Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Proton (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125266)

Dronkoers 21 juni 2009 23:28

Proton

Jaja, iedereen kent het wel, dat stuk goedkoop geel koper op je bankkaart, chip genoemd.

Vroeger werd er zoveel reclame om gemaakt (mag ik een appel betalen met mijn kaart en bullshit) en toch heb ik het gevoel dat dit echt weinig tot niet gebruikt wordt... een fiasco zoals ze zeggen ;-)

Nuja, dit is maar een gevoel, en dus gaan we eens aan de medeforummers vragen of mijn stelling wel klopt eh ;-)

Zoals bekend zijn mijn enquetes niet anoniem, dus wees best maar eerlijk eh :mrgreen:

Dronkoers 21 juni 2009 23:30

Om het ijs te breken: ik gebruik dit echt uitzonderlijk: alleen maar bij broodautomaten als ik echt niet bij een bakker geraak.

Dus diegenen die mijn kaart willen stelen: er staat niet meer op dan 5 euro :-P

Jedd 21 juni 2009 23:38

er bestaat een prima alternatief voor proton dat al honderden ajren zijn deugdelijkheid heeft bewezen.

het heet "geld"

Flanelcondoom 21 juni 2009 23:39

Ik weet niet eens wat het is. Ik heb ook geen bankkaart.

Dronkoers 21 juni 2009 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4187933)
er bestaat een prima alternatief voor proton dat al honderden ajren zijn deugdelijkheid heeft bewezen.

het heet "geld"

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4187936)

Juist daarom dat ik er me vragen over stel ;-)

kleine dingen betaal je toch simpelweg met wat kleingeld?

Nuja, zoals ik al zei: na een late shift ofzo is er geen bakker open, en om 10 uur 's morgens naar een bakker gan is mijn ding ook weer niet ;-)

en kleingeld heb je niet altijd ;-)

liberalist_NL 21 juni 2009 23:43

In Nederland heb je ook zoiets, Chippas heet dat. Grootste onzin ooit. Je kunt soms niet eens parkeren zonder zo'n ding. Voor buitenlanders een ramp.

Dronkoers 21 juni 2009 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4187936)

Het kan aan mij liggen, maar een leven zonder bankkaart kan ik me echt niet voorstellen.

Ben je soms een student die af en toe bij zijn ouders woont? (no offence eh, gewoon uit nieuwschierigheid)

Dronkoers 21 juni 2009 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187946)
In Nederland heb je ook zoiets, Chippas heet dat. Grootste onzin ooit. Je kunt soms niet eens parkeren zonder zo'n ding. Voor buitenlanders een ramp.

Betalen om te parkeren? :mrgreen:

Raf 22 juni 2009 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4187933)

het heet "geld"

Ik heb zelden of nooit geld op zak, maar mijn proton gebruik ik bijna dagelijks. Bij de bakker, in de krantenwinkel, bij de parkeerautomaat,... Nooit gedoe met al die koperen rommel. Een drukje op de knop en de rekening is betaald.

Andro 22 juni 2009 06:49

Nooit gebruikt.

Zwartengeel 22 juni 2009 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4187954)
Betalen om te parkeren? :mrgreen:

Ik gebruikte het totnogtoe uitsluitend om te parkeren via betaalautomaten in parkeergarages. Altijd handig gevonden, tot ik op een dag om 24 uur 's avonds in een garage geparkeerd stond waar ze geen proton aanvaardden en ik niets anders dan een briefje van 50 Euro op zak had. Mocht ik nog een nachtwinkel in de buurt gaan zoeken om mijn geld te wisselen.

Flanelcondoom 22 juni 2009 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4187949)
Het kan aan mij liggen, maar een leven zonder bankkaart kan ik me echt niet voorstellen.

Ben je soms een student die af en toe bij zijn ouders woont? (no offence eh, gewoon uit nieuwschierigheid)

Ik woon nog bij mijn ouders ja.

En ik haal geld gewoon af bij de bank op de oude manier. Binnenstappen en geld vragen. Die mensen kijken altijd naar mij alsof ik een soort van dino ben.

Derk de Tweede 22 juni 2009 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187946)

Chopknip is de naam.
Wordt afgeschaft wegens gebrek aan belasting.

Nu is de slogan.

Kleine begragen,
Pinnen mag.

IronChef 22 juni 2009 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4188351)
Ik woon nog bij mijn ouders ja.

En ik haal geld gewoon af bij de bank op de oude manier. Binnenstappen en geld vragen. Die mensen kijken altijd naar mij alsof ik een soort van dino ben.

Is er een bepaalde reden waarom je dit doet?

Flanelcondoom 22 juni 2009 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4188429)
Is er een bepaalde reden waarom je dit doet?

Als ik een bankkaart heb, heb ik de neiging om deze te misbruiken elke keer ik een kledingzaak binnenkom.

IronChef 22 juni 2009 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4188435)
Als ik een bankkaart heb, heb ik de neiging om deze te misbruiken elke keer ik een kledingzaak binnenkom.

Het is inderdaad zo dat een bankkaart je het gevoel kan geven alsof alles gratis is.

Het begint mij meer en meer tegen te steken. Je moet betalen om te mogen betalen, je moet betalen voor de papieren bewijzen dat je betaald hebt, als er minder dan twintig euro op staat kan je er zelfs niet aan via een automaat...

Flanelcondoom 22 juni 2009 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4188457)
Het is inderdaad zo dat een bankkaart je het gevoel kan geven alsof alles gratis is.

Het begint mij meer en meer tegen te steken. Je moet betalen om te mogen betalen, je moet betalen voor de papieren bewijzen dat je betaald hebt, als er minder dan twintig euro op staat kan je er zelfs niet aan via een automaat...

Ja, die dingen dus ook. Vooral dat bodempje van <20 euro waar men niet aankan is enorm frustrerend.

Heb ik de mijne maar weggedaan. Binnengedaan in de bank. De mensen keken toen heel vreemd.

Ars_Nova 22 juni 2009 13:13

Ik laad elke 2 weken 50€ op mijn proton en dat is vaak bijna volledig op.
In Leuven kan je gemaen veel betalen met proton trouwens: parkeertickets, Alma-restaurants, Panos & diverse broodjeszaken, ...

vlijmscherp 22 juni 2009 15:46

in principe alles beneden de 15 euro betaal ik met proton. zéér gemakkelijk

Derk de Tweede 22 juni 2009 16:36

Jeetje miena, dat is bij ons al in 1995 ingevoerd en werkt dus niet.
Je kan nog wel opladen, maar geen hond die dat meer doet.
Alles gewoon pinnen, wel zo gemakkelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be