![]() |
Formateursnota van Kris Peeters is openbaar
De formateursnota van Kris Peeters ('Actie in Vlaanderen') is openbaar:
http://www.demorgen.be/static/nmc/nm...Vlaanderen.pdf Nu begrijp ik dat de N-VA tevreden is over deze nota, en geen verdere verbeteringen of partijvergaderingen vraagt. Deze nota gaat uit van Vlaanderen als middelpunt (binnen Europa). Belgie of de federale staat worden niet of nauwelijks genoemd. Citaat:
Wie doet daaraan mee: O-VLD of SP.a? |
ik vind de nota zelf goed,
maar het is de uitvoering die me zorgen baart ;-) |
Citaat:
ik begrijp dus wel dat we kilometerheffing op ons dak krijgen, een bezuiniging in de administratie door 'efficientiewinst' na te streven. En begrotingsevenwicht in 2010 Er zitten dingen in van NVA: zoals jobkorting om werkloosheidsval uit te sluiten Er zit een opening naar OVLD: het idee dat verhofstad ergens een grote europese rol zou spelen Er zit een opening voor SPA: het onderwijs uitbouwen. Ze spreken van nieuwe investeringen in gebouwen.... dus niet besparen op investeringen... |
Citaat:
Tja, mij lijkt dat toch voor een groot deel onrealistische, weinig concrete en bijwijlen grootsprakerige bladvulling, soms tot ver over de grens van het lachwekkende. “We onderzoeken de mogelijkheden voor de implementatie van het concept “Vlaamse Baaien 2100” aan onze kust” De implementatie van Vlaamse baaien, jaja…. Enfin, ik vrees dat jullie het daarmee zullen moeten doen. Ik wens jullie erg veel moed toe, in elk geval. |
De Vlaamse Overheid moet volgend jaar bijna twee miljard besparen. Er staat afgezien van een inkrimping van de jobkorting weinig concreets in over besparingsmaatregelen.
Er staat anderzijds wel veel in over extra investeringen... maar waar dit geld vandaan moet komen? Nog extra besparing op andere zaken dus. Ik zou graag willen weten waar deze regering zal snijden. |
Citaat:
Het is de vraag of SP.a dát geld graag wil uitgeven aan de vlaamse bevolking.:? |
Citaat:
niet op investeringen wel op door efficientieverhoging dus elke dienst zal zijn efficientie moeten verhogen met een bepaalde target als ze hun target niet halen, zal de regering snijden, en anders kunnen ze zichzelf gewoon 'be'snijden of 'ver'snijden of 'saneren' |
Wat zouden ze bedoelen met het omvormen van de Vlaamse milieuholding naar een Vlaams energiebedrijf ? Ik ben benieuwd.
|
Citaat:
|
Bedoelen ze dan: een soort vlaamse energieproducent gaan opzetten om die belachelijke electrabel prijzen tegen te gaan... ? indien ja... pro :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit idee komt overigens volledig van de N-VA. Ik ben blij dat het in de nota verschijnt. |
Citaat:
|
Citaat:
En het is een investering he! De belastingbetaler kan er nog geld aan verdienen ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een goeie nota, hopelijk wordt hij ook uitgevoerd.
Eigenlijk is het gewoon een afvalrace: Voor verkiezingen véél beloften, na verkiezingen nog beetje beloften, na 5jaar schiet er nog weinig over. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be