vuggie |
24 juni 2009 21:43 |
Tijd voor een onafhankelijk Brabant.
Hallo beste forummers alhier,
Om te beginnen, ik ben vuggie. Boven alles een Hagenees, doch heel mijn familie van vaders kant woont in Brabant. Maar ja, hij moest zonodig verliefd worden op een rasechte Haagse.
En wat kom ik hier doen?
Een verzoek inwilligen van Derk de tweede die ik ken van stand.nl. In een discussie op stand.nl, alwaar Derk en ondergetekende frequent vertoeven, vroeg hij me mijn antwoord op een stelling alhier te plaatsen. Hieronder vind u de opening en mijn reactie hierop.
Citaat:
Leopold II wilde Nederland binnenvallen
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
woensdag 24 juni 2009 10:45
RIJSWIJK (ANP) - De Belgische koning Leopold II, die leefde van 1835 tot 1909, beraamde plannen om Nederland binnen te vallen. Dat blijkt uit documenten in het Koninklijk Huisarchief in Brussel, die zijn gevonden door de Belgische journalist Kris Clerckx. Dat meldde het Nederlands Dagblad woensdag.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/La...ntentid=239501
Toch fijn dat we dat niet is doorgegaan.
|
Mijn reactie:
Citaat:
En weer wordt bewezen dat Belgen eigenlijk Fransen met een Duitse mentaliteit en Nederlanders Duitsers met een Franse mentaliteit zijn.
En met dat gedoe om Wallonie en Vlaanderen alleen al dienen alle Brabanders in Nederland, Nederlandstalig Belgie en Wallonie, inclusief Brussel, de hoofdstad van Brabant, te streven naar onafhankelijkheid.

Plus dat de Brabanders dan de gehele EU hofhouding uit hun hoofdstad en uit hun land kunnen gooien.
|
En eenieder die de geschiedenis een beetje kent, weet dat Brabant al twee maal eerder de globalisatie in de Lage Landen als eerste trotseerde, maar dat de eerste keer de calvinisten in het noorden er mee weg liepen en de tweede keer de Fransen en Luikenaren in het zuiden.
Drie keer is scheepsrecht.
Brabant één en vrij.
Vrij van Nederland, Nederlands en Frans Belgie en de EU.
Alsjeblieft Derk.
|