![]() |
Verdediging tegen laster
Citaat:
|
Waarom herformuleer je de vraag niet in je eigen woorden ?
|
Citaat:
Ik vind het ook niet leuk om een draad te moeten vullen om laster en leugens tegen te spreken en naar bewijzen te vragen die er nooit komen. Het is nogal moeilijk om zelf te bewijzen wat je nooit geschreven of beweerd hebt. Ik zou dus zeer graag weten hoe dit tegen te gaan zonder een draad te vervuilen. |
Je kunt dat niet tegengaan.
Het is een algemeen aanvaard principe dat wie een bewering post deze desnoods moet kunnen staven. Wie dat niet kan, en bijvoorbeeld zijn/haar toevlucht zoekt tot dooddoeners zoals "het forum staat er vol van", maar geen links kan geven, valt genadeloos door de mand. Alle eerlijke forumleden zullen dat wel doorhebben. Wijs enkele keren op de leugen, stel dan koudjes vast dat de bewijzen niet geleverd werden, en laat dan de leugenaars verder tieren. Ze overtuigen heus niemand die de moeite is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Je kan daar niks tegen doen. En als je laat blijken dat het je geweldig stoort dan wordt het altijd, ongepast en ten onpas tegen je gebruikt. Dat is zo met alles in en rond het leven zeker ? Ik veronderstel op het forum ook.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Neen ? Misschien niet in je gezicht. Wat men hier schrijft kan je feilloos klasseren als achter je rug.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mensen mensen, dit blijft MAAR een forum hoor
|
Zelf niet liegen en proberen authentiek te blijven, wat ook de omstandigheden zijn, helpt ook al veel. Het zorgt er voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen. Ook degenen die niet de moeite waard zijn. En als het toch gebeurt kan je weinig meer doen dan het markeren, het verder negeren en je les trekken.
|
Citaat:
Zelf niet liegen zorgt er niet voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen; helpt geen sikkepit. Negeren vind ik geen optie. Welke les valt er uit te trekken? |
Citaat:
De manier waarop je hierboven reageert als een gestoken wesp, illustreert meteen welke les er te trekken valt. Lees mijn bericht nog eens opnieuw vanuit de veronderstelling dat het niet over jou gaat (ik weet het, het zal je ongelooflijk lijken), maar over de vraag die de draadstarter stelde. En terzijde: probeer iemands woorden zo getrouw mogelijk weer te geven, en vermijd zelfs de schijn van verdraaiiing. Egidius |
Citaat:
zelf niet liegen zorgt er voor dat je zelf zonder zorgen hier kunt komen posten, zonder dat je je moet afvragen over wat je nu weer gelogen hebt. voor de rest: relativeren is de boodschap. het is echt maar een forum, dit heeft totaal geen waarde in de "echte" wereld. als hier iemand u voor rotte vis uitscheld, so what? het zijn maar woorden op een pc-scherm.... |
Citaat:
Zou je dit toch kunnen uitleggen? En mijn vraag blijft "Wat is dat nu voor een insinuatie?" Zelf niet liegen zorgt er niet voor dat mensen je min of meer fair blijven behandelen; helpt geen sikkepit. |
Citaat:
Citaat:
Dit is een discussieforum, als iemand mijn mening verdraaid, erover liegt, wordt het wel moeilijk om op enig niveau te discussiëren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be