![]() |
De echte crisis moet nog beginnen.
Hij noemt HYPERINFLATIE!
Het massaal geld bijdrukken door centrale banken zal geen soelaas brengen. In tegendeel,het logische gevolg is hyperinflatie dwz een massale prijsstijging van basisprodukten die niet meer gedekt kan worden door een loonstijging. Gevolg:armoede,faillisementen ,werkloosheid,chaos. Alleen jammer dat de huidige politici deze logica niet willen inzien uit vrees om zichzelf en de potverterende kiezer tegen te komen. de oplossing luidt:SLUIT DE CENTRALE BANKEN, TE BEGINNEN MET DE FED en LAAT DE FINANCIELE MARKTENOPNIEUW VRIJ VLOTTEN! Een verbijsterende en ontnuchterende reportage van de "national inflation association". http://inflation.us/videos.html |
Voor de domme politici onder ons.
De Ducks wisten het al: http://www.youtube.com/watch?v=t_LWQQrpSc4 |
Oke oke oke, rustig maar. Hyperinflatie zal er nog niet van komen, geen enkele van de econometrische modellen van de ECB of IMF maakt die voorspelling.
Waarom? Wel, eigenlijk is de M3 geldhoeveelheid niet zo sterk toegenomen. Als je met n bankier praat, zal hij je vertellen dat wanneer de CB geld in de economie "pompt", 75% daarvan eigenlijk de volgende dag al terug tot bij de CB rolt. Geld dat in de economie wordt gepompt zorgt inderdaad voor inflatie, maar.... pas als het wordt uitgegeven! Namelijk: M * V = P * Y. M stijgt, dus P ook, maar... V daalt drastisch (crisis). Laat ons nog niet meteen beginnen rantsoeneren dus. :) |
Dat is ook wat ik ervan gehoord heb, je hebt pas inflatie als het geld in de echte economie uitgegeven wordt. Momenteel houden de consumenten vooral de knip op de portefeuille vanwege de grote onzekerheid. Ik zie dat niet zo direct veranderen. Daarvoor moet er eerst en vooral terug wat jobzekerheid komen en die zit er nog lang niet aan te komen. Wie gaat immers lenen als je niet weet of je kunt terugbetalen ??
Finaal pakt jan met de pet de staat op dit moment terug. Zij houden in wat betreft hun consumptie en je ziet al dadelijk dat ze met paniekvoetbal bezig zijn. |
Ik ken een betere oplossing: draai de dereguleringen van de jaren tachtig terug en nationaliseer alle banken.
|
Pelgrim en mirakeloplossingen. Goeie combo.
|
Ik pak daarmee nochtans rechtstreeks de oorzaak aan.
|
Citaat:
|
Dat die verkiezbaar en dus ook wegstembaar is.
|
Citaat:
In plaats van de beurskalender (kwartaal per kwartaal) gaan ze dan volgens de verkiezingskalender werken. Maakt weinig verschil uit imo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals ik dus al zei: public choice. De incentives waarop verkozen mandatarissen hun keuzes baseren zijn compleet verschillend van de incentives waarop jij, ik en de ceo handelen. Zelfs al hebben die mandatarissen de beste bedoelingen, dan nog staan zij voor perverse incentives waardoor zij slechte keuzes maken.
|
Citaat:
Het kapitalisme kreeg echter de onzalige neiging die historische verhouding om te keren. |
Citaat:
Het concessiemodel wordt nog in veel landen toegepast, doorgaans degene waar corruptie en inefficientie welig tieren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gezien hun track record heb ik niet echt vertrouwen in wat die instellingen te zeggen hebben. |
Citaat:
Verder kan Pelgrim tevreden zijn: er wordt terug meer gereguleerd. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be