Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Heeft hij ook recht op vrije meningsuiting? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12585)

S. 24 april 2004 11:50

Vraagje aan alle Vlaams Blokkers: Een tijdje terug wilde het Vlaams Blok Abou Jahjah het land uitzetten. Toch kon hem niet echt een zware schending van de wet aangewreven worden. Vooralsnog is hij door geen enkele rechtbank veroordeeld. Heeft ook Jahjah volgens jullie recht op vrije meningsuiting?

PAJOT 24 april 2004 11:56

RECHT OP VRIJHEID VAN MENING : JA!

RECHT OM ZICH OP VLAAMSE GROND TE BEVINDEN : NEEN!

Griffin 24 april 2004 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
RECHT OP EEN VRIJE MENINGSUITING : JA!

RECHT OM ZICH OP VLAAMSE BODEM TE BEVINDEN : NEEN!

:lol: Ik hoop dat er nog ergens een vergeetput te vinden is waar ge uw dagen in kunt slijten ;)

Kristof Miele 24 april 2004 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.

Vraagje aan alle Vlaams Blokkers: Een tijdje terug wilde het Vlaams Blok Abou Jahjah het land uitzetten. Toch kon hem niet echt een zware schending van de wet aangewreven worden. Vooralsnog is hij door geen enkele rechtbank veroordeeld. Heeft ook Jahjah volgens jullie recht op vrije meningsuiting?

Ook Jahjah heeft het recht op vrije meningsuiting.
De reden waarom hij het land moet verlaten, is van geheel andere aard. Hij heeft de belgische nationaliteit namelijk verkregen op basis van een schijnhuwelijk, waarvoor hij door zijn "ex-vrouw" is aangeklaagd.

Ik zou bovendien een onderscheid willen maken tussen de vrijheid van meningsuiting en het aanzetten tot geweld, waar deze terrorist zich wel eens aan vergrijpt. Hij komt daar trouwens openlijk voor uit.

Laat me ten slotte ook nog even opmerken dat Dyab ervoor pleit belgen die niet met de multi-culturele maatschappijvisie overweg kunnen, het land moeten worden uitgezet. Denkt u dat het CGKR daar een klacht voor zal indienen? Ik niet...

S. 24 april 2004 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:

Ook Jahjah heeft het recht op vrije meningsuiting.
De reden waarom hij het land moet verlaten, is van geheel andere aard. Hij heeft de belgische nationaliteit namelijk verkregen op basis van een schijnhuwelijk, waarvoor hij door zijn "ex-vrouw" is aangeklaagd.

Ik zou bovendien een onderscheid willen maken tussen de vrijheid van meningsuiting en het aanzetten tot geweld, waar deze terrorist zich wel eens aan vergrijpt. Hij komt daar trouwens openlijk voor uit.

Laat me ten slotte ook nog even opmerken dat Dyab ervoor pleit belgen die niet met de multi-culturele maatschappijvisie overweg kunnen, het land moeten worden uitgezet. Denkt u dat het CGKR daar een klacht voor zal indienen? Ik niet...

Los van de discussie, heeft het Centrum tegen racisme wel degelijk al klacht tegen hem ingediend. Er heerst daarover een groot misverstand bij Vlaams Blokkers.

Mitgard 24 april 2004 12:12

tuurlijk heeft Abou jahjah recht op vrije meningsuiting. zijn recente uitspraken over belgen die volgens hem moeten emigreren moet zelfs kunnen vind ik.
maar dan moet diezelfde vrije meningsuiting ook opgaan voor het vlaams blok en dat is niet het geval.

C uit W 24 april 2004 12:12

Natuurlijk mag hij zeggen wat hij wil.
Maar voor zijn aandeel in sommige rellen, zijn schijnhuwelijk en zijn banden met terroristische organisaties dient hij bestraft te worden.

Distel 24 april 2004 12:15

Jah Jah heeft evenveel recht op meningsuiting als een ander.

fernand 24 april 2004 12:41

Citaat:

Hoe meer mijnheer Jahjah, zijn mening ventileerd. Hoe meer Vlamingen er voor het Blok zullen Stemmen. Hij zegt wat de overgrote meerderheid der Islamieten, hier in Vlaanderen denkt! :wink:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be