Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De overheid is rot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124952)

Jeronimo 14 juni 2009 00:52

De overheid is rot

Hoeveel wantoestanden bij de overheid ik de laatste tijd hoor...

Politieagenten die 's morgens naar hun werk gaan, met de combi naar huis rijden, hun uniform in de kast hangen en wat in de hof gaan klussen om om 4 uur terug in uniform naar het kantoor te gaan, en direct weer naar huis mogen gaan. Meer blauw op straat, misschien eens beginnen met minder blauw in de hof. :roll:

Of die nieuwe gevangenisblok in Merksplas. De minister zou langskomen, grote festiviteiten. Maar omdat mijnheer de minister (die uiteindelijk zijn afgevaardigde stuurde) toch niet op de nog splinternieuwe toiletten van de gevangenisblok zou moeten zitten, moest er een toiletwagen komen. Met een factuur dat binnen een jaar pas betaald hoeft te worden uiteraard. Er werd iemand gevonden die voor € 200 een wagen kon leveren, maar omdat dit direct betaald moet worden heeft men toch gekozen voor een andere leverancier voor € 800! 4 keer meer!

Of een IT'er van een bedrijf die voor de NMBS moest werken. Hij MOCHT maar 2 uur per dag werken hoewel hij voor een hele dag betaald wordt. Anders zijn de budgetten te rap op, en worden die voor het volgende jaar waarschijnlijk verspeeld...

Of over iemand bij de gemeente die na herstructureringen niet echt werk meer had. Zo nu en dan eens met de auto een brief naar Turnhout brengen om toch maar iets te doen. (Nog nooit van internet, of fax gehoord???)

Mensen die in de gevangenis iets mispeuteren, �* la een zakdoek over hun kop binden in plaats van het gebruikelijke hoofddeksel, die dan via een tuchtprocedure met aanwezig: de "dader" in kwestie, een advocaat, een tolk (aangezien de overgrote meerderheid vreemdelingen zijn), de directeur, de adjudant, een griffier en als ik mij niet vergis ook nog iemand van de sociale dienst en de bewaker die de wandaad vaststelde. En dan moet er natuurlijk nog een verslag van geschreven worden. Dit allemaal om de kerel in kwestie duidelijk te maken dat hij als de zon schijnt geen zakdoek over zijn hoofd mag binden, dat hij niet op de grond mag rochelen of andere volledige onbenulligheden.

En dit zijn maar enkele voorbeelden die me nu te binnen schieten...

Wansmakelijk hoe inefficiënt de overheid is en hoe er met ons geld gesmeten wordt. :|

Goldband 14 juni 2009 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4170116)
Hoeveel wantoestanden bij de overheid ik de laatste tijd hoor...

Politieagenten die 's morgens naar hun werk gaan, met de combi naar huis rijden, hun uniform in de kast hangen en wat in de hof gaan klussen om om 4 uur terug in uniform naar het kantoor te gaan, en direct weer naar huis mogen gaan. Meer blauw op straat, misschien eens beginnen met minder blauw in de hof. :roll:

Of die nieuwe gevangenisblok in Merksplas. De minister zou langskomen, grote festiviteiten. Maar omdat mijnheer de minister (die uiteindelijk zijn afgevaardigde stuurde) toch niet op de nog splinternieuwe toiletten van de gevangenisblok zou moeten zitten, moest er een toiletwagen komen. Met een factuur dat binnen een jaar pas betaald hoeft te worden uiteraard. Er werd iemand gevonden die voor € 200 een wagen kon leveren, maar omdat dit direct betaald moet worden heeft men toch gekozen voor een andere leverancier voor € 800! 4 keer meer!

Of een IT'er van een bedrijf die voor de NMBS moest werken. Hij MOCHT maar 2 uur per dag werken hoewel hij voor een hele dag betaald wordt. Anders zijn de budgetten te rap op, en worden die voor het volgende jaar waarschijnlijk verspeeld...

Of over iemand bij de gemeente die na herstructureringen niet echt werk meer had. Zo nu en dan eens met de auto een brief naar Turnhout brengen om toch maar iets te doen. (Nog nooit van internet, of fax gehoord???)

Mensen die in de gevangenis iets mispeuteren, �* la een zakdoek over hun kop binden in plaats van het gebruikelijke hoofddeksel, die dan via een tuchtprocedure met aanwezig: de "dader" in kwestie, een advocaat, een tolk (aangezien de overgrote meerderheid vreemdelingen zijn), de directeur, de adjudant, een griffier en als ik mij niet vergis ook nog iemand van de sociale dienst en de bewaker die de wandaad vaststelde. En dan moet er natuurlijk nog een verslag van geschreven worden. Dit allemaal om de kerel in kwestie duidelijk te maken dat hij als de zon schijnt geen zakdoek over zijn hoofd mag binden, dat hij niet op de grond mag rochelen of andere volledige onbenulligheden.

En dit zijn maar enkele voorbeelden die me nu te binnen schieten...

Wansmakelijk hoe inefficiënt de overheid is en hoe er met ons geld gesmeten wordt. :|

Er wordt enorm met ons geld gesmeten. In overheids- en andere bedrijven. Gelukkig levert het jobs op :-)

Felix (be) 14 juni 2009 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4170148)
Er wordt enorm met ons geld gesmeten. In overheids- en andere bedrijven. Gelukkig levert het jobs op :-)

Het levert ook veel zakkenvullerij op.

artisjok 14 juni 2009 07:59

Citaat:

Deze begrijp ik niet goed, Als hij een hele dag betaald wordt raken de budgetten toch even rap op.

kameleon 14 juni 2009 08:02

Miljaar, zo een job wil ik ook wel.
Spijtig voor hardwerkende mensen die zelfs handen te kort komen.

De schoofzak 14 juni 2009 08:07

Dat zijn dingen die stuk voor stuk zouden onderzocht moeten worden, zodat de verantwoordelijken lik op stuk kunnen krijgen.

Maar dat gebeurt in de privé ook hoor.
Ik heb een auto van één week oud kunnen kopen. Het privé bedrijf had hem geleast en was na één week tot het besef gekomen dat ze hem niet meer nodig hadden. (leverde mij een mooie korting op, ik kon natuurlijk de kleur niet kiezen ...)
En er zijn nog van die voorbeelden ...

Jeronimo 14 juni 2009 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4170212)
Deze begrijp ik niet goed, Als hij een hele dag betaald wordt raken de budgetten toch even rap op.

Hij wordt ook voor een hele dag betaald, maar hij m�*g geen hele dag werken omdat hij dan te snel klaar is. Hij kan zijn werk op een vierde van de tijd doen, maar dan wordt er niet genoeg uitgegeven om de budgetten voor volgend jaar zo hoog mogelijk te houden.

Jeronimo 14 juni 2009 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4170227)
Dat zijn dingen die stuk voor stuk zouden onderzocht moeten worden, zodat de verantwoordelijken lik op stuk kunnen krijgen.

Maar dat gebeurt in de privé ook hoor.
Ik heb een auto van één week oud kunnen kopen. Het privé bedrijf had hem geleast en was na één week tot het besef gekomen dat ze hem niet meer nodig hadden. (leverde mij een mooie korting op, ik kon natuurlijk de kleur niet kiezen ...)
En er zijn nog van die voorbeelden ...

In de privé komen zo'n dingen waarschijnlijk ook voor, maar véél minder frequent aangezien die mensen dan met hun eigen geld smijten. Aan de overheid wordt er met ons geld gesmeten, en onze controle daarop is vaak ver weg.

kameleon 14 juni 2009 11:30

Hoeveel van die nepjobs vind je niet in de sociale sector ? Allemaal overheid.

MaGNiFiCaT 14 juni 2009 11:49

Citaat:

Dat is al �*lt�*jd zo geweest Jeronimo, verschiet jij daar nu nog van?

AdrianHealey 14 juni 2009 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4170148)

Dat levert helemaal geen netto-jobs op.

Flanelcondoom 14 juni 2009 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4170648)
Dat levert helemaal geen netto-jobs op.

De overheid moet weg!!1

Jeronimo 14 juni 2009 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4170626)

Ik vond dat het nog eens gezegd mocht worden.

Omar Torrijos 14 juni 2009 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4170626)

Een daarom moet iedereen maar de kop in't zand duwen? Geen protest = toestemmen.. Vlaanderen heeft een week geleden GOED "toegestemd"... OUI, geef mij een portie poepegaatjesviolatie!

kameleon 14 juni 2009 14:32

Die enkelingen die van hun neus maken worden de psychiatrie ingedraaid. Het klinkt onwaarschijnlijk dat dit in België gebeurd, maar het is echt wel zo.
De Belgische staat kan je trouwens veroordelen wegens opruien :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be