Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS
(Bericht 4195246)
15 weken? Dat klopt! Sinds 2001 is er in België echter ook een vaderschapsverlof van 10 dagen waarvan er 7 door de ziekenkas worden betaald. Die uitgaven stijgen elk jaar exponentieel, terwijl de welvaartsaanpassingen van de invaliden uitblijven. In 2006 heeft het hun 630 344 euro gekost.
De moederschapsrust koste in dat jaar 348 996 649 euro, plus 11 miljoen aan de zelfstandigen. Dat is 4,21% meer dan het jaar voordien.
Er bleef nog 2 264 572 844 euro over voor 215 822 invaliden, of gemiddeld 10 500 per persoon.
|
Er zijn ook VEEL meer kinderen geboren dus is het normaal dat de kostprijs stijgt.
Ik begrijp ook niet goed waarom u invaliden vergelijkt met zwangerschapsverlof. Dat is hetzelfde als appels met peren vergelijken.
Ik zeg ook totaal niet dat invaliden teveel geld krijgen, maar het is gewoon een andere discussie.
Wat een feit is dat de huidige kinderen de eerste generatie zijn die bijna volledig opgevoed worden door vreemden. Het effect hiervan kennen we nog niet. Wat wel duidelijk is dat kinderen steeds meer vervreemden van hun ouders en ik zou toch denken dat dat geen goede zaak is.
Ook wordt er constant gesproken over het nut van borstvoeding (en hoe we dit zoveel mogelijk kunnen stimuleren) maar indien een moeder 6 maand borstvoeding wil geven moet de familie de rekening betalen en moeten ze niet meer verwachten dan mooie beloften en een aalmoes.
Wat ook een feit is dat het zwangerschapsverlof (en het vaderschapsverlof) een van de laagste is van Europa. En ik dacht dat onze sociale zekerheid de beste was van de wereld (wat echt wel een grove leugen is).
Er wordt ook al jaren gesproken over een vergoeding voor huismoeders en huisvaders maar uiteindelijk blijft het bij woorden. Men zou nogthans denken dat het opvoeden door de ouders enkel maar een goede zaak kan zijn voor de gemeenschap, ook zal het niet zoveel meer kosten als al het belastingsgeld dat nu gebruikt wordt voor kinderopvang gewoon rechtstreeks naar de ouders gaat.
Om nog maar te zwijgen van al de jobs die hierdoor zouden vrijkomen en de daling van werkloosheid die dit zou teweeg brengen.
|