Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Grote onbeleefdheid in Prinselijk Stemhokje. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125060)

MaGNiFiCaT 16 juni 2009 18:23

Grote onbeleefdheid in Prinselijk Stemhokje.

Zondagavond heb ik eens naar Royalty gekeken op VTM.
Normaal heb ik daar de tijd niet voor, maar toen wel.

Daar ging het op een gegeven ogenblik over Prins Philippe en Princesse Mathilde die gingen stemmen.
Prins Philippe had het volmacht gekregen om te stemmen in Koningin Fabiola Haar plaats, daar deze laatste tegenwoordig in zwakke gezondheid verkeerd.

Blijkbaar duurde het wat lang bij Prins Philippe, maar ja; Hij had dan ook te stemmen voor tweëen.

Zo werd gefilmd dat Princesse Mathilde wat ongemakkelijk stond te wachten, de camera's op Haar gericht, al die gezichten van de mensen rondom Haar.

Tot op een gegeven moment, een mevrouw, die daar bijzitter ofzo was, dacht de Hertogin van brabant, zo achter Haar rug dan nog, een commentaar te geven.

"Hij kan niet kiezen misschien."

:shocked!::shocked!:

Ik stond perplex!!!!!!8O 8O 8O :?

Hoe dacht die mevrouw erop om de Hertogin van Brabant ongevraagd een commentaar te geven, achter Haar rug, zo in de camera's? Zó onbeleefd!! Ik vond dit zó onbeleefd!:? :?
En dan nog vooral hetgene wat zij zei: "Hij kan niet kiezen misschen?"

Degoutant gewoon. Het voelde aan als een kaakslag! Wat zij zich permitteerde!:?

De bedoeling zal wel niet slecht geweest zijn, en misschien dat deze mevrouw gewoon iets zegde om het ijs te breken, want er was een stil moment. Maar.....ze had dit beter niet gedaan, want ze is ongelofelijk afgegaan! En vooral, Princesse Mathilde moet met dergelijke commentaar niet lastig gevallen worden.

Ik vraag me trouwens af waarom de leden van het Koningshuis zo zelf naar die miezerige lokaaltjes moeten om te gaan stemmen?:? Kan men niet gewoon een stembureau op het Paleis openen, voor de Koninklijke leden?
Dan moeten Zij niet geconfronteerd worden met dergelijke voorvallen?
En indien dit niet kan, dan kan er toch tenminste voor gezorgd worden dat het hoofd van de telbureau en de bijzitters een cursus elementaire etiquette toebedeeld krijgen, zodat ze weten hoe zij de Koninklijke Prinsen moeten benaderen, zodat dergelijke incidenten voortaan uitgesloten worden.

laurensje 16 juni 2009 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4175801)
Ik vraag me trouwens af waarom de leden van het Koningshuis zo zelf naar die miezerige lokaaltjes moeten om te gaan stemmen?:? Kan men niet gewoon een stembureau op het Paleis openen, voor de Koninklijke leden?
En indien dit niet kan, dan kan er toch tenminste voor gezorgd worden dat het hoofd van de telbureau en de bijzitters een cursus elementaire etiquette toebedeeld krijgen, zodat ze weten hoe zij de Koninklijke Prinsen moeten benaderen, zodat dergelijke incidenten voortaan uitgesloten worden.

Zeer juist. In mijn gemeente zitten we met hetzelfde probleem: "De Pfaffs" worden ook verplicht om met het gewone volk in contact te komen. Er werd zelfs al eens tegen Jean-Marie gezegd: "Ik weet op welke partij gij stemt", daarbij een trappend gebaar makend. Een duidelijke verwijzing naar het ongelukkige voorval in Aruba alwaar Pfaff een zwarte tuinman een trap gaf.

Kortom: Laken en de Pfaffs hebben recht op eigen stemlokalen !!

De schoofzak 16 juni 2009 18:34

De kommentaar van die mevrouw was er inderdaad over.

Het staat als een paal boven water dat hij wel kan kiezen. Ik herinner me oa dat hij eens iets gezegd heeft dat tegen het programma van bepaalde partijen in gaat.

Maar of hij kon onthouden wat Fabbie hem gevraagd had om voor haar te kiezen, dat is natuurlijk iets anders.

Voorts lijkt het me ook in de grondwet te staan dat alle Vlamingen en alle frankofonen gelijk zijn voor de wet. Spesiale kursussen, spesiale stemkoten ... profisiat voor zoveel diskriminasie te durven voorstellen.

Toch gaat dit geen tweede keer gebeuren. De bubbers en aanverwanten gaan overal zich vrijwilliger stellen voor het bemannen van de kiesburo's.

Gwyndion 16 juni 2009 18:34

Eenderd wie, alsjeblieft, vertel me dat Magniicat een construct is die grappig wilt doen en niet serieus meent wat hij vertelt. Het zou me verbazen (dat hij serieus is maar dat heb ik hier al over meer gedacht.

CaligulaCobain 16 juni 2009 18:38

Ik vind ook dat er voor de koninklijke een luxepotlood moet ontworpen worden waar ze de kleur van hun potlood kunnen kiezen en liefst geborduurd met goud. Want dat rode potlood is toch niet politiek neutraal en correct.

Ik zou ook moderne slaven inhuren om de bolletjes in hun plaats in de kleuren zodat zij hun koninklijke handen niet moeten vuilmaken aan papier wat door Plebs is aangeraakt.

Distel 16 juni 2009 18:42

Citaat:

Blijkbaar duurde het wat lang bij Prins Philippe, maar ja; Hij had dan ook te stemmen voor tweëen.

Wat is "wat langer"?

Citaat:

Zo werd gefilmd dat Princesse Mathilde wat ongemakkelijk stond te wachten, de camera's op Haar gericht, al die gezichten van de mensen rondom Haar.
O drama.

Citaat:

Tot op een gegeven moment, een mevrouw, die daar bijzitter ofzo was, dacht de Hertogin van brabant, zo achter Haar rug dan nog, een commentaar te geven.

Schande toch he dat er zomaar iemand babbelt. Waar is de goeie ouwe tijd toen mensen nog in knieval zaten voor hun goddelijke afgezant, hopend dat Zijne Koninklijke Omhooggevallenheid een beetje goedgezind was en geen zin had in publieke executies.

Citaat:

Hoe dacht die mevrouw erop om de Hertogin van Brabant ongevraagd een commentaar te geven, achter Haar rug, zo in de camera's? Zó onbeleefd!! Ik vond dit zó onbeleefd!:? :?
Vrijheid van meningsuiting noemen ze zoiets. Een opmerking als bovenstaande van mevrouw is niet meer dan normaal, tenminste, dat is toch het geval bij mensen die mentaal op onze planeet leven. De anachronistische elite is aan belangstelling aan het inboeten en zo hoort het ook. Je bent nu eenmaal niet belangrijker dan een ander omdat je destijds toevallig uit de juiste poes gevallen bent.

Citaat:

Wat zij daar deed is haar goed recht, niet meer dan normaal, en aan te moedigen. Sprookjesfantasten als jij worden maar beter zo vaak mogelijk met je neus gedrukt op het feit dat de excrementen van onze Koninklijke Hoogwaardigheidscomplexen even hard stinken als die van jou of mij.

Citaat:

De bedoeling zal wel niet slecht geweest zijn, en misschien dat deze mevrouw gewoon iets zegde om het ijs te breken, want er was een stil moment. Maar.....ze had dit beter niet gedaan, want ze is ongelofelijk afgegaan! En vooral, Princesse Mathilde moet met dergelijke commentaar niet lastig gevallen worden.
Wie zegt dat ze zich daarmee lastiggevallen voelde?

Citaat:

Zolang jij dat allemaal uit je eigen zak betaalt, ben ik akkoord.

Citaat:

Je bedoelt onder de mensen komen?

Citaat:

De enigen die dringend eens een cursus etiquette van doen hebben zijn de Houten Planken van Laeken, die niet meer of niet minder zijn dan Jan Modaal.

Kazan 16 juni 2009 19:04

Citaat:

Zondagavond heb ik eens naar Royalty gekeken op VTM.
Normaal heb ik daar de tijd niet voor, maar toen wel.

Daar ging het op een gegeven ogenblik over Prins Philippe en Princesse Mathilde die gingen stemmen.
Prins Philippe had het volmacht gekregen om te stemmen in Koningin Fabiola Haar plaats, daar deze laatste tegenwoordig in zwakke gezondheid verkeerd.

Wat 'n onbeschoftheid. Ik had gewoon gezegd: "Fabiola is een hoer."

IronChef 16 juni 2009 19:10

Die vrouw is mijn heldin.

Txiki 16 juni 2009 19:16

Is dat het belangrijkste in jouw leventje, MaGNiFiCaT?

Busse87 16 juni 2009 19:18

Ik vraag mij eigenlijk wel af op wie zij stemmen .

IronChef 16 juni 2009 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4175979)

Cd&V

SDX 16 juni 2009 19:20

Citaat:

Zouden ze dat zelf wel weten - volgens mij zijn ze al blij dat ze met een kleurpotlood mogen spelen en wat bollekes mogen inkleuren - ik vraag me af of ze binnen de lijntjes kunnen kleuren.:-P

Jedd 16 juni 2009 19:21

ik vraag me vooral af in welke taalgroep ze stemmen ?
Stemt zo'n filip in de vlaamse of waalse kieskring ?

Busse87 16 juni 2009 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4175982)
Cd&V

Bron ??

Da denk ik persoonlijk toch niet :D

Txiki 16 juni 2009 19:24

Citaat:

Er zijn ook nog andere manieren om dergelijke incidenten voortaan uit te sluiten. 8-)

Gwyndion 16 juni 2009 19:33

Citaat:

Op de NV-A natuurlijk :-D.

IronChef 16 juni 2009 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4175992)
Bron ??

Da denk ik persoonlijk toch niet :D

VB, NVA= seperatisten en republikeinen.

VLD, LDD=seculier en republikeins.

SPA, GROEN! en andere linksen=seculier, republikeins en egalitair.

Als ze op iets anders stemmen dan CD&V rijden ze tegen hun eigen kar.

Txiki 16 juni 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4176021)
VB, NVA= seperatisten en republikeinen.

VLD, LDD=seculier en republikeins.

SPA, GROEN! en andere linksen=seculier, republikeins en egalitair.

Als ze op iets anders stemmen dan CD&V rijden ze tegen hun eigen kar.

BUB ofzo?

Dronkoers 16 juni 2009 19:36

Waarschijnlijk ongeldig.

"Iek heb alle bol gekleurd oma, goed eh?"

Txiki 16 juni 2009 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4176027)
Waarschijnlijk ongeldig.

"Iek heb alle bol gekleurd oma, goed eh?"

ooo 't is een vrouwtje!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be