevoel. Ik heb een soortgelijk voorval meegemaakt eind vorig jaar op de trein. Zo'n zwette (heuptas, afzakkende broek gelijk de zwette "ghetto" criminelen, zo van die pantoffels als schoenen, kortom een linkse evolué zoals men vroeger zei) kwam de coupé binnen met een kartonen doos oxfam-vergif. Hij kwam voorbij een familie zwette en nu zou ne mens toch peizen, die zwettekes staan te springen om iets "van bij hun thuis" te kopen? Maar nee, met een ruw gebaar en een afwijzend handgebaar werd deze zwarte Volksgenosse afgewezen. De enige die iets kocht was een zo'n tienertrutje �* la Doortje, ze durfde allicht geen nee zeggen en stamelde dan rood aangelopen maar enkele gebroken woorden in 't Frans uit dewelke den evolué zijnen koopwaar kon aan de man krijgen.
Je ziet ook nooit vreemdelingen in van die "fair trade" winkels trouwens. Surtout geen marrokanen (mag ik dat nog zeggen? Of moet het "noord-afrikanen zijn? De linkse gestapo moet mij mor corrigeren), die maken zich altijd héél dun als er in de portemonnee te grijpen is voor een of ander "goed doel" (lees: via geldelijke schenkingen het eigen, ingebeelde schuldgevoel probeer af te kopen). Ik zie in die zin ook maar bitterweinig negers in de kaders van partijen zoals Groen! Blijkbaar vinden zelfs de vreemdelingen, die toch Übermenschen zijn in de ogen van links, al dat links geleuter maar niets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be