![]() |
Welke Heiligen vereert u of kunnen of uw belangstelling rekenen?
Wij leven op gekerstende, Europese grond wij talrijke heiligen ons voorgingen. Welke van deze lichtende voorbeelden kunnen of uw belangstelling of, hopelijk, bijzondere verering rekenen? In het nog niet zo verre verleden gaven ouders, toen ze nog normaal waren, hun kinderen ook de namen van heiligen. Wie van ons heeft er niet met een Bavo in de klas gezeten? De ouders en inderdaad ook het hele huisgezin hadden dan ook een grote devotie tot deze heilige.
Geloofd zij Jezus Christus! |
Ik ben niet echt een zeer gelovig persoon te noemen maar ik heb wel veel respect voor - o cliché - pater Damiaan. Je moet het maar doen wat die man deed. Al is die zijn heiligverklaring voor de nabije toekomst.
|
Pater Damiaan is inderdaad één van de weinige heiligen (nou ja, bijna heilig) waarvoor ik respect heb.
|
Citaat:
On topic: persoonlijk heb ik wel achting voor Lodewijk IX de Heilige. Eén van de weinige vorsten die zich in de eerste plaats door morele en religieuze waarden liet inspireren. |
Augustinus van Hippo:
Stierf in 430 aan de pest tijdens het beleg door de Vandalen. Groot geleerde en kerkhervormer. Schreef o.a. De Civitate Dei |
De heilige Nicolaas van Myra aka Sinterklaas.
|
Judas Iskariot. Meest onbegrepen personage in de Bijbel. Lees zijn eigen evangelie erop na.
|
Saint Thomas More en natuurlijk San Juan de la Cruz
|
Is Bach ondertussen al heilig verklaard?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ind respectabel man. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In discussies over pakweg politieke keuzes of maatschappelijke problemen gaat er het steevast hard aan toe. Geen kat die er van wakker ligt. Wanneer echter een godheid ten tonele verschijnt volgt steevast in zijn of haar kielzog het begrip "respéct". Ik heb dit altijd uitermate intrigerend gevonden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Voor meer informatie hieromtrent, gelieve u te wenden tot paus Benedictus XVI, bereikbaar in de week van 9 tot 17.00 uur. |
Citaat:
Langs mijn kant moet ik zeker Sint-Antonius vermelden, wiens feestdag (13 juni) we onlangs mochten vieren. Dat is altijd een hoogtepunt voor mij doorheen het kerkelijk jaar. Een ware en oprechte mensenvriend over wie vele zo mooie verhalen bewaard zijn gebleven: de mussen in de kapel, de vissenpreek in Rimini maar dan vooral zijn inzet tegen de ketterij. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be