![]() |
Peeters gebruikt legerhelikopter
Citaat:
Ik wil die helikoptervlucht niet aanklagen, maar ik heb mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van dit artikel. Ik ben geen wetenschappelijk genie, maar 100 ton CO2-uitstoot bij 1 helikoptervlucht?? Dat lijkt mij toch wel overdreven. Is dit een leugen van La Dernière Heure of kan je met 1 vlucht wél 100 ton CO2 produceren? |
Citaat:
wel een helicopter verbruikt wel wat bvb 30-300liter per uur bvb , maar laten we zeggen 1 ton of 1000 liter brandstof produceert dus 3ton CO2 dus die beweert dat een helicoptervlucht goed is voor 30ton brandstof verbruik, ik vraag mij zelfs af of een leger helicopter sowieso 30 ton kan opheffen... dat is dus al anomalie 1. Dus diezelfde genie beweert dus dat 30ton brandstof 2500euro kost. Nu als je weet dat 1liter brandstof wel 0.5euro kost, is dus voor 2500euro maximaal 5000liter brandstof te verbruiken. en 5 ton kan maximaal 15ton C02 produceren. Dit zonder rekening te houden met afschrijvingen, personeelskosten, en luchthaven taksen. Dus laten we zeggen dat bvb 50% van de kostprijs brandstof is, dan is daar maximaal 7ton C02 geproduceerd. en 1250euro brandstof verbruikt zijn, dat is dan anomalie 2 Je kunt het ook nog anders oplossen. Een helicopter heeft zo van die motoren van 1000pk. Nu om die 1000pk te genereren heb je in een ouderwetse motor van 100pk 10liters/uur nodig. Of je kunt al vlug schatten dat het verbruik van een helicopter rond de 100liter/uur draait... Eentje met 5000pk, maar dat zijn al van die mastodonten, halen dan 500liter/uur. Dus een uurtje vliegen kan dus wel 1.5ton CO2 genereren met zo'n mastodont. Maar dan verzet je al 20 man, en niet 1 ventje. dat is dus op een derde manier bewezen dus nee dat artikel is sensationele zever |
Tenzij, tenzij...
dit een nieuw soort helicopter is die niet met een verbrandingsmotor werkt, maar met een reservoir vloeibaar CO2 dat vergast wordt en druk levert. Die CO2 is dan misschien afkomstig van een nieuwe steenkoolcentrale met CO2 opvang :-) :lol: (ik probeer gewoon maar die arme journalist uit zijn zever te praten, he... :-D ) |
Citaat:
|
Citaat:
En inderdaad, Trouw had bijvoorbeeld beweerd dat ’Belgische minister vliegt al vervuilend naar film Gore’. De "Agusta-helikopter waarmee Flahaut naar de bios ging, braakt 250 kilogram CO2 per kilometer uit.” Dat is 100 ton op 400 kilometer, dus. Wie biedt meer? --> http://www.trouw.nl/krantenarchief/2...m_Al_Gore.html |
Tot zover de kwaliteitscontrole bij de "kwaliteitspers"....
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.dutchnews.nl/news/archive..._trip_boos.php Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel keren per maand (leest ge goed: per maand, per 30 dagen dus hé) gaan die van Laeken op vakantiereis met legervliegtuigen? Terwijl in het geval van Peeters de Vlaamse gemeenschap betaalt (en 't was dan ook voor zijn werk), maar die van Laeken vallen onder 'defensie' !! Dus, als Vlaanderen betaalt, wat hebben de frankofonen dan te mekkeren ? |
Die helicopterpiloot moet toch zijn aantal vlieguren maken. Of Peeters er nu bijzit en ergens naartoe vliegt, of die gast vliegt stomweg rondjes : de uitstoot blijft hetzelfde. Maar Peeters heeft wèl zijn reis uitgespaard.
Hij helpt dus mee de kyotonorm te behalen! stomme kiekens in de gazet die dat niet weten. (sossen zeker?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar, volgens Scott Harrer is er wel informatie over de Marine One helikopter geviewed door een “malicious source in Iran". In't vervolg dus voor de veiligheid beter een hele vloot sturen zonder bekend te maken in welk beest Peeters zich bevindt. |
:lol::lol:
Ik zie dat velen mij al voor waren met hun posts :-D Legerheli's, da's een koningskinderen- en socialistenfetish... ![]() ![]() ![]() Citaat:
|
De A-109 BA (Belgian Army) helikopters
DE BASISHELIKOPTER Vast wielenstel, volledig gearticuleerde hoofdrotor. Lengte: 11,57 m Diameter: hoofdrotor 11 m, achterrotor 2 m Leeggewicht: antitank ± 2.100 kg, liaison ± 2.000 kg Maximaal gewicht: 2850 kg Kruissnelheid: 220 km/u Maximum toegelaten: 280 km/u Capaciteit: 2 bemanning + 6 personen Motoren: 2 ALLISON 250-C20R/2+, elk 450 PK startvermogen Brandstoftank: 460 kg Extratank van 150 kg mogelijk. Verbruik 180 tot 200 kg/uur Actieradius ± 400 km Ruwweg geschat verbruikt en vliegtuig(ontploffings)motor 1/5 liter brandstof per geleverde PK... In dit geval: 2 x 450 PK = 900 PK. Gedeeld door 5 is 180 liter per uur |
Maakt het iets uit, de Vlaamse minister president moet en zal als een verspiller worden afgeschilderd zodat deze weinig excuus heeft tegen de extra broodnodige giften die het Walenland van hem eist.
|
AH ja tis de vlaams minister president dan keuren we dit natuurlijk goed.
Gelukkig is hij geen vld'er of sos want anders moesten we het massaal komen afkeuren. |
Citaat:
Hoe ze aan die 30 ton komen moge joost weten.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be