Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Boycotten van kranten die het VB boycotten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12495)

christof 23 april 2004 12:33

"De pergroep zal advertenties van het VB toelaten,maar er is nog de VUM
De Vlaamse Uitgeversmaatschappij VUM, uitgever van Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Volk, blijft tegen advertenties van het Vlaams Blok"

Dan kan iedereen die tegen de gang van zaken is, vanaf nu geen krant meer van de VUM kopen. Te zeggen HET VOLK, HET NIEUWSBLAD en DE STANDAARD. ( Kan men niet vragen aan de fotografen om geen kikkerperspectief toe te passen, om toch een meer objectiever beeld weer te geven)
Het is simpel, 800.000 ( of zelfs meer) die geen krant meer kopen van die groep, omdat die toch denkt dat diegene die voor het VB stemt, een racist is( zal pijn doen in de portemonnee). Of dat men denkt dat diegenen die voor het Vlaams Blok stemmen, eigenlijk akkoord zijn met stellingen of beweringen die volgens de VUM onverenigbaar zijn, dan heb heeft iedereen ook zijn eigen economische kracht om hun krant niet meer te kopen. ( Dat is voor het ogenblik nog iets wat men de bevolking nog niet kan opleggen)

Een ding is zeker, ik koop geen krant meer van hen.

thePiano 23 april 2004 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door christof
"De pergroep zal advertenties van het VB toelaten,maar er is nog de VUM
De Vlaamse Uitgeversmaatschappij VUM, uitgever van Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Volk, blijft tegen advertenties van het Vlaams Blok"

Een ding is zeker, ik koop geen krant meer van hen.

Bedankt voor de tip. Vanaf nu koop ik alleen nog maar de kranten van de VUM en De Morgen.

SB1234 23 april 2004 12:37

De Morgen is net zoals Het Laatste Nieuws onderdeel van de persgroep, je hebt enkel de VUM nog denk ik

Liberaal Appel 23 april 2004 12:40

Boycotten van kranten die het gedachtengoed van het VB. niet delen?
Dictatoriaal Vlaams Blok wil persvrijheid censureren?
Vrije meningsuiting enkel voor het Vlaams Blok( copyriht )?

thePiano 23 april 2004 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liberaal Appel
Vrije meningsuiting enkel voor het Vlaams Blok?

Ja, dat is hun interpretatie over vrije meningsuiting: alleen voor het eigen volk.

christof 23 april 2004 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
De Morgen is net zoals Het Laatste Nieuws onderdeel van de persgroep, je hebt enkel de VUM nog denk ik

Klopt, wat betreft de Morgen. Maar dat zou de doelgroep niet zijn van het VB. Weggegooid geld zou dat zijn. Dus ik denk niet dat er advertenties in de Morgen zullen komen.

christof 23 april 2004 12:46

Citaat:

Vrije meningsuiting enkel voor het Vlaams Blok( copyriht )?

Het zou niet ingegeven zijn door een partij of organisatie, maar elk individu kan die keuze maken.

SB1234 23 april 2004 12:47

Dat niet nee, maar door De Morgen te kopen steunt thePiano wel ongewild de (volgens hem allicht racistische) aandeelhouders van de persgroep die de advertenties wel in Het Laatste Nieuws toelaten.

Brugge Veilig en Leefbaar 23 april 2004 12:47

Ook verplaatsen naar de juiste katern (zoals altijd met mijn topics), beste moderator... :wink:

christof 23 april 2004 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Vrije meningsuiting enkel voor het Vlaams Blok?

Ja, dat is hun interpretatie over vrije meningsuiting: alleen voor het eigen volk.

Nee, iedereen zou moeten weten welke de kranten zijn die het VB als racistisch en onrechtstreeks hun kiezers dan ook als racistisch beschouwen. En iedereen kan dan zelf wel zijn conclusie. Als individu. Door niemand opgelegd, wat men moet doen of denken!!!

Brugge Veilig en Leefbaar 23 april 2004 12:50

Gaat over de partij Vlaams Blok. Ook verplaatsen naar de juiste katern (zoals altijd met mijn topics), beste moderator... :wink:

christof 23 april 2004 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Gaat over de partij Vlaams Blok. Ook verplaatsen naar de juiste katern (zoals altijd met mijn topics), beste moderator... :wink:

Dit gaat niet enkel over het VB, maar ook over de kracht ( economische) van het individu om regeringen of firma s op een ander gedacht te brengen.

Kaal 23 april 2004 13:26

De pers is vrij. Een krant mag kiezen welke advertenties het wil toelaten en welke niet. Daar valt niets op tegen te zeggen.

SB1234 23 april 2004 13:35

En de consument is vrij om een krant links te laten liggen :wink:

christof 23 april 2004 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
De pers is vrij. Een krant mag kiezen welke advertenties het wil toelaten en welke niet. Daar valt niets op tegen te zeggen.

De pers is vrij. Maar de mensen zouden ook moeten weten wie hen als racisten beschouwen en die zouden dan ook vrij moeten zijn ( met die kennis dan) om hun keuze te maken om al dan niet nog die krant te kopen. ( het probleem is dat de meeste mensen niet weten dat dit verbod om advertenties te plaatsen bij bepaalde mediagropen wel bestaan)

christof 23 april 2004 13:37

Citaat:

That s my point!

Kaal 23 april 2004 13:39

Citaat:

Uiteraard. Zo hoort het.

Tantist 23 april 2004 13:54

Als er in de geschiedenis iets is wat zijn onnut heeft bewezen, is het wel een boycot. Zonder boycot van bv. Cuba was Castro al lang uit het zadel gewipt.

christof 23 april 2004 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Als er in de geschiedenis iets is wat zijn onnut heeft bewezen, is het wel een boycot. Zonder boycot van bv. Cuba was Castro al lang uit het zadel gewipt.

Ik denk dat de boycot van Cuba iets anders was ( als men had gewild had men hem al uit het zadel gelicht. Men kan in Cuba spreken van een dictatuur waar andersdenkenden ook hun visie niet bekend konden maken. De Cubaanse bevolking werd een "een tegen allen" mentaliteit meegegeven. De boycot van Z-Afrika lukte wel. Maar ik wil daar niet dieper op ingaan, ondat dit een ander soort boycots zijn ( internationale, niet van individuen))

Maar om nu terug te komen op Belgie en Vlaanderen. Men vergeet te vlug. Renault,Interbrew die probeert belastingen in Belgie niet meer te betalen, enz... Hoe lang zal dat blijven doorgaan? Tot de Belgen zelf geen centen meer hebben om iets te kopen? Ik denk nochtans dat de kracht van de consument wordt onderschat en dat dit in de toekomst meer en meer naar voren zal komen. Zoalng de mensen maar genoeg ingelicht kunnen worden. Zolang men er maar van op de hoogte gebracht worden.( cfr het befaamde proces die dit vrije meningsuiting in het algemeen moelijker zal maken)

Dilbert 23 april 2004 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Wat veel meer opbrengt is een "krachtige" oproep om geen produkten meer te kopen van bedrijven die adverteren in die regimekranten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be