Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   asielzoeker zonder opvang = 500 euro per dag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126024)

slegie 10 juli 2009 07:34

asielzoeker zonder opvang = 500 euro per dag

We zijn weer goed bezig in dit apelandje.

Elke vreemdeling die hier toe komt en buiten moet slapen krijgt zomaar eventjes 500 euro per dag toegestopt.

Waarom gaan wij nog werken in godsnaam?

De werkende klasse (arbeiders) heeft het moeilijk om de eindjes aan mekander te knopen en zeker nu er weer meer bespaard moet worden en dan krijgt men zoiets te horen dat zomaar iedere vreemdeling die hier ni een gratis bed en eten krijgen zomaar 500 euro per dag krijgt?

En dan mag een mens niet rascisitsch worden?

backfire 10 juli 2009 08:12

Euh, moet Fedasil die € 500 aan die asielzoekers betalen? Ik dacht het niet, ik dacht dat het over een boete ging.

BlueThunder 10 juli 2009 08:28

Het werd verdorie tijd dat er eens een rechtvaardige rechter hen op de vinger klopte... op straat leven moet vreselijk zijn.

nihao 10 juli 2009 08:35

Citaat:

Het werd verdorie tijd dat er eens een rechtvaardige rechter hen op de vinger klopte... op straat leven moet vreselijk zijn.
2

roodhaar 10 juli 2009 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slegie (Bericht 4222188)
Elke vreemdeling die hier toe komt en buiten moet slapen krijgt zomaar eventjes 500 euro per dag toegestopt.

De werkende klasse (arbeiders) heeft het moeilijk om de eindjes aan mekander te knopen en zeker nu er weer meer bespaard moet worden en dan krijgt men zoiets te horen dat zomaar iedere vreemdeling die hier ni een gratis bed en eten krijgen zomaar 500 euro per dag krijgt?

een mens zou eerst eens moeten onderzoeken waarover het juist gaat.

kameleon 10 juli 2009 08:38

Nu België nog aanklagen voor de te lage mensonwaardige uitkeringen voor invaliden.

Vlamingen de rijkste Europeanen, maar de laagste uitkeringen en grootste belastingsdruk. Wat een vies scheefgetrokken land is dit geworden. Enkel en alleen dankzij de politiek.

roodhaar 10 juli 2009 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 4222243)
Nu België nog aanklagen voor de te lage mensonwaardige uitkeringen voor invaliden.

Vlamingen de rijkste Europeanen, maar de laagste uitkeringen en grootste belastingsdruk. Wat een vies scheefgetrokken land is dit geworden. Enkel en alleen dankzij de politiek.

dit gecombineerd met de tekorten in de sociale zekerheid, is een goed betoog voor het verleggen van de belastingdruk op arbeid naar gebruik & bezit.

Astar 10 juli 2009 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4222232)

Die mensen hoefde helemaal niet op straat te leven indien in onze opvangcentra alleen maar asielzoekers opvang zouden krijgen. Zullen we dus alvast beginnen om al diegene die daar niet thuis horen eruit te zetten ?

Bobke 10 juli 2009 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4222232)

Waarom krijgen andere daklozen dat niet ?

Bobke 10 juli 2009 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4222240)
een mens zou eerst eens moeten onderzoeken waarover het juist gaat.

Vertel.

filosoof 10 juli 2009 14:32

Citaat:

Demagogie.
1.
Ben jij zeker dat 't de asielzoekers zijn die dat bedrag krijgen? Ik hoorde dat 't een dwangsom was, een soort boete dus (en die vloeit naar de staatskas)
2.
Wat heeft "ras" hiermee te maken?
3
Moeten die mensen dan op straat slapen volgens jou?

(4. 't is wel racistisch, niet rascistisch of rassistisch of rascisitsch.)

Vette Pois(s)on 10 juli 2009 14:35

500 Euro, dat is toch geen probleem.

Zet maar op de rekening.

Gij asociale egoisten.

filosoof 10 juli 2009 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4222872)
500 Euro, dat is toch geen probleem.

Zet maar op de rekening.

Gij asociale egoisten.

Jij gelooft ook alles, hé?

Vette Pois(s)on 10 juli 2009 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4222875)
Jij gelooft ook alles, hé?

De preciese bedragen ken ik niet, maar dat er commerce wordt gedaan op de kap ven die sukkelaars wel : veel geld blijft plakken aan verkeerde vingers waardoor kosten uit verhouding raken.

Dat ik wat ik geloof.

filosoof 10 juli 2009 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4222212)
Euh, moet Fedasil die € 500 aan die asielzoekers betalen? Ik dacht het niet, ik dacht dat het over een boete ging.

Dwansom hoorde ik, dus een soort boete idd, maar ik las 't vonnis niet.

Jantje 10 juli 2009 14:55

Citaat:

De vreemdeling krijgt juist niets.
Het gaat over een boete die moet betaald worden door een dienst van binnenlandse zaken aan een dienst van justitie die deze daarna moet doorstorten naar financiën.
Het is dus gewoon vestzak-broekzak operaties, maar zorgt er wel voor dat er minder geld naar asielbeleid kan gaan.

Wie de rekensom juist maakt komt trouwens tot de vaststelling dat dergelijke veroordelingen enkel in het voordeel van de Belgische belastingbetaler is, daar de veroordeelde dienst er goedkoper vanaf komt met die boetes te betalen, dan de asielzoekers onderdak te geven in de Brusselse hotels, die daarna steeds een enorme schadeclaim binnen brengen bij deze diensten.

ICE-MAN 10 juli 2009 16:22

k'vraag me af hoe zoiets kan..........

blijkbaar in dit apelandje kan het wel.........

k'zit erg in met de asielzoekers, t'zijn mensen die moeten geholpen worden...

maar als ik op t'nieuws en in de media hoor dat er gasten bij zijn die reeds...

18 keer (lezen en schrijven achttien !) geweigerd zijn......

hoe doen die dat, hoe kan da ????? als ge asiel aanvraagt en ge krijgt een weigering..... dan moet ge toch vertrekken of zo...???

en die kerels die komen dan ons ministers hun vet geven voor tv !!!! ge moet maar durven !

RASPOUTINE 10 juli 2009 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 4222243)

Hoe kan een (normale) burger nog blijven functioneren in die gekke omstandigheden?
Wat is er bij ons nog normaal?
Ik denk dat wij de volgende maanden meer dementerende gevallen mogen vewachten.
De standvastigheid en bepaalde beslissingen van onze instellingen zullen daar zeer waarschijnlijk de oorzaak van zijn.

Freddie 10 juli 2009 17:27

Hebben onze buurlanden ook dergelijke instroom van asielzoekers, of is alleen België het "happyland"?

Luddo 10 juli 2009 18:35

Misschien is dat wel de WERKELIJKE kostprijs van de opvang van asielzoekers???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be