Van Temsche betaalt 2.5x zoveel schadevergoeding
aan het Turkse slachtoffer dat de raid overleefde als aan de ouders van Luna en de nabestaanden van Ulemata....
Hans Van Themsche moet Songul Koç bijna 180.000 euro betalen
Wat is daar de reden voor?
Ik weet dat het iets te maken heeft met de "waarde" die iemand financieel bijdraagt aan de nabestaanden (dus een dood kind is minder waard dan een dode kostwinner echtgenoot), maar Songul Koç heeft de aanslag dus overleefd en is slechts voor 55% arbeidsongeschikt verklaard, wat betekent dat ze wèl nog kan werken (slechts bij 66+% arbeidsongeschiktheid hoeft men niet meer te gaan werken).
Ik begrijp dan ook niet dat mevr. Koç bijna 180.000€ krijgt. Jawel, ik geloof dat ze kostwinner was voor het gezin, vermits haar echtgenoot een gevangenisstraf uitzit, maar dat blijft toch niet duren? En in welke mate is Van Temsche verantwoordelijk voor het feit dat haar echtgenoot nu toevallig in het gevang zit en zij dus kostwinner wordt?
Ik begrijp hier de gedachtengang van de rechtbank niet.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090626_054
Citaat:
Dat betekent dat hij aan alle burgerlijke partijen samen in totaal zowat 325.000 euro aan schadevergoedingen moet betalen. Songul Koç had eerder al een voorlopige schadevergoeding van 30.000 euro gekregen. Er werd een deskundige aangesteld om haar definitieve schade te begroten en die leverde onlangs zijn verslag af.
Daaruit blijkt dat ze voor 55 procent blijvend arbeidsongeschikt is. De vrouw had 352.066 euro gevorderd, maar kreeg slechts de helft. Het bedrag is wel onder voorbehoud, want mogelijk moet ze later nog heelkundige ingrepen laten uitvoeren.
Eerder was ook al vastgelegd welke schadevergoedingen Van Themsche aan de andere nabestaanden van de overleden slachtoffers moest betalen. Zo kregen de familieleden van het peutertje Luna Drowart (2) 74.657 euro toegekend en die van de Malinese kinderoppas Oulematou Niangadou (25) 71.500 euro. Dat brengt het totale bedrag op bijna 325.000 euro.
|
Ik begrijp dan ook niet waarom de nabestaanden van de (volwassen - kostwinner) kinderoppas dan weer MINDER ontvangt dan de ouders van Luna
|