![]() |
Staatsschuld Verenigde Nederlanden
Nederlandse staatsschuld = € 283 mld = 48% van BBP, dus BBP = € 590 mld
Belgische staatsschuld = € 306 mld = 90% BBP, dus BBP = € 340 mld Stel Vlaanderen neemt 60% van de schuld over Vlaamse staatsschuld = 0,6*306 = €184 mld Vlaamse economie = 0,65*340 mld = € 221 mld (Ik ga ervan uit dat de economie in het Vlaamse deel sterker is dan in het Waalse deel) BBP Verenigde Nederlanden: €811 mld Staatsschuld: €467 mld staatsschuld als percentage van BBP: 58% 58% is niet slecht. De Nederlandse staatsschuld zou dit jaar overigens op 240 mld uitkomen als de financiele crisis niet was uitgebroken. |
Ik vrees voor de herstelbetalingen aan Wallonië.
|
Citaat:
|
Dat is al oude data, staatsschuld van België is ondertussen rond de 320 miljard EUR.
|
Citaat:
zal nog eens kijken |
|
Is er geen risico dat de Vlamingen zich weer afscheiden nadat Nederland heeft geholpen hun schuld af te betalen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nadat de Walen hier de plak zwaaiden werd Vlaanderen terug economisch achtergesteld voor minimum 100 jaar. we hebben onze eigen economie doen groeien, niet met de hulp van de Walen. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij het uitdiepen van de Westerschelde en het heropenen van de IJzeren Rijn gaan er juist vele miljoenen van Nederland naar Vlaanderen. Miljoenen waar Vlaanderen van kan groeien en Nederland niets terug ziet. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
2) mijn tekst was algemeen bedoeld dat we onze economie zelf in handen hebben genomen ;) ik heb niet gezegd op welke manier (dit was natuurlijk door investeringen door buitenlandse bedrijven) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of zullen dan de Vlamingen plotseling brave unitaristen worden die solidariteit (en pensioen) van het Noorden eisen? Ter info: ik betaal hier in Duitsland nog steeds solidariteitsbelasting ten behoeve van de Oostduitse bundesländer (voormalige DDR). |
Citaat:
Echt waar, de verenigde Nederlanden gaan een gouden toekomst tegemoet. Het politieke gewicht van deze staat in de EU zal meteen merkbaar worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be