![]() |
war movies
Hoi,
Binnenkort zijn de examens gedaan en dan moet ik voor enkele weken mijn dagen vullen met het bekijken van allerlei films :-D Kwestie van te ont-stressen niewaar... Daar ik nogal een fan ben van grote oorlogstaferelen (zowel historisch, futuristisch,... maakt niet uit), vroeg ik mij af of mensen mij nog zouden kunnen wijzen op 'pareltjes' die ik mis in mijn collectie. Het mogen ook 'siege' verhalen zijn... Citaat:
mvg, -lollysticky- |
Starship Troopers, niet zozeer een goede oorlogsfilm, de battle-scenes komen vooral neer op veel blood en gore, maar wel geniaal als niet te serieuze parodie.
|
We Were Soldiers
Enemy at the Gates Black Hawk Down |
Mogen het ook oorlogsfilms zijn ?
|
Full Metal Jacket
Hamburger Hill Apocalypse Now Star Wars |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb die wel niet in mijn lijst opgenomen, dus waarschijnlijk heb ik ze wel maar laat maar komen :) |
Battle of the Bulge (Slag om de Ardennen)
The Longest Day |
Citaat:
heb ze wel al op DVD, maar die heb ik niet opgenomen in mijn lijst... spijtig dak niemeer kan editen :( |
Southern comfort
Soldier Blue Apocalypse now En vooral : Deze miskende kaskraker ... (Niet echt een oorlogsfilm maar het is wel een deftige strijd om hem uit te zien ... ;-)) |
The dirty dozen
Where Eagles Dare A Bridge Too Far |
Je zou overigens ook eens de "originele" 300 moeten zien, uit 1962
Demaratus, Exiled Spartan King: The Spartans will certainly fight, whether reinforcements arrive or not. Xerxes, Persian King: Why, they are mad. I cannot think why you would want to be king of such an extraordinary people, Demaratus. I shall capture them alive and put them in cages and exhibit them all over Persia. |
Citaat:
is idd goeie film, historisch gezien toch accurater dan de huidige 300 film :) |
de realistische variant :
Jarhead. Buffalo Soldiers. Eventueel Syriana... |
The great escape, alleen al voor het melodietje.
Ben-Hur, al is dat misschien geen echte "war movie" |
Citaat:
|
Pearl Harbor
|
![]() |
Citaat:
|
Ge kunt ook gewoon zelf in't leger gaan ... ;-)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be