![]() |
De figuur Hendrik Boonen kwam in september 1999 als vestigingsmanager in dienst bij Spaar Select Schoten, cq franchisenemer Sven Lefeber (volgens zijn eigen zeggen was hij “commerciëel directeur”, maar daar geloof ik geen bal van). In april 2000 rees het vermoeden dat hij zich bezighield met daden van oneerlijke concurrentie. Een tijd later werd hij “betrapt” bij een verzekeraar waar Spaar Select toentertijd regelmatig mee samenwerkte. Boonen gaf onmiddellijk toe dat hij op zoek was naar partnerships om als zelfstandig concurrent verder te werken. Er werden twee stukken opgemaakt:
- beëindiging van arbeidsovereenkomst - aanvullend concurrentiebeding waarin schadevergoeding was voorzien indien hij zich hieraan bezondigde. Daarmee was de kous nog niet af. Spaar Select heeft bewijzen dat Boonen het nog gortiger maakte. Hij bleef zich voordoen als vertegenwoordiger van Spaar Select en sloot contracten af onder de naam Spaar Invest, een inmiddels failliet bedrijf. Erger nog, hij kon een aantal vertegenwoordigers, die hij bij Spaar Select had opgeleid, zover brengen dat ze hetzelfde deden. Deze adviseurs werden aldus betaald door Spaar Select Schoten en sloten contracten af voor het ondertussen ter ziele gegane Spaar Invest. (Vandaag heeft één van die mensen me zelfs opgebeld om me te vertellen dat Boonen, toen hij nog vestigingsmanager was in Schoten, deze adviseur vanaf dag één een snelcursus beleggingshypotheek heeft gegeven.) Het houdt daarmee niet op. Nadat Spaar Invest failliet was ging hij aan de slag onder een andere makelaarsnaam, namelijk Hypodroom en nog steeds was de honger van hem en zijn medewerkers naar Spaar select klanten niet gestild. Er zijn verklaringen in mijn bezit gedagtekend januari 2004 (Indien u uw faxnummer mailt zal ik u deze verklaringen van klanten bezorgen, gericht aan Hypodroom.) Ik kan nog verder gaan. Volgens goed ingelichte bron werken er bij hypodroom adviseurs die ooit bij Spaar Select zijn ontslagen omdat ze zich hadden aangemeld met een vals diploma terwijl hij orakelt dat elke makelaar in België een dief is en elke financieel product in België bedriegerij, uitgezonderd…. Juist zijn adviesbureau en de producten die hij in portefeuille heeft. Iedereen in Antwerpen weet dat Boonen politieke ambities heeft. Zijn politieke kleur gaat mij niets aan, we leven tenslotte in een democratisch land. Wel is een feit dat hij de PNPB van Paul Marchal in opspraak bracht door zijn gedachtegoed en dat hij in zijn politieke loopbaan reeds van elf partijen militant was. Over standvastigheid en geloofwaardigheid gesproken. |
Peter De Ryck,
Mag ik U eens vragen waarom U uw voormalige vriend, Hendrik Boonen, nu zo openbaar aan de schandpaal probeert te nagelen? Was hij niet uw 'informant binnen de Raad van het Liberaal Appel'? Of moet U gewoon uw frustraties kwijt omdat U bij ons, bij voorbaat, niet welkom bent, omdat wij reeds zeer wel bekend zijn met uw labiele gesteldheid? Het verwondert me ten zeerste dat U hier op dit forum wederom met uw vuilspuiterijen mag beginnen, alhoewel U hier zogenaamd levenslang geband was! Maar goed, het zij zo... |
Op een contactavond kwamen vorige vrijdag 150 Vlaamse gedupeerden opdagen. "Er zijn bij de nieuwe belangenvereniging intussen al 2.500 reacties binnengekomen van gedupeerden die zich willen aansluiten," zegt woordvoerder Hendrik Boonen. "Het is de bedoeling om de gedupeerden bij te staan met advies en hen te helpen met alle administratieve rompslomp", zegt Boonen, zelf ex-werknemer bij Spaar Select. Maar sommigen verwijten Boonen, een extreem-rechtse politicus uit Antwerpen "lijkenpikkerij". Hij zou alleen gedupeerde klanten van Spaar Select voor zijn eigen makelaarskantoor willen winnen.
http://www.vtm.be/getasset.php?id=15001 |
Spaar Select werkt zelf oplossingen uit voor gedupeerden (12/04 16:35)
(Belga) Spaar Select gaat zelf een oplossing zoeken voor de klanten die gedupeerd zouden zijn door het makelaarskantoor. Fred Maessen, afgevaardigde van Spaar Select België, relativeert de problemen die onlangs in de media zijn gekomen. "Er zouden 30.000 gedupeerden zijn, terwijl er eigenlijk slechts 1.700 personen de dupe zijn", zo zegt hij. In maart schorste de Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CBFA) Spaar Select België voor vier maanden. Spaar Select bood naar verluidt illegale financiële producten aan. Zo'n 30.000 Vlamingen kregen sinds 2000 verkeerde adviezen voor beleggingen. Spaar Select heeft in totaal 40.000 klanten. De gedupeerden verenigden zich in de belangenvereniging Spaar Verlies. Die meende dat 30.000 mensen het slachtoffer waren van foute en illegale beleggingsadviezen van Spaar Select, waarbij ze samen 500 miljoen euro zouden verloren hebben, aldus woordvoerder Hendrik Boonen. Maessen betreurt dat er de voorbije dagen "onwaarheden" verteld werden in de media en paniek ontstond bij de klanten. Volgens Maessen is Boonen niet objectief in zijn oordeel. "Hij heeft zelf een makelaarskantoor dat bemiddelt tussen verzekeringskantoren en de banken", aldus de zaakvoerder. (LOR) (Belga) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be