![]() |
Rapport: gedoogbeleid softdrugs onhoudbaar
Citaat:
De echte oplossing is natuurlijk dat omringende landen ook een verstandig drugsbeleid gaan voeren. |
Citaat:
De wereld weet dus duidelijk niet waar ze mee bezig zijn. :roll: |
Softdrugs moet worden gelegaliseerd. Softdrugs is veel minder schadelijk dan alcolhol wat s'werelds grootste geaccepteerde drug is.
|
Citaat:
|
Waar zijn we mee bezig wanneer we sigaretten steeds meer beginnen verbieden ter bescherming van de volksgezondheid maar tegelijkertijd moeten de mensen wel makkelijk en veilig aan softdrugs geraken.
Het is misschien paternalistisch maar soms moeten de mensen tegen zichzelf worden beschermd. Een open beleid op het gebied van softdrugs treft de minst weerbare als eerst. |
Citaat:
|
De politici zouden beter hun verantwoordelijkheid eens opnemen te Nederland door een punt te zetten achter hun mislukte drugsbeleid. Maak softdrugs terug illegaal, sluit elke coffeeshop in het land en voer een zero tolerance beleid in t.o.v. drugsdealers en mensen die drugs in het openbaar consumeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor alle duidelijkheid: dit is een retorische vraag, want 1) ik wil dat niet, en 2) zowel gij als ik weten dat dit onrealistisch is. |
Citaat:
Er doen over deze materie nogal wat mythen de ronde, en mijn kleine teen zegt me dat dit er één van is. :? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Cannabis wordt tegenwoordig meer en meer geconsumeerd zonder dat er verbranding aan te pas komt (en dus zonder de schadelijke CO, teer, etc). Er is nog nooit een dode gevallen van een overdosis cannabis, iets dat in feite niet mogelijk is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, tabak wordt ook meer gebruikt hé. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
QED. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be