![]() |
Het Vlaanderen van de toekomst
over 20 jaar
|
IN een confederaal België.
|
Over 20 jaar een onafhankelijke staat. Over wat er nadien nog komt en wanneer, ga ik me hier niet uitspreken.
|
in een confederaal België, hopelijk.
|
Verloofd met Nederland als onafhankelijke staat!
Huwelijk komt eraan ivm de kleine die nog gebaard moet worden. |
Citaat:
|
Confederatie met Nederland denk ik. Alleen al om taalkundige, historische en economische redenen. Via een Confederatie kan Vlaanderen toch nog een grote mate van zelfbestuur handhaven - waar ik wel een voorstander van ben geschien de ook door mij erkende verschillen tussen ons tweeën.
Eerste stap daarnaar moet zijn een confederaal België, daarna onafhankelijkheid en dan een confederatie met Nederland. Zo zie ik de Vlaamse toekomst. |
Citaat:
beetje sneller mag ook. |
Ja oke, maar dan riskeer je onnodige spanningen. Dat zien we nu ook in Europa: het gaat zo snel dat het een chaos word. Liever iets langzamer en dan ik een keer goed als nog een keer een 1830 mee moeten maken met alle gevolgen van dien.
|
Onafhankelijkheid met zeer nauwe samenwerking met Nederland.
Dat Oranje koningshuis is me er teveel aan hoe tof ze ook mogen wezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
want tot een eenheidsstaat moeten we toch komen aangezien een confederatie onstabiel is. |
Citaat:
Nooit gevonden dat een koningshuis thuishoort in een democratie. Als het louter koekendozenamusement is en geen politieke bemoeinis, kan het zijn dat ik nog bijdraai :-) |
Citaat:
louter protocolaire functie zoals de Oranje's nu heeft in NL |
Citaat:
Dat is gewoon op papier zo, in het echt hebben ze heel veel macht. |
Citaat:
Albert heeft veel meer macht dan Trix -> aanduiden HVR als eerste minister door Albert en niet door de kiezer. |
Citaat:
Lees al uw eigen posts maar eens goed na. |
Citaat:
|
Citaat:
Look who's talking. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be