![]() |
De STROOK VAN DARWIN
Het ideen overviel mij door waarneming, op vele plaatsen, van gemengd verkeer zonder speciale demarcatie voor fietsers of voetgangers.
Waarom niet overal een speciale strook inrichten, de STROOK VAN DARWIN, waarin alle weggebrukers zonder onderscheid in DARWINIAANSE competitie kunnen gaan volgens het principe van de survival of de fittest? Tenslotte is dat onze normale evolutieve toestand... |
Doet me een beetje denken aan het plan van Groen indertijd om op bepaalde plaatsen geen fietspaden aan te leggen, zodat fietsers als "natuurlijke verkeersvertrager" zouden kunnen fungeren... :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Tenslotte is dat onze normale evolutieve toestand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
http://www.youtube.com/watch?v=WOU563OvpUY
Een virtueel fietspad is misschien een idee voor de mensen met zotte ideeën hier. ;) |
Citaat:
Waar had ik die T-72 nu weer geparkeerd.:-P |
Ik wil niet ironisch doen, maar ik denk niet dat dit idee goed genoeg is om te overeven.
|
Zo iets bestaat al, in woonwijken bijvoorbeeld. De volledige straat is op hetzelfde niveau. Dus geen voetpad, apart fietspad en zelfs geen parkeerplaatsenmarkering. En dat schijnt dus goed te werken.
|
Citaat:
Misschien ook doordat hier geen grotten zijn? |
Citaat:
In Wenduine lopen de mensen ook gewoon midden op de straat, niet alleen omdat het nu vakantie is, maar omdat het hele jaar door de vakantiestemming overheerst. Heel Wenduine is een Darwinstrook. Men zou dat kunnen veralgemenen. Waarom zou het verkeer overal in ons verkeerszachtaardige landje niet in vakantiestemming mogen verkeren? |
Citaat:
Citaat:
Komt er gewoon op neer dat men dan aangeeft: Let op de ander, u bent niet alleen. Eigenlijk een zin die voor heel het leven telt, voor alle omstandigheden. Situatie lost men natuurlijk niet alleen op met wetten en (materiële) ingrepen. Het denken en het gedrag van mensen doet ook al veel. |
De vermoedelijke toekomstige overwinnaar op de strook van Darwin is ongetwijfeld de megatruck, die aan het topje van de evolutieve ontwikkeling staat.
Helaas zijn er een grote hoeveelheid wandelende en fietsende mieren die zich tegen de nieuwe dinosauriërs (op wielen) verzetten... http://www.nomegatrucks.eu |
Citaat:
Ik kan het spuien niet laten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het idee is verre van nieuw, er is een nederlandse verkeerskundige (zijn naam ontsnapt me nu even) die daar groot voorstander van is. Het werkt perfect ... met een snelheidsbeperking tot 20 km/u.
|
Ik zie een tweevaksbaan in het midden van de autosnelweg (een voor de ene richting en de andere voor de andere) die zwaar bepanserd is maar waar geen limieten zijn best wel zitten. Dan kunnen de bumperklevende, egotrippende testosteronbommen met geleasde zwarte BMW's X5 rustig hun "vrijheden" beleven tegen 250 per uur en voor mijn part rustig verongelukken wanneer ze een iets minder van anti-hersencellen voorziene BMW-rijder die "slechts" 230 rijdt oversteken en er uit de andere richting een Porsche komt aangevlamt.
|
Citaat:
De Theocodont? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be