Sus Iratus |
8 juli 2009 10:03 |
Daar gaan we weer: zoveelste staaltje van 'positieve' discriminatie
Wat door velen al vaker werd vermoed, wat door insiders en directe betrokkenen al vaker is aangegeven en gesignaliseerd, blijkt dus inderdaad te kloppen:
Citaat:
Allochtone leerling bevoordeeld
AMSTERDAM - Allochtone vmbo- en havo-leerlingen mogen bij het examen Nederlands ongestraft meer fouten maken dan autochtone leerlingen. Zo wordt bij Nederlandse vmbo'ers die twee spelfouten maken een punt van het totaal afgetrokken, terwijl dat bij allochtone leerlingen pas bij zes spelfouten gebeurt.
(...)
Volgens Schreuders is de aangepaste normering van de centrale examencommissie niet rechtsgeldig en worden autochtone leerlingen ongelijk behandeld. De wet staat louter toe dat allochtone scholieren met een taalachterstand een half uur langer over het examen Nederlands mogen doen en een woordenboek mogen gebruiken.
hele artikel
|
Dus allochtone leerlingen mogen niet alleen een half uur langer over hun examens doen en daarbij ook nog eens een woordenboek gebruiken, maar ze mogen ook nog eens drie maal zoveel spelfouten maken dan autochtone leerlingen. (Ik vraag me overigens af hoe het mogelijk is spelfouten te maken als men een woordenboek mag gebruiken, maar soit).
Dat er desondanks verhoudingsgewijs nog altijd veel meer allochtonen dan autochtonen zonder diploma het onderwijs verlaten, wordt hier overigens (bewust?) niet bij vermeld. Maar goed, alles wordt weer eens uit de kast gehaald om allochtonen toch maar zoveel mogelijk kansen te geven, en dat dat in deze (zoals zo vaak elders) regelrechte discriminatie van de autochtonen betekent, zullen we maar weer met de mantel der liefde en verdraagzaamheid moeten bedekken, nietwaar.
En als dan heel af en toe autochtonen deze en andere welhaast systematische discriminatie van het eigen volk meer dan beu zijn en door het lint gaan, wordt dat afgedaan als een gevolg van extreemrechtse propaganda, in plaats van een direct gevolg van een compleet falend immigratie- en integratiebeleid, ook op het gebied van onderwijs. (zie o.a. die andere draad over die vermoorde moslima hier in I&I)
|