![]() |
Moslims massaal op straat om de hoofddoek definitief te bannen
De titel van dit draadje bevat natuurlijk een foutje.;-)
De vraag is waarom moslims NIET massaal op straat komen om de hoofddoek af te schaffen. Westerse vrouwen hebben een jarenlange strijd geleverd om losse kledij aanvaardbaar te maken. De meerderheid van de autochtone en allochtone niet-moslims in West-Europa ervaart de hoofddoek absoluut als aanstootgevend, als een symbool voor onderdrukking van de vrouw en in sommige gevallen als een regelrechte uitnodiging om voor anti-moslimpartijen �* la VB te stemmen. Volgens mij DURVEN Moslimvrouwen niet massaal op straat komen uit angst voor represailles van hun mannelijke geloofsgenoten, die de hoofddoek als ideaal middel zien om hun vrouwen onder de knoet te houden. Onder aanvoering van dubieuze imams (allemaal mannen natuurlijk, of wist u dat nog niet?) die hun geloofsgenoten van op de kansel het gebruik van de hoofddoek aanmoedigen. Nochtans beveelt de koran de hoofddoek NIET aan als instrument om vroomheid te bereiken. Exact hetzelfde geldt trouwens voor de achterlijke zwarte gewaden waarin ook jonge moslimmeisjes zich steeds vaker hullen. Volgens mij is hier sprake van een belangrijk maatschappelijk probleem dat met tak en wortel uitgeroeid dient te worden. PS: Er zijn nog niet genoeg hoofddoekendraadjes.:mrgreen: |
Betekent dit dat je er voor pleit om eindelijk de huistirannetjes aan te pakken, in plaats van onproductieve en vrijheidsberovende hoofddoekverboden in te voeren?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laten we alle hoofdoekdraagsters vogelvrij verklaren, en eenieder het recht geven ze omver te knallen, de keel over te snijden, mollesteren etc. Valt dat ook onder de "waarschijnlijk goede oplossingen"? |
Citaat:
|
Dus niet elk voorstel is goed?
|
Citaat:
Een voorbeeldje (elders van dit forum gepikt,ben te lui om de bron te zoeken, maar had hem al gecopypaste): "Gratis Kebab Men zegt wel eens dat de Vlamingen niet bepaald gastvrij zijn tegenover de allochtonen. Aangezien ik gastvrij wens te zijn tegenover iedereen, breng ik dit zelfs tot uiting in mijn culinaire gewoonten. Zo ga ik minimaal eens per week mezelf opvullen met Döner kebab, een instant klaargemaakt mengsel van vlees en groenten in een broodje dat, aangevuld met diverse frietkotsausen, een waar genot betekent voor mijn smaakpapillen. Mijn maag durft het met bovenstaande stelling wel eens oneens te zijn, maar tot daar. Toen ik onlangs opnieuw mijn wekelijkse portie Kebab naar binnen ging werken bij de lokale kebabventer, kreeg ik de gelegenheid wat nader kennis te maken met de man die mij bediende. De man in kwestie gedroeg zich in zijn zaak zeer aangepast aan de Vlaamse manier van leven: Tegenover de meisjes gedroeg hij zich familiair en fysiek, tegenover de jongens was hij vriendelijk. Dit kon niet anders dan tot een gesprek leiden, want zijn gedrag stond mijns inziens als voorbeeld voor zijn generatie in Vlaanderen. Indien alle nieuwe Belgen zich zo zouden gedragen zouden de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen snel weggewerkt worden, zo dacht ik. Terwijl we mekaar spraken kuste hij een aantal meisjes die zijn zaak verlieten en schudde hij de hand van hun vriendjes. Even later stapte zijn eigen gesluierde vrouw de zaak binnen. Ze begroette me niet, waardoor ik dacht dat ze me niet had zien staan aan de toog. Dus ik sprak: ’hey hallo, ik ben Jo, aangenaam ik ben al een tijdje aan het spr… . ‘ Mijn zin kon ik niet afmaken, want de vrouw was al verdwenen naar achter. Ik excuseerde me bij de uitbater: ’Oh, sorry, ik wist niet dat uw vrouw doof was, maar had je me dat gezegd dan had ik ze op een andere manier kunnen begroeten.’ De uitbater zei me enigszins ontstemd dat zijn vrouw niet doof was. ’Dan toch wel een tikkeltje onbeleefd’, zei ik. De uitbater sprak: ’luister, in de Turkse traditie word je niet verondersteld mijn vrouw te begroeten, al evenmin is het de taak van mijn vrouw klanten te woord te staan, haar werk is achteraan in de keuken.’ Beiden waren 25 en in België geboren. Ik vroeg hem waarom zijn vrouw nog steeds gesluierd liep. Hij antwoordde me dat dat was om de mannen die haar zagen niet in seksuele verleiding te brengen. Ik vroeg hem of hij besefte dat omwille van de zwakheid van de mannen, de vrouwen moeten gesluierd lopen. Dat besefte hij. Ik stelde hem voor een oplossing aan te bieden die ervoor zou zorgen dat de mannen nimmer nog in de verleiding zouden gebracht worden. ‘Dat zou praktisch zijn’, antwoordde hij. Dus zei ik: ’Haal die sluier van haar hoofd en maak er een blinddoek van voor jezelf.’ Die ene dag was mijn kebab gratis. Al moest ik hem wel van mijn kop schrapen. Jo Claus, voorzitter Centrum Voor Democratie (CVD)" |
Citaat:
|
Citaat:
Bon, ik mag dus aannemen dat je afstand neemt van je eerdere uitspraak? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U stelt wel drastische dingen voor natuurlijk. Met die waarschijnlijk erbij vind ik mijn uitspraak goed. Als in "Probably the best beer in the world". Ik laat dus toch nog wat marge. Maar het gaat hier m.i. wel om een belangrijk maatschappelijk probleem. |
Citaat:
Mijn voorbeeld spreekt boekdelen denk ik. Ik noteer dat u het probleem ontkent en/of massale onderdrukking van de vrouw goedkeurt. Of bedoelt u iets anders? (Het spelleke begint weer. Ze proberen mij woorden in de mond te leggen die ik niet uitgesproken en ook niet bedoeld heb.) |
Sywen, dat "zwak zijn" laat ik geheel en al voor uw rekening.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
In elk geval ook voor thee schenken en brainwashing-in-(een soort leger)uniform.
(Als ge iets maar dikwijls genoeg herhaalt gelooft ge het op den duur ook.) In het ergste geval leidt dat tot zelfmoordterroristen. Zelfmoord in naam van Allah. Voor veel buitenstaanders is een hoofddoek een provocatie die hen voor het VB doet stemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be