![]() |
4 th of July
![]() ![]() Respect :clapping::usa:thumbsup: |
|
Respect. :usa
|
Citaat:
Waar zitten de vredesactivisten nu ??? |
![]() |
Eigenlijk zouden de Amerikanen vandaag met de Franse vlag moeten wapperen (nu ja, de oude witte Franse vlag met de lelies), want heel veel hebben ze niet bijgedragen aan hun eigen onafhankelijkheid. De Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd was eigenlijk niet veel meer dan een Frans-Engelse oorlog, waar en passent ook een Amerikaans zootje ongeregeld een figurantenrolletje in speelde.
|
Citaat:
Uw steun voor het recht van een volk om voor hun onafhankelijk te strijden past zich ook alleen maar toe wanneer het past he, want uw reactie hier klonk redelijk on-respectvol. |
Citaat:
|
Citaat:
2-Wie heeft het over cultuur? 3-Ik zal opbrengen waar ik verdorie zelf goesting in heb. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Jeetje, man, wat een staaltje van zwart-wit-denken... :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk maar eens wat er op de plaque van het vrijheidsbeeld staat. |
Noord-Korea had ook wat vuurwerk gepland voor de vierde juli.
...Ik merk dat bovenbuur de associatie ook maakte. |
Het was ongeveer die dag,in 1863 dat de Confederale vestingstad Vicksburg aan de Mississippi zich formeel overgaf aan de Noordelijken,na een maandenlange en soms spectaculaire campagne van U.S.Grant,de rijzende ster van de Noordelijke generaals...
Het was ongeveer diezelfde dag,in datzelfde 1863,dat Lee's Confederale Leger van Noord-Virgina zich terugtrok uit de heuvels van Gettysburg (Pennsylvania),na 3 dagen bijzonder zware gevechten . Eigenlijk was dat de dag ,dat het wel zeker was,dat de Verenigde Staten deze zwaarste crisis van allemaal,de oorlog tussen de staten ,zou overleven,en zou overwinnen.....ervoor hing dat nog steeds in de balans...,materieel overwicht was daarvoor nog geen overtuigend overwicht in die ganse oorlog gebleken..Die 4de juli veranderde alles..... De tweede geboorte van de VS...de 4de juli 1863 :-D |
http://www.youtube.com/watch?v=tvhIQ...eature=channel
Zulke zaken ga je hier in Europa nooit zien, laat staan in Belgie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be