Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe voelt het om Vlaming te zijn ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125535)

Henri1 28 juni 2009 10:35

Hoe voelt het om Vlaming te zijn ?

Wat precies is onze identiteit ?

Wat is een typische vlaming en waar staat hij voor ?

Hoe tolerant/ontolerant is hij/zij ?

Hoe ziet de vlaming in het algemeen zijn biotoop ?

Spinoza 28 juni 2009 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4200741)

Bier en eten? Daar wordt in ieder geval vol op ingezet. Het duurt nooit lang voordat een Vlaming begint te zeiken over het Nederlandse bier, en wat voor een superieure bourgondiërs zij zelf wel niet zijn. Dat bier- en chocoladenationalisme komt me onderhand de strot uit.

Shadowke 28 juni 2009 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4200751)
Bier en eten? Daar wordt in ieder geval vol op ingezet. Het duurt nooit lang voordat een Vlaming begint te zeiken over het Nederlandse bier, en wat voor een superieure bourgondiërs zij zelf wel niet zijn. Dat bier- en chocoladenationalisme komt me onderhand de strot uit.

ik drink geen bier :)

en in nl zijn er ook veel biersoorten :)
eigen aan de Nederlanden wsl :)

qua chocolade is den belziek, meer wallonie dan vlaanderen, wereldleider.
wallonie heeft naast toerisme toch nog één product waar ze goed in zijn, naast wapens :)

Kazan 28 juni 2009 11:38

Citaat:

Wat is een typische vlaming en waar staat hij voor ?

Hoe tolerant/ontolerant is hij/zij ?

Hoe ziet de vlaming in het algemeen zijn biotoop ?

Wat voor een onnozele vraag is dat?

liberalist_NL 28 juni 2009 13:22

Citaat:

:lol:

Kallikles 28 juni 2009 13:23

Citaat:

Wat is jouw probleem met Vlamingen eigenlijk?

Vorenus 28 juni 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4201092)

Toch is het waar.

De meeste Nederlandse biersoorten is niets anders dan veredeld rioolwater en over het eten zullen we kort zijn, gepaneerde kittekat tussen 2 sponsachtige meelvormpjes uit een automaat is geen culinaire keuken.

Kallikles 28 juni 2009 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4201099)
Toch is het waar.

De meeste Nederlandse biersoorten is niets anders dan veredeld rioolwater en over het eten zullen we kort zijn, gepaneerde kittekat tussen 2 sponsachtige meelvormpjes uit een automaat is geen culinaire keuken.

liberalist_NL 28 juni 2009 13:29

Citaat:

Toch is het waar.

Mwa, de bekende Nederlandse bieren zijn niet lekker, maar de Nederlands-Limburgse wel. Je kunt in Nederland ook net zo goed eten als in België, als je de plekjes kent. Maar je kunt niet zoals in België elk willekeurig restaurant inlopen en iets goeds verwachten, dat klopt.

Jaani_Dushman 28 juni 2009 13:32

Citaat:

Wat precies is onze identiteit?

Voel je je plots Vlaming, misschien?

Vorenus 28 juni 2009 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4201096)

Dat ie geen Vlaming is.

Spinoza 28 juni 2009 13:37

Citaat:

Toch is het waar.

Jij hebt het echt niet begrepen. Er zijn vele gebieden waar wij Nederlanders jullie Vlamingen verre overtreffen. Maar het is niet netjes om daar over op te scheppen. Dus waarom voelen jullie Vlamingen de noodzaak om ons onze gebreken in te wrijven? Proberen jullie mischien jezelf te overtuigen hoe geweldig jullie wel niet zijn?

Nederland valt niet uit de toon. De meeste Noord-Europese landen kennen geen verfijnde eetcultuur. Dan is het makkelijk vergelijken voor jullie Vlamingen. Meet je maar eens met de Italianen of de Fransen, zou ik zeggen. Dan is het opeens allemaal zo goed niet meer. Lekker tegen Nederland(ers) schoppen geeft de Vlamingen een warm gevoel, dat is mij al langer duidelijk.

Kallikles 28 juni 2009 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4201125)
Dat ie geen Vlaming is.

Blijkbaar. Vlamingen zijn een zeer open en tolerant volk, veel toleranter dan Frantalige Belgen of Nederlanders. Alleen valt dit niet direct op. Vlamingen zijn slecht in marketing.

Spinoza 28 juni 2009 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4201096)

De vraag zou moeten zijn wat de Vlamingen hebben tegen ons Nederlanders. Als Nederlanders vol met haat en rancune zouden zitten tegenover jullie Vlamingen, dan zou jij het ook zat worden.

Vorenus 28 juni 2009 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4201131)
Jij hebt het echt niet begrepen. Er zijn vele gebieden waar wij Nederlanders jullie Vlamingen verre overtreffen. Maar het is niet netjes om daar over op te scheppen. Dus waarom voelen jullie Vlamingen de noodzaak om ons onze gebreken in te wrijven? Proberen jullie mischien jezelf te overtuigen hoe geweldig jullie wel niet zijn?

Excuseer mij, wij stoeven enkel over kwalitatieve producten en op gebied van een grote mond moet ik zeggen dat de Zuid-hollanders het toppunt ervan zijn.

Citaat:

Nederland valt niet uit de toon. De meeste Noord-Europese landen kennen geen verfijnde eetcultuur. Dan is het makkelijk vergelijken voor jullie Vlamingen. Meet je maar eens met de Italianen of de Fransen, zou ik zeggen. Dan is het opeens allemaal zo goed niet meer. Lekker tegen Nederland(ers) schoppen geeft de Vlamingen een warm gevoel, dat is mij al langer duidelijk.
De Franse keuken is een kopie van de Vlaamse keuken en de Italianen hebben een totaal andere keuken.

Spinoza 28 juni 2009 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4201133)
Blijkbaar. Vlamingen zijn een zeer open en tolerant volk, veel toleranter dan Frantalige Belgen of Nederlanders. Alleen valt dit niet direct op. Vlamingen zijn slecht in marketing.

Laat me niet lachen. Veel Vlamingen hebben een weerzinwekkende mentaliteit. En ik kan vergelijken, want ik ben al op heel wat plekken op deze aarde geweest.

Vorenus 28 juni 2009 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4201135)
De vraag zou moeten zijn wat de Vlamingen hebben tegen ons Nederlanders. Als Nederlanders vol met haat en rancune zouden zitten tegenover jullie Vlamingen, dan zou jij het ook zat worden.

Vlamingen hebben niets tegen Nederlanders, "ollanders" daarintegen.

Kallikles 28 juni 2009 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4201131)
Jij hebt het echt niet begrepen. Er zijn vele gebieden waar wij Nederlanders jullie Vlamingen verre overtreffen. Maar het is niet netjes om daar over op te scheppen.

Waarom doe je dat dan?

Citaat:

Dus waarom voelen jullie Vlamingen de noodzaak om ons onze gebreken in te wrijven? Proberen jullie mischien jezelf te overtuigen hoe geweldig jullie wel niet zijn?
De pot verwijt de ketel... Vlamingen zijn cultureel heel anders dan Nederlanders. Blijkbaar heb je een probleem met dergelijke verschillen. Zou het dan toch kunnen dat die "open, tolerante" Nederlanders eigenlijk veel intoleranter zijn dan die "gesloten, parochiale" Vlamingen?

Citaat:

De Vlaamse keuken is heel anders dan de Franse of Italiaanse. De Vlaamse is veel uitbundiger en Boergondischer, met meer room & andere zwaardere bereidingen. Niet mijn smaak, maar daarom niet slechter.

Vorenus 28 juni 2009 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 4201137)
Laat me niet lachen. Veel Vlamingen hebben een weerzinwekkende mentaliteit. En ik kan vergelijken, want ik ben al op heel wat plekken op deze aarde geweest.

Vlamingen zijn open mensen zolang je ze niet tegen hun kloten stamp.

Spinoza 28 juni 2009 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4201136)
Excuseer mij, wij stoeven enkel over kwalitatieve producten en op gebied van een grote mond moet ik zeggen dat de Zuid-hollanders het toppunt ervan zijn.

Veel Vlamingen zijn walgelijk arrogante opscheppers. En dan doen ze ook nog alsof ze bescheiden zijn.

Citaat:

De Franse keuken is een kopie van de Vlaamse keuken en de Italianen hebben een totaal andere keuken.
Ja, jullie Vlamingen zijn superieure bourgondiërs. Althans, zo proberen jullie jezelf een gevoel van identiteit en eigenwaarde te geven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be