Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   moslima's op bedevaart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125693)

circe 1 juli 2009 14:41

moslima's op bedevaart

op IJZERBEDEVAART dan nog wel:

zouden ze weten waarom?

en waar staat haar echtgenoot/begeleider/mahram? Mag zij alleen op de foto tussen die kaffers?

Omar Torrijos 1 juli 2009 14:44

:lol::lol::lol:Vorwaar ik lach mij hier echt een kriek met die poster, zo over de top loooool

sebiet krijgen we commentaar van "andro" en andere bruinwerkers dat er geen likkende homo's op staan, wacht.. 8-) (moppie)

vlijmscherp 1 juli 2009 14:46

dus moslims mogen niet naar de ijzerbedevaart gaan? en waarom niet, als ik vragen mag??

circe 1 juli 2009 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4208443)
dus moslims mogen niet naar de ijzerbedevaart gaan? en waarom niet, als ik vragen mag??

waar lees je dat?

Ik zeg gewoon dat die ene hoofddoek op bedevaart gaat.... ik wist niet dat moslims op bedevaart gingen naar diksmuide!

en neen, wij mogen natuurlijk niet op bedevaart naar Mekka, dat is voor moslims-only! maar dat is iets anders hé?

Enfin, degenen die familieleden verloren hebben ginds aan die Ijzervlakte weten weeral waarom.

Ik mis trouwens een blonde del op de affiche! die zijn weer niet goed genoeg zeker?

Hoeveel man gaat er tegenwoordig nog naartoe? Sinds men de Vlaamse Leeuwenvlag heeft verboden volg ik het zo niet meer.

E. Gidius 1 juli 2009 14:49

Ik spreek me niet uit over de boodschap die het IJzerbedevaartcomité hier wil geven, maar het is zo knullig gemaakt, het ligt er zo dik op, dat elke eerste jaars marketing student hiermee zou gebuisd zijn.

vlijmscherp 1 juli 2009 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4208446)
waar lees je dat?

Ik zeg gewoon dat die ene hoofddoek op bedevaart gaat.... ik wist niet dat moslims op bedevaart gingen naar diksmuide!

en waarom zouden er geen moslims naar de ijzerbedevaart gaan??

en wat bedoel je met dit:

Citaat:

en waar staat haar echtgenoot/begeleider/mahram? Mag zij alleen op de foto tussen die kaffers?
jij hebt echt nog nooit van je leven een moslim van dichtbij gezien hé?

circe 1 juli 2009 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4208456)
en waarom zouden er geen moslims naar de ijzerbedevaart gaan??

och, van mij mogen ze hoor, tenslotte zijn we hier niet in Mekka hé man!

jij hebt echt nog nooit van je leven een moslim van dichtbij gezien hé?[/quote]
toch wel, mèt mahram erbij.

Het hangt er trouwens van af hoever ze moet gaan hé. Meer dan drie dagreizen per kameel (75km) mag ze niet reizen zonder mahram hoor.

vlijmscherp 1 juli 2009 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4208462)
toch wel, mèt mahram erbij.

Het hangt er trouwens van af hoever ze moet gaan hé. Meer dan drie dagreizen per kameel (75km) mag ze niet reizen zonder mahram hoor.

ok, je hebt er dus nog nooit 1 gezien.

Duvelke 1 juli 2009 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4208455)
Ik spreek me niet uit over de boodschap die het IJzerbedevaartcomité hier wil geven, maar het is zo knullig gemaakt, het ligt er zo dik op, dat elke eerste jaars marketing student hiermee zou gebuisd zijn.

waarom vind je het knullig?

Johan217 1 juli 2009 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4208446)
Enfin, degenen die familieleden verloren hebben ginds aan die Ijzervlakte weten weeral waarom.

Waaronder ook deze: http://fr.wikipedia.org/wiki/Tirailleurs_alg%C3%A9riens

E. Gidius 1 juli 2009 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 4208477)
waarom vind je het knullig?

Alleen al die karakteristieke jaren '70 layout...
Die onhandig uitgevoerde détourés.
Het te concreet expliciteren van de onderliggende boodschap...

Die affiche zal zowel de voorstanders als de tegenstanders ervan doen afhalen. Benieuwd hoeveel honderden de IJB nog gaan bijwonen dit jaar.

circe 1 juli 2009 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4208483)

ha ja, en die verstonden ook hun officieren niet natuurlijk, want die spraken ook alleen maar frans hé.

jaja ik snap het.

redwasp 1 juli 2009 15:08

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4208443)

een paar jaar geleden zijn een vriend en ik, beiden moslim en beiden homo-militant, op de ijzerbedevaart flyers van mikpunt gaan uitdelen.

http://archief.mikpunt175.be/mikpunt...20.html?id=284

vrede,

redwasp

Flanelcondoom 1 juli 2009 15:09

Is dit echt?

Jazeker 1 juli 2009 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4208425)
op IJZERBEDEVAART dan nog wel:

Ik ben er nog niet uit :?: Is de boodschap nu dat andersvaliden achteraan moeten zitten?

circe 1 juli 2009 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4208540)
Ik ben er nog niet uit :?: Is de boodschap nu dat andersvaliden achteraan moeten zitten?

enkel de jonge andersvaliden zo te zien.

de opa die vast ook in een rolstoel zit (of alvast zit, terwijl zijn vrouw moet staan) mag dan weer op de eerste rij.

Flanelcondoom 1 juli 2009 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4208540)

Invaliden of gehandicapten. Die eufemismes maken mij ziek. Zij zijn invalide, niet andersvalide. Zij kunnen niet vliegen ofzo.

globalmedia 1 juli 2009 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4208455)

Als dit echt zou zijn,zit men met een serieus imagoprobleem.
Niks nieuws onder de zon....

debbie 1 juli 2009 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4208549)
Invaliden of gehandicapten. Die eufemismes maken mij ziek. Zij zijn invalide, niet andersvalide. Zij kunnen niet vliegen ofzo.

Hahaha, die is goed :rofl:

redwasp 1 juli 2009 15:35

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4208520)
Is dit echt?

ja, hij is nogal actief binnen de NVA. ik had beloofd mee te gaan flyeren als hij daarna eens naar een 1 mei feest van de PVDA zou meegaan. dat is er dan weer niet van gekomen.

ik vond het wel een beetje een zielige bedoening daar aan de ijzertoren. ik kende de ijzerbedevaart voordien alleen uit de jaren vijftiger foto's die mijn buurvrouwen (zwart tijdens de oorlog, maar als mijn grootvader het niet zag, ging ik er toch naartoe) te pas en te onpas bovenhaalden. ik verwachtte dus een immens spektakel met duizenden schone kortgebroekte blonde vlaamsche knapen (allen 'tijl' of 'hannes' genaamd) die al vendelzwaaiend een hele menigte in de hogere sferen van de mystieke liefde voor ons vlaamsche bloed en onze vlaamsche bodem...

maar niets van dat alles. geen kortgebroekte tijlen en hannesen, maar gewoon veel oud volk dat plichtsgetrouw jaarlijks naar daar trekt om er de eucharistie mee te maken en daarna naar de barbecue te gaan en een ongepelde petat met wat dood beest erbij gaan eten. ik had spontaan een beetje medelijden met het hele gedoe.

vrede,

redwasp

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be