Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   België heeft smerigste kust van West-Europa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125038)

Bierke 16 juni 2009 08:51

België heeft smerigste kust van West-Europa

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2624/Planet...t-Europa.dhtml

Vooral de laatste zinnetjes: Onze badplaatsen liggen dan ook dichter bij bronnen van vervuiling dan badplaatsen in bv. Nederland, die dichter bij natuurgebieden liggen. Vervuilde gebieden zijn dan niet opgenomen in de normen, omdat ze officieel geen badplaats zijn.

d.w.z. dat volgens de Europese normen er met zo'n toestand in 2015 het strand niet meer als badplaats kan aanzien worden, tijd om dus al die rotte dijkbewoners een schop onder hun kont te geven het achterland te saneren.. en snel !

jan hyoens 16 juni 2009 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 4174696)
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2624/Planet...t-Europa.dhtml

Vooral de laatste zinnetjes: Onze badplaatsen liggen dan ook dichter bij bronnen van vervuiling dan badplaatsen in bv. Nederland, die dichter bij natuurgebieden liggen. Vervuilde gebieden zijn dan niet opgenomen in de normen, omdat ze officieel geen badplaats zijn.

d.w.z. dat volgens de Europese normen er met zo'n toestand in 2015 het strand niet meer als badplaats kan aanzien worden, tijd om dus al die rotte dijkbewoners een schop onder hun kont te geven het achterland te saneren.. en snel !

Volgens mij zijn hetniet zozeer de bewoners van de kustgemeenten die vervuilen maar de toeristen.

Zwartengeel 16 juni 2009 12:39

Ik kom nog zeer zelden aan de Belgische Kust. Het is niet alleen de smerigste, maar ook al sedert jaar en dag de lelijkste, met zijn 67 kilometer beton. Als ik eens een dagje wil genieten van de zee, ga ik wel naar Zeeuws-Vlaanderen of de Opaalkust in Noord-Frankrijk.

solidarnosc 16 juni 2009 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 4174797)
Volgens mij zijn hetniet zozeer de bewoners van de kustgemeenten die vervuilen maar de toeristen.

Ja, ja. Steek het maar weer op de vreemdelingen. ;-)

Ars_Nova 16 juni 2009 13:08

², ik vind de Belgische kust verschrikkelijk lelijk.

solidarnosc 16 juni 2009 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova (Bericht 4175248)
², ik vind de Belgische kust verschrikkelijk lelijk.

Bwoah als je in de juiste richting kijkt valt het best nog mee. ;-)

Andro 16 juni 2009 13:21

Da's straf, kortelings geleden werd er nog verkondigd dat het zwemwater badplaatsen aan de kust tot het beste van Europese unie behoorde. Wat gaat het nu worden, proper, of niet proper?

Thomas- 16 juni 2009 14:03

Vorige week bekeek een journalist even die gegevens en besloot dat alles goed was aangezien ons zwemwater aan de minimumnormen voldoet. Vandaag keek iemand anders naar dezelfde data, en merkte op dat hoewel we aan de minimumnormen voldoen ons zwemwater tot het slechtste van West-Europa behoort.

Een prachtig voorbeeld over hoe je met dezelfde data twee volledig verschillende beelden kunt schetsen.

jan hyoens 16 juni 2009 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4175207)
Ja, ja. Steek het maar weer op de vreemdelingen. ;-)

vooral die frigoboxtoeristen!

jan hyoens 16 juni 2009 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4175266)
Bwoah als je in de juiste richting kijkt valt het best nog mee. ;-)

Binnekort staat da vol met windturbines.

solidarnosc 16 juni 2009 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 4175360)

Ik neem aan dat sommigen het contrast te groot vonden.

Pieter B 16 juni 2009 16:18

Gaat het over de kust of over het water?

Aan het water kunnen de toeristen en kustbewoners niet echt veel doen.

Scherven A. Mok 16 juni 2009 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 4175360)

Misschien. Blijkbaar zijn ze vergeten rekening te houden met de scheepvaart bij het plannen van de windmolenbanken. :oops:

Pieter B 16 juni 2009 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4176100)
Misschien. Blijkbaar zijn ze vergeten rekening te houden met de scheepvaart bij het plannen van de windmolenbanken. :oops:

Daar lijkt het op.

Ik begrijp dat echt niet. Is dat niet het eerste waar je aan zou moeten denken?

Scherven A. Mok 16 juni 2009 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 4176129)
Daar lijkt het op.

Ik begrijp dat echt niet. Is dat niet het eerste waar je aan zou moeten denken?

Het zullen misschien Hollandse studiebureaus geweest zijn en die zullen gedacht hebben : we zullen die achterlijke Belgen weer eens liggen hebben, als ze onze studie overnemen moeten alle grote schepen een paar uur om varen om de Haven van Antwerpen binnen te geraken. Tegen dan is die volledig dichtgeslibt.
:evil:

Derk de Tweede 16 juni 2009 20:26

Er gaat niets boven het strand van Schoorl met zijn bijna 60 meter hoge duinen en bossen.

kelt 16 juni 2009 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4176165)
Er gaat niets boven het strand van Schoorl met zijn bijna 60 meter hoge duinen en bossen.

Hier konden we bij Den Haan ook zoiets gehad hebben(er ligt nog steeds een mooi en lang stuk kust en duin daar).

Jammer genoeg heeft ooit een genie beslist om vlak achter vrijwel gans de Belgische kust een autoweg en tramlijn aan te leggen,hetgeen de opties ten westen van die lijn al beperkt natuurlijk.....en de immosector heeft verder de ganse Belgische kust veranderd in de grootste babyboomer-stapelplaats op deze planeet,en zovele stukjes typische kust-natuur "omsingeld"

tja...misschien moeten er eerst enkele honderduizenden babyboomers "weg" ?

stropke 16 juni 2009 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4176165)

Zooo 60m hoog? Lijkt wel de Ardennen á la mer...:lol::lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be