Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   GODSDIENSTWAANZIN : "uitdrijving duivel" bij homojongen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125521)

BlueThunder 27 juni 2009 14:16

GODSDIENSTWAANZIN : "uitdrijving duivel" bij homojongen

In de Verenigde Staten is ophef ontstaan over een schokkende video van een 'homo-uitdrijving.'

"Laat los, Lucifer"
Een vrouw roept: "Trek het uit zijn keel. Jij homoseksuele duivel, we willen dat je naar buiten komt. Laat los, Lucifer." De kerkgangers duwen op de buik van de jongen, waarna hij moet overgeven.

http://www.youtube.com/watch?v=s29tDh21GGg

In de USA lopen ook nog veel achterlijken rond die in een soort van 'god' geloven... :roll: man toch

Cal 27 juni 2009 14:27

Dit zijn de dingen waardoor kinderen en tieners getraumatiseerd worden ...

Geert C 27 juni 2009 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4199596)
In de USA lopen ook nog veel achterlijken rond die in een soort van 'god' geloven... :roll: man toch

:cheer: Veralgemeningen. :cheer:

Vorenus 27 juni 2009 14:33

En heeft het geholpen?

redwasp 28 juni 2009 00:09

vrede,

ze zeggen dat onkruid niet vergaat. dat klopt niet. onkruid kan bestreden worden. het is wel zo dat onkruid altijd terugkomt.

er bestaat in de verenigde staten niet alleen een beweging van zogenaamde ex-gays (holebi's die na een of andere pseudopsychotherapie erin geslaagd zijn zichzelf wijs te maken dat ze eigenlijk niet zijn wie ze zijn) de zogenaamde therapieën die binnen die beweging worden aangeboden zijn een mengsel van obscurantisme, kwakzalverij en marteltechnieken. de stichters van deze beweging zijn misdadigers in mijn ogen.

sinds een paar jaar bestaat er ook een beweging van ex-ex-gays. mensen die een heteroficatietherapie ondergingen en na heel wat psychische problemen de ex-gay beweging de rug toe gekeerd hebben om eindelijk hun eigen (homoseksuele) identiteit op te bouwen.

een detail dat ik persoonlijk interessant vind is dat veel ex-ex-gays die ik persoonlijk ken diep gelovig zijn. hun slechte ervaring met de ex-gay beweging heeft hen niet afkerig gemaakt van religie, wel van fundamentalisme en van het puriteinse conservatisme dat veel amerikaanse kerken in zijn ban houdt.

vrede,

redwasp

filosoof 28 juni 2009 00:14

http://Hetracil.com is toch vééél beter?

redwasp 28 juni 2009 00:33

vrede,

ik hoop dat die hetracil een grap is. helaas ken ik in de states mensen die in staat zouden zijn om in alle serieuziteit dit soort kwakmiddeltjes (sorry voor eventuele dubbelzinnigheid) op de markt te gooien.

vrede,

redwasp

Pieter B 28 juni 2009 02:30

Het is begrijpelijk dat men homo's niet als ziek wilt bestempelen. Ik ben daar ook geen voorstander van.
Maar homoseksualiteit is weldegelijk een 'ziekte'. Men blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's) De reden hiervoor is nog onbekend of allesinds betwist. (genetisch , traumatische ervaring, ...) Net omdat men niet goed weet wat de oorzaak is zijn behandelingen die men nu aanbied echte kwakzalverij. Maar dat wil niet zeggen dat er nooit een werkende behandeling zou kunnen komen.

redwasp 28 juni 2009 02:57

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 4200577)
Maar homoseksualiteit is weldegelijk een 'ziekte'. Men blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's)

misschien zou het een goed idee zijn om je informatie eens te updaten. bovenstaande theorie van sigmund fraude is al decennialang achterhaald. homoseksualiteit is veel complexer dan men eerst dacht. er is duidelijk een genetische component in het kluwen van oorzaken, maar daarnaast spelen nog heel wat andere factoren mee.

het staat in elk geval vast dat homoseksualiteit geen ziekte is (ik heb er in elk geval nog nooit geld voor gekregen van de mutualiteit). het is één van de tientallen mogelijke varianten op het thema seksuele voorkeur/geaardheid. de internationale dag tegen de homofobie valt trouwens op de datum (17 mei) dat homoseksualiteit officieel van de lijst van geestesziekten van de VN werd geschrapt. dat is ondertussen bijna twintig jaar geleden.

ik snap dat homoseksualiteit als een ziekte wordt gezien, dat heeft echter veel meer te maken met de hetero-norm dan met de geaardheid van holebi's. ondanks het feit dat de hele natuur doortrokken is van een sprankelende diversiteit en variatie, ook op seksueel gebied, blijven de apologeten van die hetero-norm doen alsof er een 'juiste' voorkeur en derhalve ook verschillende 'onjuiste' (lees 'afwijkende', 'abnormale', 'perverse' of 'vieze') voorkeuren.

deze simplistische voorstelling van seksualiteit als een genormeerd gegeven dat uiteindelijk alleen de voortplanting dient is tegennatuurlijk. in de natuur is de enige norm de diversiteit. aangezien iedereen die niet binnen de zogenaamd juiste norm van de heteronormaliteit valt in zijn leven keer op keer met zijn anders zijn wordt geconfronteerd, in veel gevallen zelfs wordt gediscrimineerd, is die simplistische voorstelling niet alleen tegennatuurlijk, maar ook misdadig.

vrede,

redwasp

alice 28 juni 2009 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4200450)
vrede,

ze zeggen dat onkruid niet vergaat. dat klopt niet. onkruid kan bestreden worden. het is wel zo dat onkruid altijd terugkomt.

er bestaat in de verenigde staten niet alleen een beweging van zogenaamde ex-gays (holebi's die na een of andere pseudopsychotherapie erin geslaagd zijn zichzelf wijs te maken dat ze eigenlijk niet zijn wie ze zijn) de zogenaamde therapieën die binnen die beweging worden aangeboden zijn een mengsel van obscurantisme, kwakzalverij en marteltechnieken. de stichters van deze beweging zijn misdadigers in mijn ogen.

sinds een paar jaar bestaat er ook een beweging van ex-ex-gays. mensen die een heteroficatietherapie ondergingen en na heel wat psychische problemen de ex-gay beweging de rug toe gekeerd hebben om eindelijk hun eigen (homoseksuele) identiteit op te bouwen.

een detail dat ik persoonlijk interessant vind is dat veel ex-ex-gays die ik persoonlijk ken diep gelovig zijn. hun slechte ervaring met de ex-gay beweging heeft hen niet afkerig gemaakt van religie, wel van fundamentalisme en van het puriteinse conservatisme dat veel amerikaanse kerken in zijn ban houdt.

vrede,

redwasp

Ik ben benieuwd naar je mening, hoe moeten gelovigen daarmee omgaan?
Persoonlijk vind ik het eigenlijk tegenstrijdig want iedere religie schrijft toch voor de andere lief te hebben met zijn of haar eigenheid?

Fozzie 29 juni 2009 01:18

Citaat:

Het is begrijpelijk dat men homo's niet als ziek wilt bestempelen. Ik ben daar ook geen voorstander van.
Maar homoseksualiteit is weldegelijk een 'ziekte'. Men blijft namelijk in de kinderfase hangen waar men enkel interesse heeft voor het eigen geslacht. (normaal tot +/-10 jaar -> iedereen gaat deze fase door ook hetero's) De reden hiervoor is nog onbekend of allesinds betwist. (genetisch , traumatische ervaring, ...) Net omdat men niet goed weet wat de oorzaak is zijn behandelingen die men nu aanbied echte kwakzalverij. Maar dat wil niet zeggen dat er nooit een werkende behandeling zou kunnen komen.

Dus hebben volgens u alle holebi's recht op een uitkering van de ziekenkas en mogen ze stoppen met werken?

Alle behandelingen die nu worden gebruikt om van holebi's hetero's te proberen maken (religieuze brainwashing en psychologische foltering) kunnen ook -met een kleine aanpassing- gebruikt worden om van hetero's holebi's te maken.

Zoals redwasp zegt: je theorie is al 30 jaar achterhaald.

hurricane 29 juni 2009 06:29

Blijkbaar heeft men nog niets geleerd.
Wat is het volgende ? Alle roodharigen op de brandstapel ?

Distel 29 juni 2009 07:06

Citaat:

En hoe lang heb je moeten zoeken tot je een middeleeuwse theorie vond die een onbewezen uitleg bood voor de onzin waarin jij gelooft?

Andro 29 juni 2009 07:10

Zot...zotter....zotst.

Vette Pois(s)on 29 juni 2009 07:50

Dat er gekken rondlopen weten we, maar dat er veel mensen met volle overtuiging naar luisteren is onbegrijpelijk.

bruggeman 29 juni 2009 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4199596)
In de Verenigde Staten is ophef ontstaan over een schokkende video van een 'homo-uitdrijving.'

"Laat los, Lucifer"
Een vrouw roept: "Trek het uit zijn keel. Jij homoseksuele duivel, we willen dat je naar buiten komt. Laat los, Lucifer." De kerkgangers duwen op de buik van de jongen, waarna hij moet overgeven.

http://www.youtube.com/watch?v=s29tDh21GGg

Waren de religies niet zo overtuigend en waren de mensen iets kritischer iets minder naïef...

Raven 29 juni 2009 17:29

Ik snap het niet goed. Was dit een verkrachter, dan zou dit allicht op applaus onthaald worden.

Savatage 29 juni 2009 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4202562)
En hoe lang heb je moeten zoeken tot je een middeleeuwse theorie vond die een onbewezen uitleg bood voor de onzin waarin jij gelooft?

:lol:

Pieter B 29 juni 2009 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4202562)

Onzin waarin ik geloof? Even voor de duidelijkheid ik heb geen probleem met homo's en van mij moeten die niet genezen worden. Ik ben er echter niet van overtuigt dat een homo "genezen"(of anders gezegd: hetero maken) per definitie onmogelijk is.

Homo's ziek noemen is misschien fout omdat ze niet direct last hebben van hun "afwijking"(nog eens, dit is niet negatief bedoeld). Maar het is wel degelijk een abnormaliteit waarvan de oorzaak nog niet is gevonden. Indien men deze oorzaak vindt is een "remedie" niet per se onmogelijk.

Zo lang er geen remedie is zou ik wel nooit een homo ziek noemen. Want het is iets waarmee hij zal moeten leven. En door het een ziekte te noemen maak je dat enkel moeilijker.

Fozzie 29 juni 2009 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 4204005)
Onzin waarin ik geloof? Even voor de duidelijkheid ik heb geen probleem met homo's en van mij moeten die niet genezen worden. Ik ben er echter niet van overtuigt dat een homo "genezen"(of anders gezegd: hetero maken) per definitie onmogelijk is.

Homo's ziek noemen is misschien fout omdat ze niet direct last hebben van hun "afwijking"(nog eens, dit is niet negatief bedoeld). Maar het is wel degelijk een abnormaliteit waarvan de oorzaak nog niet is gevonden. Indien men deze oorzaak vindt is een "remedie" niet per se onmogelijk.

Zo lang er geen remedie is zou ik wel nooit een homo ziek noemen. Want het is iets waarmee hij zal moeten leven. En door het een ziekte te noemen maak je dat enkel moeilijker.

En ik ben er niet van overtuigd dat een hetero "genezen" (of anders gezegd: holebi maken) per definitie onmogelijk is.

Homoseksualiteit heeft wellicht een gelijkaardige oorzaak als heteroseksualiteit, net zoals de "oorzaak" van rood haar gelijkaardig is aan de oorzaak van bruin haar.
De oorzaak van homoseksualiteit vinden = de oorzaak van heteroseksualiteit vinden. De remedie voor homoseksualiteit vinden = de remedie voor heteroseksualiteit vinden.

Een remedie tegen voor homoseksualiteit en heteroseksualiteit is trouwens niet nodig want geen van beide eigenschappen zijn schadelijk. In tegendeel, volgens een aantal studies van de universiteit van Oslo is een deel homoseksuele individuën in een groep hebben voordelig voor heel de soort, omdat de kinderloze homo/lesbo koppels mee helpen zorgen voor voedsel voor de kinderen/jongen van heterokoppels, de groep helpen verdedigen tegen aanvallen van buitenaf en dienen als "reserve-ouders" voor als een kind/jong wees zou worden.
Bij zowat alle onderzochte sociale diersoorten komen ongeveer 10 % holebi's voor. Niet de homoseksualiteit an sich is een "abnormaliteit", maar het niet hebben van holebi's in een sociale populatie is een abnormaliteit die tevens nadelig werkt.
Daarbij, het is niet omdat iets minder voor komt (zoals homoseksualiteit, linkshandigheid, Nederlands spreken of rood haar hebben) dat het daarom abnormaal is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be