lombas |
19 juni 2009 21:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
(Bericht 4183220)
Van "vlott" naar "sos" ??? :-o 8-)
|
Dat is drie jaar geleden... In het middelbaar ben ik bij de VLD geweest. Thuis zijn ze nogal liberaal - en ik zat op een jezuïetencollege, dus ik dacht: "Kom, we gaan dat hier arrangeren he." Maar toen ik met m'n goede vriend naar een JongVLD congres ging in Gent, waren wij de enige twee die "tegen" stemden bij elke resolutie. Op den duur werden we een beetje buitengekeken en stortten we ons dan maar op de broodjes. Tegen het zesde middelbaar was iedereen geradicaliseerd - sommigen werden van VB'er communist, anderen kwamen plots aanzetten met een Oostenrijks lief, ... En ik, ik vervloog in m'n eigen fantasierijkje. Tegelijkertijd linkser en vrijdenkender, maar in een dictatoriaal kader. 'k Heb me dan maar aan het libertarisme gewaagd he, een aantal jaar. Heeft niet goed gewerkt.
Ik voel me niet volledig thuis bij de sp.a - maar dat is ook niet als "thuis" bedoeld. Het gaat om mijn werk, mijn gezondheidszorg en bovenal dat van anderen. Ik ben daar wat in verstaatst door belevenissen van mensen die me dierbaar zijn, en de laatste maanden ook terug door die van mezelf.
Soit. Ik tetter maar door.
|