Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De sossen doen het weer. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125192)

katholiekcdenv 20 juni 2009 10:18

De sossen doen het weer.

*knip*

Geen oproep tot geweld, a.u.b.

E. Gidius 20 juni 2009 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door katholiekcdenv (Bericht 4183940)
Het is toch ongelooflijk hoe dat die rode rakkers het altijd voor mekaar krijgen om in een regering te blijven ,Vlaanderen heeft rechts gekozen, dus een rechtse regering!!

Als het opnemen van die stakkers van de SP-a in de Vlaamse regering de prijs is om de VLD te vernietigen, dan is dat graag gedaan.

Citaat:

Wij als Jong-CD&V Lochristi pleiten voor een Conservatievere, Katholieke staat...
Misschien zouden jullie dan beter bij een niet-linkse partij aansluiten. De N-VA bijvoorbeeld?

katholiekcdenv 20 juni 2009 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4183947)
Misschien zouden jullie dan beter bij een niet-linkse partij aansluiten. De N-VA bijvoorbeeld?

Die zijn niet Katholiek genoeg.
Het gaat er ons bijvoorbeeld om het Katholiek onderwijs enkel toegankelijk te maken voor kinderen van ouders met een hoger diploma, zodat het Vrij onderwijs een voorbereiding is op de universitaire studies, en men de zorg voor kansarme kinderen overlaat aan de staatsscholen , die naar mijn mening dan ook minder gefinancierd zouden moeten worden.

AdrianHealey 20 juni 2009 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4183947)
Als het opnemen van die stakkers van de SP-a in de Vlaamse regering de prijs is om de VLD te vernietigen, dan is dat graag gedaan.

Het punt is enkel dat je de VLD hier tegen wil en dank een cadeau mee doet, ipv ze te vernietigen.

E. Gidius 20 juni 2009 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4183954)
Het punt is enkel dat je de VLD hier tegen wil en dank een cadeau mee doet, ipv ze te vernietigen.

Theoretisch mogelijk, maar ik denk het niet. Ze gaan elkaar de strot overbijten als ze niet meer aan de macht kunnen zitten. Daarom moeten we ze best ook nog uit de federale regering krijgen.

katholiekcdenv 20 juni 2009 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4183954)

Het gaat hier over sossen, niet over blauwe rakkers.

-=EXCALIBUR=- 20 juni 2009 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door katholiekcdenv (Bericht 4183959)
Het gaat hier over sossen, niet over blauwe rakkers.

Beiden zijn evenveel waard namelijk niets.
Naast het VB zijn dit de 2 grote verliezers van de verkiezingen en horen bijgevolg niet thuis bij het clubje van de regering.

anoniempje 20 juni 2009 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door katholiekcdenv (Bericht 4183953)
Die zijn niet Katholiek genoeg.
Het gaat er ons bijvoorbeeld om het Katholiek onderwijs enkel toegankelijk te maken voor kinderen van ouders met een hoger diploma, zodat het Vrij onderwijs een voorbereiding is op de universitaire studies, en men de zorg voor kansarme kinderen overlaat aan de staatsscholen , die naar mijn mening dan ook minder gefinancierd zouden moeten worden.

Mening van jou of van (Jong) CD&V?

katholiekcdenv 20 juni 2009 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje (Bericht 4183967)
Mening van jou of van (Jong) CD&V?

Ik hoor velen in mijn partij dit vertellen, ik ben heus niet de enigste!
Wij moeten af van Chris Peeters, dat is een sossenvriend !

AdrianHealey 20 juni 2009 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4183957)
Theoretisch mogelijk, maar ik denk het niet. Ze gaan elkaar de strot overbijten als ze niet meer aan de macht kunnen zitten. Daarom moeten we ze best ook nog uit de federale regering krijgen.

Een nacht van de lange messen is niet liever wat de achterban (of toch zij die niet ook ergens een postje hebben) graag zou hebben. Partijen hebben dat af en toe nodig en komen daar doorgaans versterkt uit.

brother paul 20 juni 2009 10:45

laat de ovld maar eens een oppositiekuur doen, het zal het deugd doen.
die gaan dan LDD - NVA - VB wat verzwakken als ze een remonte beginnen. Er zit ruimte genoeg in de rechtse hoek, en de differentiering die nu gebeurt is gewoon gevolg van hun oligocratisch of oligarchisch model die de liberaal denkende kiezer wil zien verdwijne, kiezen op basis dus van competentie, inhoud , de juiste man voor de juiste job

ALs elke partij 2 bekwame mensen heeft, laat die 15 mensen regeren. Dat model moet meer te doen zijn dan dit huidig spel

voicelesscharlie 20 juni 2009 10:46

Citaat:

Het is toch ongelooflijk hoe dat die rode rakkers het altijd voor mekaar krijgen om in een regering te blijven ,Vlaanderen heeft rechts gekozen, dus een rechtse regering!!
En niet zoals in Wallonië waar die vuile prutser van een Di Rupo alles voor de Vlaming-man heeft verpest, dit bewijst nogmaals dat homo's geen verstand.
Niet de walen zijn het grootste gevaar voor Vlaanderen, wel die vuile linkse rakkers....
Dank, dit wou ik toch even kwijt omdat ik al een hele dag ambetant loop over die vuile communisten.
Wij als Jong-CD&V Lochristi pleiten voor een Conservatievere, Katholieke staat...

Toch een addertje onder het gras.
De linkse vleugel van de Sp.a zou kunnen afscheuren en dan is dat het einde van deze regering.

katholiekcdenv 20 juni 2009 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4183985)
Toch een addertje onder het gras.
De linkse vleugel van de Sp.a zou kunnen afscheuren en dan is dat het einde van deze regering.

Dat hoop ik , ik hoop het , dan zijn we van de Sossen af, hèhè

E. Gidius 20 juni 2009 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4183976)
Een nacht van de lange messen is niet liever wat de achterban (of toch zij die niet ook ergens een postje hebben) graag zou hebben. Partijen hebben dat af en toe nodig en komen daar doorgaans versterkt uit.

Wel, als zo'n nacht de grootste rottigheid uit die partij wegsnijdt, dan kan ik daar niet tegen zijn. Misschien krijgen we dan weer een stuk liberale partij te zien, in plaats van het arrogante nihilistische zootje rond De Wael/De Gucht/Verhofstadt.

Dimensie 20 juni 2009 10:48

[quote=katholiekcdenv;4183940]*knip*

[quote]

Inderdaad, Vlaanderen heeft rechts gestemd en dan krijgen we die vuile, corrupte sossen in de coalitie. Bah!

katholiekcdenv 20 juni 2009 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie (Bericht 4183991)
Inderdaad, Vlaanderen heeft rechts gestemd en dan krijgen we die vuile, corrupte sossen in de coalitie. Bah!

*knip*

Ambiorix 20 juni 2009 10:53

Citaat:

pleiten voor een Conservatievere, Katholieke staat...

Dan wijkt uw mening af van 1) Jong CD&V en 2) CD&V.

Al gedacht aan een overstap naar Jong VB?

katholiekcdenv 20 juni 2009 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 4183999)
Dan wijkt uw mening af van 1) Jong CD&V en 2) CD&V.

Al gedacht aan een overstap naar Jong VB?

ik ben Katholiek !

Arnforpresident 20 juni 2009 10:57

katholiekcdenv 20 juni 2009 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4184015)

*knip*

Geen spam, a.u.b.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be