vrede,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS
(Bericht 4178743)
Aan je domheid kan je werken, hiervoor kan je je verstand gebruiken. Je hebt simpelweg het lef niet om de oefening te maken want je zou je eigen zelfbedrog doorzien. Je opent met de term ‘vrede’, ik kan je slechts aanraden (wat een uitnodiging is) om je niet langer een dergelijke schijnheiligheid aan te meten, een karikatuur van je narcistische wereldbeeld dat zich moet behelpen met tractaatjes waar het slechts naar verwijzen kan zonder enig begrip over dat wat eraan voorafgaat en waarin het begrijpen zelf verschijnt. Tracht eerst eens een eenvoudige oefening alvorens je wederom gaat ontkennen en zich verschuilen achter theorieën die vervormd worden weergegeven door het niet begrijpen ervan.
|
ik heb niet veel zin om op je beledigingen in te gaan. ik heb geen zin om me tot datzelfde niveau te verlagen. ik speel liever op de bal dan op de man.
je oefening kan ik niet maken aangezien je er niet echt in geslaagd bent om op een duidelijke manier te communiceren waar die oefening uit bestaat. ik heb je beginpost in deze discussie echt tientallen keren gelezen en ik heb geprobeerd om een duidelijke opdracht voor een oefening te vinden, die is er niet.
je stelt in je eerste post voor om een berekening te maken, maar daarvoor moet ik wel min of meer weten wat je wil dat ik bereken. je doet alleen een paar vage beweringen over GSM's en de wereldbevolking en zegt dat we daar maar eens goed naar moeten kijken. je zegt echter helemaal niet wat we moeten berekenen.
als ik iemand voorstel om een oefening te maken en iets te berekenen, dan probeer ik op z'n minst aan te geven wat ik precies berekend wil zien.
waarschijnlijk heb je ergens een ongelofelijk verband gezien tussen een aantal gebeurtenissen en wil je nu dat iedereen ook dat verband ziet zodat ze jou gelijk geven. zeg me dan wat dat verband is. zeg me wat ik moet uitrekenen, dan wil ik het meteen voor je doen.
wat het niet begrijpen van theorieën betreft, vrees ik dat ik in jou nog steeds mijn meerdere moet erkennen. het door jou gedemonstreerde onbegrip van natuurwetenschappen en menswetenschappen is van een niveau dat ikzelf waarschijnlijk nooit zal halen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
(Bericht 4178736)
Kunnen we dan vervolgens verder met de armen onder ons een leven te geven waar ze recht op hebben of moet het nog eens een paar eeuwen herhaald worden alvorens we gaan begrijpen dat het niet om de woorden enkel gaat?
|
het gaat niet om woorden, maar om economische structuren. de extreme armoede in de huidige wereld is een gevolg van de extreme rijkdom van anderen. daarom dat ik je al een paar keer vriendelijk aangeraden heb om te studeren, om een goed basisboek economie te zoeken en je die theorie eerst eigen te maken voor je allerlei beweringen doet die ofwel gen betekenis hebben ofwel fout zijn.
Citaat:
(Bericht 4178736)
Zo dadelijk zal het wellicht gewoon verder gaan met een reeks clichés die alle kracht verliezen door de gebruikelijke literalistische aannames en uitingen die vooral de machteloosheid typeren. Schaduwen van waarachtigheid zichzelf verminkend en uithollend tot een platheid nog platter dan platsheid waardoor de wensdroom op de tafel blijft liggen, starend naar het licht waarvan men verwacht dat het ons redden zal. Maar neen, ‘Ken Uzelve’ zal gescandeerd worden en dat alsof een dergelijke onmogelijkheid ons verder zal brengen zonder de daad die de droom tot leven wekt. Hij ligt daar, klaar om te beademen, te spelend spel.
|
het spijt me, maar ik kan me echt niet voorstellen dat bovenstaand tekstfragment iets betekent. ik ken de betekenis van ieder woord dat je gebruikt, maar als je die woorden in die volgorde aan mekaar plakt, krijg je zinnen die op zich geen betekenis meer hebben. ik moet wel zeggen dat de dynamiek van je tekst me aanspreekt. literair heeft het wel wat, maar betekenis toch niet.
Citaat:
(Bericht 4178736)
Vrede ? Waar haal je in feite het lef, ronduit schandalig misbruik, meer ook niet.
|
ik wens iedereen die ik tegenkom oprecht vrede toe. het is niet omdat ik het helemaal niet eens ben met wat jij schrijft (of toch met dat deel ervan dat begrijpbaar is) dat ik niet mag wensen dat je oprechte vrede mag kennen in je hart, in je omgeving, in de wereld waarin je leeft?
vrede,
redwasp