![]() |
Voorzitter Brussels parlement weigert Nederlands te spreken
Citaat:
|
Het Bruxo-Belgische racisme in al zijn glorie open en bloot in het Brusselse parlement.
|
Vergelijk dit met:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...e-eed-af.dhtml |
Spijtig dat er niet wat meer uitleg bij wordt gegeven.
Wat was haar beweegreden eigenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
voil�*, hun echte bedoelingen nog maar eens duidelijk: Brussel ééntalig Franstalig en Vlaanderen tweetalig. maar toch gaan de Belgicisten hier dat tegenspreken.
|
Citaat:
Citaat:
Ze kunnen het nog steeds niet over de lippen krijgen dat de Vlamingen 'Nederlands' spreken, en geen 'Vlaams'. De perceptie dat Vlamingen ongecultiveerde boertjes zijn die maar een dialect spreken en geen volwaardige taal, moet er ingestampt blijven. |
De Nederlandstalige politici hadden en bloc moeten opstappen.
Eedaflegging of niet. De VRT vond het een fait divers. Arm Vlaanderen.:oops: |
Citaat:
toch volgens de FDF'ers. |
Citaat:
|
zoveelste voorbeeld van taalracisme
( eigen evaring : ik kijk regelmatig op 2ehandssites en wou in Charleroi -jawel- een motorhelm gaan kopen , de vrouw van degene met wie ik gemaild had moet geweten hebben dat er een vlaming ging langskomen , zij doet de voordeur open en gooit ze bijna tegen mijn neus weer dicht ( daarna kwam haar man half gegeneerd buiten om de verkoop te bespreken) |
Wat zou vader Spaak hiervan zeggen? Hij zou zich zeer zeker schamen om zoveel onverantwoordelijk en anti-Belgisch gedrag.
|
Goed bezig! Doe zo verder!
|
Citaat:
La Belgique sera latine ou elle ne sera pas. |
De Vlaamse parlementairen hadden ook kunnen afspreken dat ze Oostindisch doof bleven voor een uitnodiging in het Frans om de eed te komen afleggen, of voor een uitnodiging om dit te doen maar dan uitgesproken door iemand anders dan de tijdelijke voorzitter.
Niet genoeg haar op hun tanden, dedju toch. Wie zit daar allemaal in dat parlement, als verkozene voor een Vlaamse pollentieke partij? Dat spa-Smetje schoolmeesterke-betweterke zeker ook ? |
Citaat:
|
Citaat:
Daarom pleit ik voor snelle aansluiting van Vlaanderen bij een echte natie: Nederland. |
voor wanneer de grensoverschijdende bbq ??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be