![]() |
Proton
Jaja, iedereen kent het wel, dat stuk goedkoop geel koper op je bankkaart, chip genoemd.
Vroeger werd er zoveel reclame om gemaakt (mag ik een appel betalen met mijn kaart en bullshit) en toch heb ik het gevoel dat dit echt weinig tot niet gebruikt wordt... een fiasco zoals ze zeggen ;-) Nuja, dit is maar een gevoel, en dus gaan we eens aan de medeforummers vragen of mijn stelling wel klopt eh ;-) Zoals bekend zijn mijn enquetes niet anoniem, dus wees best maar eerlijk eh :mrgreen: |
Om het ijs te breken: ik gebruik dit echt uitzonderlijk: alleen maar bij broodautomaten als ik echt niet bij een bakker geraak.
Dus diegenen die mijn kaart willen stelen: er staat niet meer op dan 5 euro :-P |
er bestaat een prima alternatief voor proton dat al honderden ajren zijn deugdelijkheid heeft bewezen.
het heet "geld" |
Ik weet niet eens wat het is. Ik heb ook geen bankkaart.
|
Citaat:
Citaat:
kleine dingen betaal je toch simpelweg met wat kleingeld? Nuja, zoals ik al zei: na een late shift ofzo is er geen bakker open, en om 10 uur 's morgens naar een bakker gan is mijn ding ook weer niet ;-) en kleingeld heb je niet altijd ;-) |
In Nederland heb je ook zoiets, Chippas heet dat. Grootste onzin ooit. Je kunt soms niet eens parkeren zonder zo'n ding. Voor buitenlanders een ramp.
|
Citaat:
Ben je soms een student die af en toe bij zijn ouders woont? (no offence eh, gewoon uit nieuwschierigheid) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooit gebruikt.
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik haal geld gewoon af bij de bank op de oude manier. Binnenstappen en geld vragen. Die mensen kijken altijd naar mij alsof ik een soort van dino ben. |
Citaat:
Wordt afgeschaft wegens gebrek aan belasting. Nu is de slogan. Kleine begragen, Pinnen mag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het begint mij meer en meer tegen te steken. Je moet betalen om te mogen betalen, je moet betalen voor de papieren bewijzen dat je betaald hebt, als er minder dan twintig euro op staat kan je er zelfs niet aan via een automaat... |
Citaat:
Heb ik de mijne maar weggedaan. Binnengedaan in de bank. De mensen keken toen heel vreemd. |
Ik laad elke 2 weken 50€ op mijn proton en dat is vaak bijna volledig op.
In Leuven kan je gemaen veel betalen met proton trouwens: parkeertickets, Alma-restaurants, Panos & diverse broodjeszaken, ... |
in principe alles beneden de 15 euro betaal ik met proton. zéér gemakkelijk
|
Jeetje miena, dat is bij ons al in 1995 ingevoerd en werkt dus niet.
Je kan nog wel opladen, maar geen hond die dat meer doet. Alles gewoon pinnen, wel zo gemakkelijk. ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be