Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ijzerbedevaart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125638)

Jeronimo 30 juni 2009 21:04

Ijzerbedevaart

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 't Pallieterke van deze week
Voor iedereen?
Op 30 augustus hebben er rond de Ijzertoren in Diksmuide twee evenementen plaats: een soortement Vlaamse kermis en ten tweede wat nog steeds genoemd wordt de Ijzerbedevaart - een mens vraagt zich af waarom? Beide evenementen hebben een afzonderlijke affiche. Op alle twee zijn alle kleuren van de regenboog te zien, behalve geel en zwart. Op geen van de twee is een Vlaamse Leeuw te zien, zelfs niet de officiële met rode tong en klauwen. En ja, Vlaanderen is voor iedereen. En dat wordt ook geïllustreerd, van links naar rechts: een gebruinde mens met open hemd en wilde haardos, een oud koppel met hond, een jong koppel met kind, een gehandicapte medemens in een rolstoel, een bruin jongetje van kennelijk vreemde origine, een moslimmeisje met hoofddoek, en kennelijk een autochtoon met hanenkam in... de tricolore kleuren. De verzameling aan de Ijzer is er dus voor iedereen, behalve voor de Vlamingen blijkbaar.

De affiche van de Ijzerbedevaart: http://www.ijzertoren.org/?action=on...&onderdeel=109
Ik wist dat het erg gesteld was met de Ijzerbedevaart, maar het totaal vermijden van Vlaamse symbolen en zelfs belgische symbolen gebruiken? Walgelijk, dan hebben we eens een symbool, de Ijzertoren, waarvoor mijn grootouders samen met andere Vlaamsgezinden voor hebben gewerkt en gedokt, en dan zijn die echte Vlaamsgezinden niet meer welkom en wordt ONZE toren ingepikt door dit gespuis.

Nu is Vlaanderen beter af dan 50 jaar geleden, dat zal niemand betwisten veronderstel ik. Maar ik had liever toen geleefd, toen vriend en vijand nog duidelijk waren en ze onze beweging niet probeerde kapot te knuffelen.

Zwartengeel 30 juni 2009 21:25

Komt onze Groot-Brusselaar Daan niet spelen dit jaar?

Everytime 30 juni 2009 21:30

"Alle kleuren van de regenboog"? K3 zullen dus van de partij zijn?

Henri1 30 juni 2009 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4206831)
"Alle kleuren van de regenboog"? K3 zullen dus van de partij zijn?

Dan zal er veel Volk zijn.

system 30 juni 2009 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4206833)

5000 man. Maar ik schat dit jaar wat minder.

Henri1 30 juni 2009 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4206893)
5000 man. Maar ik schat dit jaar wat minder.

Zeker die 20 minder die buitengevlogen zijn bij het VB.

system 30 juni 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4206897)
Zeker die 20 minder die buitengevlogen zijn bij het VB.

En als ze nu eens een Vlaamse Michael Jackson zouden hebben op de ander wei in Steenstrate, dan zouden ze wel volk hebben. Maar nu gaat het om jonge volwassenen in korte broek met koppelriem. En vele ouderen met een onvervalste heimwee naar een minder mooie tijd. En die dan zingen van Tinneke van Heulen of Vlieg de Blauwvoet, terwijl ze het Vendel zwaaien en roepen dat Klokke Roeland 'ons Vlaanderen' zal verdedigen. Tja, en dan maar zich verwonderd afvragen waarom er toch maar zo weinig volk is.

Henri1 30 juni 2009 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4206922)
En als ze nu eens een Vlaamse Michael Jackson zouden hebben op de ander wei in Steenstrate, dan zouden ze wel volk hebben. Maar nu gaat het om jonge volwassenen in korte broek met koppelriem. En die dan zingen van Tinneke van Heulen of Vlieg de Blauwvoet, terwijl ze het Vendel zwaaien en roepen dat Klokke Roeland 'ons Vlaanderen' zal verdedigen. Tja, en dan maar zich verwonderd afvragen waarom er toch maar zo weinig volk is.

Ze zouden beter roepen dat onze Tienenaar hun Vlaanderen moet verdedigen. ;-)

Everytime 30 juni 2009 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4206833)

K3 zullen nooit van de partij zijn. Met alle respect voor K3 maar die trekken kinderen aan. Voor de Ijzerbedevaart moeten ze iemand vinden die hun publiek aantrekt : Johnny White, Jimmy Frey...................of Eddy Wally.;-)

Everytime 30 juni 2009 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4206922)
En als ze nu eens een Vlaamse Michael Jackson zouden hebben op de ander wei in Steenstrate, dan zouden ze wel volk hebben. Maar nu gaat het om jonge volwassenen in korte broek met koppelriem. En vele ouderen met een onvervalste heimwee naar een minder mooie tijd. En die dan zingen van Tinneke van Heulen of Vlieg de Blauwvoet, terwijl ze het Vendel zwaaien en roepen dat Klokke Roeland 'ons Vlaanderen' zal verdedigen. Tja, en dan maar zich verwonderd afvragen waarom er toch maar zo weinig volk is.

Johan Sauwens kan altijd er zijn Grootste Hits komen zingen.

Henri1 30 juni 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4206950)
Johan Sauwens kan altijd er zijn Grootste Hits komen zingen.

Johan Sauwens en De Alte Kameraden Band.

system 30 juni 2009 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4206959)
Johan Sauwens en De Alte Kameraden Band.

En iedereen moet gezwind, in één ruk opstaan voordat hij begint. En een zwart-gele armband dragen. Liefst meer zwart dan geel. Het symbool op die armband wordt vrij gelaten, maar men kan zich rustig indenken welk symbool zal prevaleren.

Jeronimo 30 juni 2009 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4206965)
En iedereen moet gezwind, in één ruk opstaan voordat hij begint. En een zwart-gele armband dragen. Liefst meer zwart dan geel. Het symbool op die armband wordt vrij gelaten, maar men kan zich rustig indenken welk symbool zal prevaleren.

Hoe oud ben jij eigenlijk? (Mentaal bedoel ik hè.)

system 30 juni 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4207002)

Aan uw avatar te zien, zit u in ieder geval nog in uw infantiele periode.

Shadowke 30 juni 2009 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4207002)

ik denk 10 jaar ;)
net zoals Henri1 ;)

system 30 juni 2009 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4207018)
ik denk 10 jaar ;)
net zoals Henri1 ;)

Hoor hoor wie het zegt.

T'serclaes 30 juni 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4206808)
Komt onze Groot-Brusselaar Daan niet spelen dit jaar?

Tiens, een "BV" die door gans Belgie bekend is !;-)

Henri1 30 juni 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4207028)
Hoor hoor wie het zegt.

Wij blijven tenminste bij ons standpunt en draaien onze frak niet.

Henri1 30 juni 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4207037)
Tiens, een "BV" die door gans Belgie bekend is !;-)

Spijtig dat J. Brel er niet meer is.

Shadowke 30 juni 2009 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4207044)
Spijtig dat J. Brel er niet meer is.

naast het koningshuis mss één van de enigen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be