Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe krijgen we België kapot? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12494)

Darwin 23 april 2004 12:27

Ik heb vroeger veel sympathie gehad voor de VU en de Vlaamse strijd.

Ik had ook bewondering voor de gematigdheid waarmee die Vlaamse Beweging voor haar idealen streed.

Maar fanatiek was ik daar niet in. Dat België wel of niet lang zou bestaan daar lag ik niet echt van wakker, net als de meeste Vlamingen.

Maar na wat er nu gebeurd is heb ik mijn mening geheel moeten herzien. Het Belgisch franstalig establishment lijkt meer levend dan ooit en tracht nu al wat maar enigszins Vlaams is te vernietigen.

Ze melken Vlaanderen al decennia lang uit en weten altijd de onderhandelingen naar hun voordeel te keren, maar nu zijn de franskiljons en de Walen toch wel echt ver gegaan.

België heeft voor mij voortaan geen enkele legitimiteit meer wat Vlaanderen betreft. Vlaanderen moet zichzelf zo snel mogelijk bevrijden van het Belgisch crapuul, dat al jarenlang de Vlaamse volksaard wil vernietigen door het massaal importeren van buitenlanders met een Vlaams-vijandige cultuur.

De Vlaamse Strijd moet verder gaan - en nu tot het uiterste. Geen compromissen meer.

maddox 23 april 2004 12:30

'k zal al maar mijn Frans oppoetsen zekers?Of Noors gaan leren ?

Groen Valkje 23 april 2004 12:31

MEE 800 000 KIEZERKES , recent vonnis en een sterker cordon, dream on :lol: :lol: zou mijn energie niet meer verspillen aan die ten dode opgeschreven partij , het VB :roll:

Sinistra 23 april 2004 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Ik had ook bewondering voor de gematigdheid waarmee die Vlaamse Beweging voor haar idealen streed.

Maar fanatiek was ik daar niet in. Dat België wel of niet lang zou bestaan daar lag ik niet echt van wakker, net als de meeste Vlamingen.

Maar na wat er nu gebeurd is heb ik mijn mening geheel moeten herzien. Het Belgisch franstalig establishment lijkt meer levend dan ooit en tracht nu al wat maar enigszins Vlaams is te vernietigen.

Ze melken Vlaanderen al decennia lang uit en weten altijd de onderhandelingen naar hun voordeel te keren, maar nu zijn de franskiljons en de Walen toch wel echt ver gegaan.

België heeft voor mij voortaan geen enkele legitimiteit meer wat Vlaanderen betreft. Vlaanderen moet zichzelf zo snel mogelijk bevrijden van het Belgisch crapuul, dat al jarenlang de Vlaamse volksaard wil vernietigen door het massaal importeren van buitenlanders met een Vlaams-vijandige cultuur.

De Vlaamse Strijd moet verder gaan - en nu tot het uiterste. Geen compromissen meer.

Rechtse partijen in Wallonië krijgen nog niet eens toegang tot de media.

thePiano 23 april 2004 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
'k zal al maar mijn Frans oppoetsen zekers?Of Noors gaan leren ?

Waarom zou dat? Al mijn allochtone vrienden spreken redelijk tot goed Nederlands. Zelfs mijn allochtone echtgenote is gerechtstolk Nederlands/Georgisch (en andersom). Overdrijf je nu niet een 'ietsiepietsie' maddox? :P

jan hyoens 23 april 2004 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
MEE 800 000 KIEZERKES , recent vonnis en een sterker cordon, dream on :lol: :lol: zou mijn energie niet meer verspillen aan die ten dode opgeschreven partij , het VB :roll:

sommigen hier zijn al allezins aan het oefenen om negervlaams te spreken! :lol:

JoeQpublic 23 april 2004 12:37

uw 2568ste oproep tot gewapende strijd op deze site, deze keer niet tegen de moslims, maar wel tegen de belgen. Right...

ik zie Darwin al met paard&zwaard naar paleis in Laken trekken...
kortste stormloop in de geschiedenis sinds het volk der sneeuwvlokjes de hel binnenviel :wink:

JoeQpublic 23 april 2004 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
negervlaams

is dat een Gentse dialectwoord voor engels? :?

thePiano 23 april 2004 12:39

Citaat:

Je hoeft het niet kapot te maken, je kan ook gewoon verhuizen naar Madagaskar bv. Ik zal de laatste zijn om je dat te beletten. Het is hier een fijn landje en goed om wonen. Het enige wat bij mij een onveiligheidsgevoelen geeft, is de gestage opgang van het racistische Blok in mijn stad.

thePiano 23 april 2004 12:40

Citaat:

Citaat:

Bedoel je nu die vlamingen vanuit de Westhoek? Inderdaad, dan is Afrikaans verstaanbaarder :)

Dilbert 23 april 2004 13:02

Citaat:

Mijn gedacht. De enige vraag is nu hoe dit kan worden gerealiseerd, en liefst zonder geweld. Ik ga eens een nieuwe thread openen over "strategie", om hier eens over te brainstormen. Momenteel leven we niet meer in een "rechtsstaat", maar in een "machtsstaat", en mogelijks is de beste manier om die te breken, er een "politiestaat" van te maken. En dit door uitlokking met honderd duizenden overtredingen tegen die rotte anti-racismewet, of door andere andere massale vormen van burgerlijke ongehoorzaamheid (zoals geen belastingen meer betalen bvb.).

maddox 23 april 2004 13:08

Citaat:

Waarom zou dat? Al mijn allochtone vrienden spreken redelijk tot goed Nederlands. Zelfs mijn allochtone echtgenote is gerechtstolk Nederlands/Georgisch (en andersom). Overdrijf je nu niet een 'ietsiepietsie' maddox?
Nope Piano, Als woonachtig zijnde in Vilvoorde merk ik de verfransing van mijn directe "leiders" -gemeenteraad- dus maar al te goed. Met Jean Luc DewindHaene als oppergraaier.De huidige heisa rond BHV si niet meer dan verkiezingspropaganda.Als dat niet duidelijk is.

Wat betreft de allochtonen in mijn kennissenkring, de meesten kennen maar 1 taal. Of Engels, of Nederlands.Een paar Engels en Duits.Oftewel, ik vertoef liever in de UK, Nederland of Duitsland dan in dit apenland, en denk er nog steeds sterk over te emigreren.
Zelfs naar landen waar de vermeende belastingsdruk hoger is, zoals Noorwegen.
Als ik het zo zie verder gaan zijn of Frans, als ik hier blijf-dicht bij mijn nederlandstalige familie- of Noors, omdat ik zowel Engels([size=2]bruikbaar[/size]) als Duits([size=2]basis-'k zal niet verhongeren[/size]) al kan gebruiken- de talen die me van nut zijn in mijn woonplaats.([size=2]alhoewel ik ook een aanbod uit Zweden heb[/size])

De "moslims" die ik ken, zijn of "goeie"-waar je een pint mee kan gaan pakken, of racisten eerste klas.En in het 2de geval meestal te tam, of te arrogant om mijn gebruikstaal te spreken, broebeltaal of gebrekkig Waals, en dat is het .

Oftewel, ik voel me steeds meer en meer ontworteld in de streek waar ik geboren en opgegroeid ben.

giserke 23 april 2004 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Bedoel je nu die vlamingen vanuit de Westhoek? Inderdaad, dan is Afrikaans verstaanbaarder :)

Omhooggevallen dikkenek ga uw snaren wat aanspannen!

Sam 23 april 2004 13:10

Citaat:

LOL!

had niks anders verwacht van ons roze valkske!

recent vonnis = alleen maar voordeel
dus 800.000 + (dikke 20%)
sterker cordon <--- ik zie het eerder breken bij de grote doorbraak van het Vlaams Blok op 13 juni.
dream on: IK droom nu al elke nacht zacht... hopend 13 juni op de kalender te zien.

Ten dood opgeschreven? Politiek vermoord, dan mag jij best trots zijn... zijn de maatschappelijke problemen met de alochtonen en de andere problemen en voorstellen die het Blok naar voren brengt dan opgelost...

Keep on dreaming is meer voor u van toepassing dahct ik. Mja wat wil je van iemand die nu al de fictie en de realiteit meer van elkaar kan onderscheiden :(.

giserke 23 april 2004 13:14

enige methode om België kort te snoeren is op 9 mei met minstens halfmiljoen Vlamingen gaan betogen!

Everytime 23 april 2004 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Citaat:

Waarom zou dat? Al mijn allochtone vrienden spreken redelijk tot goed Nederlands. Zelfs mijn allochtone echtgenote is gerechtstolk Nederlands/Georgisch (en andersom). Overdrijf je nu niet een 'ietsiepietsie' maddox?
Nope Piano, Als woonachtig zijnde in Vilvoorde merk ik de verfransing van mijn directe "leiders" -gemeenteraad- dus maar al te goed. Met Jean Luc DewindHaene als oppergraaier.De huidige heisa rond BHV si niet meer dan verkiezingspropaganda.Als dat niet duidelijk is.

Wat betreft de allochtonen in mijn kennissenkring, de meesten kennen maar 1 taal. Of Engels, of Nederlands.Een paar Engels en Duits.Oftewel, ik vertoef liever in de UK, Nederland of Duitsland dan in dit apenland, en denk er nog steeds sterk over te emigreren. Zelfs naar landen waar de vermeende belastingsdruk hoger is, zoals Noorwegen.
Als ik het zo zie verder gaan zijn of Frans, als ik hier blijf-dicht bij mijn nederlandstalige familie- of Noors, omdat ik zowel Engels([size=2]bruikbaar[/size]) als Duits([size=2]basis-'k zal niet verhongeren[/size]) al kan gebruiken- de talen die me van nut zijn in mijn woonplaats.([size=2]alhoewel ik ook een aanbod uit Zweden heb[/size])

De "moslims" die ik ken, zijn of "goeie"-waar je een pint mee kan gaan pakken, of racisten eerste klas.En in het 2de geval meestal te tam, of te arrogant om mijn gebruikstaal te spreken, broebeltaal of gebrekkig Waals, en dat is het .

Oftewel, ik voel me steeds meer en meer ontworteld in de streek waar ik geboren en opgegroeid ben.

De wil om te emigreren is ook groot in mijn omgeving. Veel willen dit apenland vergeten en hun geluk in het buitenland. De communautaire problemen zijn een van de redenen van die wil.

sebby 23 april 2004 13:19

Euh, laat de Blokkerkes toch effe realistisch blijven. 800.000 Man is nu ni echt het soort electoraat dat je nodig hebt om een hele staat mee te ondermijnen.

Kom nog maar eens terug als je het driedubbel hebt. :twisted:

Everytime 23 april 2004 13:20

verlaten*

Everytime 23 april 2004 13:21

Ik ben niet tegen een splitsing maar als ik moet kiezen tussen de splitsing en emigreren, dan kies ik voor de tweede optie. Zo ben ik duidelijk.

Dilbert 23 april 2004 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
enige methode om België kort te snoeren is op 9 mei met minstens halfmiljoen Vlamingen gaan betogen!

Betogen helpt niet, want dat is eenmalig, 's anderendaags vergeten. Petities helpen ook niet, de kelders in Brussel liggen er al vol van. Stemmen op het VB kan een beetje helpen, maar zolang dat Cordon Sanitaire bestaat (mede gesteund door CD&V en N-VA :evil: ) brengt dat ook niet op.

Nee. Het enige middel is het regime te treffen waar het pijn doet: in haar macht. En dit kan door massale burgerlijke ongehoorzaamheid, die de "machtsstaat" dwingt om politie&gerecht in te zetten, tot op het punt dat de zaak als een pudding in elkaar zakt. Zolang Vlamingen blijven "luisteren" naar dit regime, behouden ze hun macht, en blijven we onderdrukt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be