![]() |
Peeters gaat voor CD&V, N-VA en SP.A
Informateur Kris Peeters (CD&V) wil een regering vormen met drie partijen. Het gaat om CD&V, N-VA en SP.A. De Vlaamse liberalen vallen uit de boot. Dat maakte Kris Peeters rond 17.00 uur bekend op een persconferentie na gesprekken met de voorzitters van de drie partijen.
Eerder op de dag hadden zowel N-VA als SP.A al duidelijk gemaakt dat ze een regering met vier partijen niet zagen zitten. Peeters gaf aan dat de kiesuitslag aan de basis lag van de keuze voor N-VA en SP.A. Maandagavond starten de formele coalitieonderhandelingen. Het is niet zo'n grote verrassing dat het uiteindelijk de liberalen zijn die uit de boot vallen. Het was al eerder duidelijk dat Open VLD zich in een zeer netelige situatie bevond. Tot ieders verbazing gingen ze deze week zonder problemen akkoord met de nota van Peeters. Nochtans wordt daarin de jobkorting, voor Open VLD de inzet van de verkiezingen, fors teruggeschroefd. Het plan om Open VLD er toen snel af te rijden, viel daarmee in duigen. Maar vandaag werd de druk nog verder opgevoerd door N-VA voorzitter Bart De Wever en SP.A voorzitster Caroline Gennez. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090619_061 |
Citaat:
En lieve VLD-ertjes, hou jullie asjeblief niet in om wraak te nemen op federaal vlak en de boel daar in het honderd te laten lopen. |
ai , Keulen ligt eruit , dat zie ik niet graag
( de beenhouwer van mechelen mis ik zeker niet) |
Citaat:
|
wist ik niet , heb er geen meer , hij is wel de Man van de Wooncode
|
Citaat:
het verder uiteenvallen van den belziek dan :D |
Wat is er gebeurd met Vandenbroecke's "Niet met de N-VA"?
|
ipv Keulen nu nen N-VA'er op datzelfde departement? :twisted:
enfin... ik ben wel blij dat Peeters toch de ballen heeft om eens voor iets anders te opteren dan de klassieke tripartite die we altijd aan ons broek hebben. |
een Nva'er zal de wooncode met plezier verdedigen
|
Citaat:
|
De SPA-sossen zijn altijd te lokken met poen. Ik wist het wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De N-VA wil liever de O-VLD minister-postjes dan de SP.a postjes.
Citaat:
Eens kijken of de N-VA-opvolger van Keulen de drie burgemeesters in de Brusselse rand benoemd. En of de N-VA-opvolger van Van Mechelen de geldkraan naar Belgie openhoudt. De N-VA had gewoon liever de O-VLD minister-postjes dan de SP.a postjes (zoals onderwijs). |
Hopelijk houdt VLD woord en stappen ze uit de federale regering.
|
Citaat:
|
wie gelooft die mensen nog?
Een VLD'er liegt sneller dan zijn schaduw |
Citaat:
|
alleszins leuk...de sossen gaan de federale bestoken en de (andere) leugenaars de regionale. En de CDV moet met alle2 overeen komen.
mooi mooi mooi. |
Citaat:
Nu, ik hoop op Jan Peumans, hij lijkt me geschikt voor de job en bovendien een van de weinige (NVA-)politici waar ik nog een restje respect voor voel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be