Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   4 th of July (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125831)

jones 4 juli 2009 19:42

4 th of July

Respect :clapping::usa:thumbsup:

Bovenbuur 4 juli 2009 19:49

Vuurwerk!

Buzz 4 juli 2009 19:56

Respect. :usa

jones 4 juli 2009 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4213681)

Waar zitten de vredesactivisten nu ???

Johnny Blaze 4 juli 2009 20:19

Jaani_Dushman 4 juli 2009 22:32

Eigenlijk zouden de Amerikanen vandaag met de Franse vlag moeten wapperen (nu ja, de oude witte Franse vlag met de lelies), want heel veel hebben ze niet bijgedragen aan hun eigen onafhankelijkheid. De Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd was eigenlijk niet veel meer dan een Frans-Engelse oorlog, waar en passent ook een Amerikaans zootje ongeregeld een figurantenrolletje in speelde.

Buzz 4 juli 2009 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4213829)
Eigenlijk zouden de Amerikanen vandaag met de Franse vlag moeten wapperen (nu ja, de oude witte Franse vlag met de lelies), want heel veel hebben ze niet bijgedragen aan hun eigen onafhankelijkheid. De Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd was eigenlijk niet veel meer dan een Frans-Engelse oorlog, waar en passent ook een Amerikaans zootje ongeregeld een figurantenrolletje in speelde.

Oh bullshit, ze hebben veel geprofiteerd van buitenlandse hulp, maar als het erop aankomt waren zij nog steeds meestal de mannen die stierven in de velden van de dertien staten. En de Amerikanen weten maar al te best dat ze hun onafhankelijkheid deels te danken hebben aan Frankrijk (en anderen).

Uw steun voor het recht van een volk om voor hun onafhankelijk te strijden past zich ook alleen maar toe wanneer het past he, want uw reactie hier klonk redelijk on-respectvol.

Omar Torrijos 4 juli 2009 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 4213895)
Oh bullshit, ze hebben veel geprofiteerd van buitenlandse hulp, maar als het erop aankomt waren zij nog steeds meestal de mannen die stierven in de velden van de dertien staten. En de Amerikanen weten maar al te best dat ze hun onafhankelijkheid deels te danken hebben aan Frankrijk (en anderen).

Uw steun voor het recht van een volk om voor hun onafhankelijk te strijden past zich ook alleen maar toe wanneer het past he, want uw reactie hier klonk redelijk on-respectvol.

De Ammi's hebben uw hulp niet nodig me dunkt, zijn zo al vol genoeg van zichzelf... Misschien kunt ge die passie voor uw eigen cultuur ook eens opbrengen? Typisch Vlaams 8-)

Buzz 4 juli 2009 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4213898)
De Ammi's hebben uw hulp niet nodig me dunkt, zijn zo al vol genoeg van zichzelf... Misschien kunt ge die passie voor uw eigen cultuur ook eens opbrengen? Typisch Vlaams 8-)

1-Wie heeft het over de "Ammi's" helpen? Ik wou dingkse zijn zever rechtzetten.
2-Wie heeft het over cultuur?
3-Ik zal opbrengen waar ik verdorie zelf goesting in heb.

Jaani_Dushman 4 juli 2009 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 4213895)

Het zou behoorlijk krankzinnig zijn, om als volksnationalist de Amerikaanse onafhankelijkheid te steunen. Mijn steun gaat eerder naar de indianenvolkeren die een eeuwenlange bezetting te verduren kregen.

Buzz 4 juli 2009 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4213904)
Het zou behoorlijk krankzinnig zijn, om als volksnationalist de Amerikaanse onafhankelijkheid te steunen. Mijn steun gaat eerder naar de indianenvolkeren die een eeuwenlange bezetting te verduren kregen.

Jep want geneen ander volk heeft ooit een nog ander volk onderdrukt, behalve Amerika. Ge hebt gelijk, de Britten hadden beter de onafhankelijksstrijders verplet, dan konden ze zowel de indianen als de blanken daar blijven onderdrukken :|.

Jaani_Dushman 4 juli 2009 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 4213910)
Jep want geneen ander volk heeft ooit een nog ander volk onderdrukt, behalve Amerika.

Wat is me dat voor een idiote opmerking. :|

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 4213910)
Ge hebt gelijk, de Britten hadden beter de onafhankelijksstrijders verplet, dan konden ze zowel de indianen als de blanken daar blijven onderdrukken :|.

Waar neem ik het op voor de Britten??

Jeetje, man, wat een staaltje van zwart-wit-denken... :roll:

Buzz 4 juli 2009 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4213913)
Waar neem ik het op voor de Britten??

Jeetje, man, wat een staaltje van zwart-wit-denken... :roll:

Juist blijf dan neutraal, interreseert mij niet. Maar nee, komt u af met zo'n zever over de Fransen en hoe de Amerikanen niks gedaan hebben voor hun onafhankelijkheid. U bent misschien niet voor de Britten, maar u had duidelijk iets tegen de Amerikanen.

Jaani_Dushman 5 juli 2009 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 4213917)
Juist blijf dan neutraal, interreseert mij niet. Maar nee, komt u af met zo'n zever over de Fransen en hoe de Amerikanen niks gedaan hebben voor hun onafhankelijkheid. U bent misschien niet voor de Britten, maar u had duidelijk iets tegen de Amerikanen.

Hoe je kan staan juichen op een staat, die gebouwd is op de quasi uitroeiing van de inheemse bevolking, is me een mysterie.

Jaani_Dushman 5 juli 2009 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buzz (Bericht 4213917)
zo'n zever over de Fransen en hoe de Amerikanen niks gedaan hebben voor hun onafhankelijkheid.

Is nochtans een historisch gegeven.

Buzz 5 juli 2009 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4213925)
Is nochtans een historisch gegeven.

Terwijl de Fransen en Britten met bootjes op elkaar schoten waren het wel nog steeds de Amerikanen die de échte onafhankelijkheidsoorlog moesten uitvechten op de grond he, en in het proces 25.000+ man verloor. Ik heb nog geen schatting gezien waarbij de Fransen meer slachtoffer hadden. De Fransen waren heel goede hulp, nodig om te winnen zelfs, maar ook zo was de afstand tussen Engeland en Amerika bvb, en nog een dozijn andere factoren.

Johnny Blaze 5 juli 2009 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4213829)

En van hier uit komen we weer op een ander verhaaltje dat niet zo populair is op dit forum, mja, wa gaat ge doen....

Kijk maar eens wat er op de plaque van het vrijheidsbeeld staat.

Johan Bollen 5 juli 2009 07:23

Noord-Korea had ook wat vuurwerk gepland voor de vierde juli.

...Ik merk dat bovenbuur de associatie ook maakte.

kelt 5 juli 2009 08:17

Het was ongeveer die dag,in 1863 dat de Confederale vestingstad Vicksburg aan de Mississippi zich formeel overgaf aan de Noordelijken,na een maandenlange en soms spectaculaire campagne van U.S.Grant,de rijzende ster van de Noordelijke generaals...

Het was ongeveer diezelfde dag,in datzelfde 1863,dat Lee's Confederale Leger van Noord-Virgina zich terugtrok uit de heuvels van Gettysburg (Pennsylvania),na 3 dagen bijzonder zware gevechten .

Eigenlijk was dat de dag ,dat het wel zeker was,dat de Verenigde Staten deze zwaarste crisis van allemaal,de oorlog tussen de staten ,zou overleven,en zou overwinnen.....ervoor hing dat nog steeds in de balans...,materieel overwicht was daarvoor nog geen overtuigend overwicht in die ganse oorlog gebleken..Die 4de juli veranderde alles.....

De tweede geboorte van de VS...de 4de juli 1863 :-D

jones 5 juli 2009 09:13

http://www.youtube.com/watch?v=tvhIQ...eature=channel

Zulke zaken ga je hier in Europa nooit zien, laat staan in Belgie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be