![]() |
Trein vertrekt te vroeg : wéér niet goed !
In het station van Brussel-Centraal
ging een treinstel te vroeg aan de haal. De conductrice moest hem zèlf missen. Haar treinsleutel bleek deksels banaal. ![]() Instappeuuuu .... heuuuuu ... eila ... eilaaaa ..... !!!! |
hilarisch was wel hoe de NMBS-vakbondsman mooi voor de camera illustreerde hoe je met een gewone huissleutel een vertreksignaal kan laten geven voor een trein.
Volgende keer kunnen ze misschien illustreren hoe je 't best een trein kan laten ontsporen:roll: |
Citaat:
|
Ik durf er niet aan denken hoe morgen een duistere bende simultaan in elk station effe een hoekige sleutel gaat draaien ...
Daar heb je dan miljoenen-managers en dure studies voor nodig. Ik vond dat simplistisch sleutel-gebeuren al eigenaardig in de jaren 70 toen ik als student de trein nam. Blijkbaar had ik beter electro/mec gestudeerd en gesolliciteerd bij NMBS. Dan reed ik bovendien gratis en lezend naar zee in het WE ipv geënerveerd blok te rijden ... Wat heeft het PMS mij aangedaan !!! |
Men kan zonder sleutel de conducteur buitensluiten wanneer deze uitstapt om het signaal te geven. Er is zo'n knopje waarop men moet duwen in de trein.
Wihihi. |
Het budget zal te laag zijn om de managers een behoorlijk loon te betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En de NMBS legt een klacht neer tegen onbekenden.... ^^
|
Citaat:
|
Van een kaart met een electromagnetische code hebben ze bij de nmbs blijkbaar nog nooit gehoord.
Gans de vertrekprocedure bij den ijzeren weg lijkt me trouwens voor herziening vatbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Simpel, low tech en toch betrouwbaarder... Of men doet het gewoon zonder conducteur. De machinist sluit dan de deuren en zorgt er voor dat hij op tijd vertrekt. |
Citaat:
Als je dan weet dat 80 % van de treinen een interne controle heeft op het sluiten van de deuren, wordt het nog lachwekkender om van die trein te stappen(dit interne systeem wordt gebruikt op die haltes die geen AVG inrichting hebben) Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk is een GSM toch veel simpeler, niet ? |
Citaat:
de bestuurder alleen ziet ook niet de volledige trein in voorgaande gevallen |
Citaat:
Voor het rijden zonder conducteur moet je de deursluiting automatiseren. Dat is iets wat de NS, de DB en de SBB al een paar tientallen jaren zonder probleem doen. Moet dus bij de NMBS toch ook wel mogelijk zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
De NS vertrekmethode wordt door het personeel (treinbestuurders en treinbegeleiders) als meest veilige en minst problemen ervaren MAAR voor de NMBStop niet goed want NMBS = vive la france |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be