Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De stropdas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125633)

Flanelcondoom 30 juni 2009 18:13

De stropdas

Er wordt genoeg gezanikt over de hoofddoek. Nu tijd voor de stropdas.

Hoe verschilt de stropdas van de hoofddoek, en waarom hoor ik dezelfde kleinburgers die tegen de hoofddoek pleiten in dezelfde adem zagen over "deftige" kleding met uiteraard das?

Geert C 30 juni 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4206324)
Hoe verschilt de stropdas van de hoofddoek, en waarom hoor ik dezelfde kleinburgers die tegen de hoofddoek pleiten in dezelfde adem zagen over "deftige" kleding met uiteraard das?

Omdat de hoofddoek met "Vlaamse Leeuw"-motief nog niet is uitgevonden.

De schoofzak 30 juni 2009 19:13

Daar bestaat al een draadje over, en dat is niet langer dan een maand geleden. Meen ik me te herinneren.
Ik ben echter te lui vandaag om het op te zoeken.

Pelgrim 30 juni 2009 19:45

Stropdassen moeten massaal verbrand worden.

Johan Bollen 30 juni 2009 19:48

Van de naam alleen al zou je schrik krijgen. Daar is een hoofddoek niets tegen.

Johan Bollen 30 juni 2009 19:54

1 Bijlage(n)
Wat met mensen die hun haar verven. Mag dat eigenlijk wel?

Bobke 30 juni 2009 19:58

Citaat:

Al een weefgetouw operator met stropdas gezien ?
Of een leraar het een groot rood kruis op zijn borst ?

FDM 30 juni 2009 19:59

ik haat dassen

de vergelijking met de habijt van nonnen gaat wel op met dat verschil die reuzepinguins niet very aktief deelnemen aan de maatschappij

Johan Bollen 30 juni 2009 20:14

Mag een niet moslim wel een hoofddoek? Zoals vroeger Vlaamse vrouwen droegen.

toccata 30 juni 2009 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4206588)
Stropdassen moeten massaal verbrand worden.

²

Marie van de koster 30 juni 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4206638)

We noemden het een "sjalleke" en het leek niet op de hoofddoeken van Marokkaanse vrouwen, wel op de gewone sjaal die Turkse vrouwen om het hoofd doen. Ik heb dat ook af en toe gedragen omdat hoeden in die periode helemaal uit de mode waren en ik het in het tussenseizoen soms koud had aan mijn hoofdje. In feite haatte ik die dingen, ze gleden af en bleven nooit precies zitten, bij sommige materialen leek het net of het geluid vervormde als er iemand naast je iets zei, als het regende werden ze nat en zwaar. Mijn sjaaltjes-tijd is eerder kort geweest. Daarom kan ik echt niet begrijpen waarom islamitische vrouwen toch vasthouden aan hun hoofddoek.
Als ik moet kiezen uit een hoofddoek of een stropdas ... dan neem ik de stropdas!

Savatage 30 juni 2009 20:48

In de winter kan ik nog wel stropdas dragen, maar deze dagen is een stropdas echt verstikkend. Elke dag 9 uur op de bureau zitten oftewel rondcrossen met een das rond mijn nek begint me letterlijk en figuurlijk de keel uit te hangen.

Bhairav 30 juni 2009 21:13

Wss hier al vermeld op een of andere manier, maar het is gemaakt om zich minder vrij te voelen...

filosoof 30 juni 2009 21:17

Citaat:

Ik droeg die 40 jaar tegen mijn goesting. Mijn zoon neemt er zelfs één mee op vacantie:oops::oops::oops:

filosoof 30 juni 2009 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4206638)

En indien ze een bewijs van niet-moslim kan voorleggen -blokpartijkaart of zo?

An Arkos 30 juni 2009 22:15

Blijf van mijn stropdas!

Mambo 30 juni 2009 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4206694)
We noemden het een "sjalleke" en het leek niet op de hoofddoeken van Marokkaanse vrouwen, wel op de gewone sjaal die Turkse vrouwen om het hoofd doen. Ik heb dat ook af en toe gedragen omdat hoeden in die periode helemaal uit de mode waren en ik het in het tussenseizoen soms koud had aan mijn hoofdje. In feite haatte ik die dingen, ze gleden af en bleven nooit precies zitten, bij sommige materialen leek het net of het geluid vervormde als er iemand naast je iets zei, als het regende werden ze nat en zwaar. Mijn sjaaltjes-tijd is eerder kort geweest. Daarom kan ik echt niet begrijpen waarom islamitische vrouwen toch vasthouden aan hun hoofddoek.
Als ik moet kiezen uit een hoofddoek of een stropdas ... dan neem ik de stropdas!

Maar dat sjalleke had een functie, namelijk tegen regen en wind.
En alle dames deden hun sjalleke af bij het betreden van een kerk of eender wat anders uit beleefdheid.
En de heren deden hun hoed af.

Het waren maar de nonnen die het aanhielden, als symbool van hun religie.
Zoals allochtonen dus.
Een symbool.

redwasp 1 juli 2009 00:33

vrede,

als iedereen een burqa draagt, vallen stropdassen niet meer op.

vrede,

redwasp

liberalist_NL 1 juli 2009 00:39

Citaat:

Scheiding tussen Kerk en staat. Meer woorden niet aan vuil maken.

Pelgrim 1 juli 2009 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4207233)
vrede,

als iedereen een burqa draagt, vallen stropdassen niet meer op.

vrede,

redwasp

als alle vrouwen nu eens gewoon in bikini rondlopen hebben we geen boerkas meer nodig en bespaart ons dat een pak op stof en airconditioning.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be