Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welk Belbin groepslid ben jij ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126074)

Jedd 11 juli 2009 08:45

Welk Belbin groepslid ben jij ?

Nogal wat mensen worden er vroeg of laat in hun carrière geconfronteerd met psychologische tests om te zien of hun profiel geschikt is voor de job.

Eén van de gekendere zaken daarbij is de Belbin-teamrollen indeling.
Vanuit die eenvoudige classificatie helpt het personeelsleden vaak om elkaar beter te begrijpen, en aangezien politics.be mutatis mutandis ook een team is, leek het me leuk om eens te polsen wie hier tot welke teamrol vervult

ik heb niet onmiddellijk een goede online test gevonden, dus mogelijks is deze poll best enkel te antwoorden door mensen die het antwoord al kennen. Meerdere antwoorden zijn mogelijk, maar graag wat meer uitleg dan.

Diegenen die nog nooit van Belbin hebben gehoord kunnen hun licht eens opsteken en kijken wat voor types er zijn op deze site (globaal overzichtje) en hier (iets uitgebreider).

ikzelf ben een plant :-D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
Plants are creative, unorthodox and a generator of ideas. If an innovative solution to a problem is needed, a Plant is a good person to ask. A good plant will be bright and free-thinking. Plants can tend to ignore incidentals and refrain from getting bogged down in detail. The Plant bears a strong resemblance to the popular caricature of the absentminded professor-inventor, and often has a hard time communicating ideas to others.

Met op de tweede plaats de waarschuwer
Citaat:

Monitor Evaluators are fair and logical observers and judges of what is going on. Because they are good at detaching themselves from bias, they are often the ones to see all available options with the greatest clarity. They take everything into account, and by moving slowly and analytically, will almost always come to the right decision. However, they can become excessively cynical, damping enthusiasm for anything without logical grounds, and they have a hard time inspiring themselves or others to be passionate about their work.

ik ben echt benieuwd waar de andere forumleden terug te vinden zijn :-)

Firestone 11 juli 2009 09:05

kiko 11 juli 2009 09:27

De eigenschappen van al die groepsleden zijn zonder uitzondering positief, wat al absoluut niet realistisch is (klasseer mij maar onder "criticaster").

Jedd 11 juli 2009 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4223938)
De eigenschappen van al die groepsleden zijn zonder uitzondering positief,

hoe bedoel je ?
in beide links wordt toch aangegeven hoe de sterktes tot zwaktes kunnen vervallen als ze onvoldoende getemperd worden ?

kiko 11 juli 2009 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4223944)
hoe bedoel je ?
in beide links wordt toch aangegeven hoe de sterktes tot zwaktes kunnen vervallen als ze onvoldoende getemperd worden ?

Ah, inderdaad correct.

Klasseer mij dan maar onder de onterechte betweter.

Mitgard 11 juli 2009 10:07

kunt ge geloven dat het mij niet interesseert welk groepslid ik volgens belbin ben?

Txiki 11 juli 2009 10:30

Gaan we Facebook-kwissen naar hier brengen ja?

FDM 11 juli 2009 10:30

een Draak

From_Vlaanderen 11 juli 2009 10:36

1 Bijlage(n)
Een vormer.

Citaat:

Het platwalsen van andere teamleden, zeker als hij een gezaghebbende positie bekleedt

Wedijveren over de rol van deskundige, met name met de Plant en de Monitor

Onverdraagzaamheid en zelfs arrogantie ten op zichten van mensen die zich meer op het proces en de procedures richten

Waar zitten die planten hier:-D?

Bovenbuur 11 juli 2009 10:36

Ik was ook een kasplantje.

Visjnu 11 juli 2009 14:53

powerplant ;-)

Elke keer dat ik een Belbin test doe steekt dat er met kop en schouders bovenuit. Herken er mij volledig in.

Jedd 11 juli 2009 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4224020)
Gaan we Facebook-kwissen naar hier brengen ja?

van zodra dat ge een beetje carrière maakt wordt ge met dit soort dingen geconfronteerd.

en het bevat wel nuttige dingen om op terug te vallen als je je groep leidt.

ik geef wel toe dat ik dit vijftien jaar geleden had afgedaan als quatsh.
maar een mens wordt ouder en wijzer.

debbie 11 juli 2009 18:59

Ik ben overduidelijk een groepswerker maar in tegenstelling tot wat bij de uitleg staat, functioneer ik enorm goed in crisis-momenten, dan blink ik echt uit. Kan dan mijn hoofd heel koel houden en neem dan de leiding op me.

Scherven A. Mok 11 juli 2009 19:13

Ik hoor helemaal niet thuis in dat Belbin plaatje, ik kon namelijk op geen enkele vraag antwoorden.

Jedd 11 juli 2009 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4224838)
Ik hoor helemaal niet thuis in dat Belbin plaatje, ik kon namelijk op geen enkele vraag antwoorden.

die online test trekt op geen kloten ;-)

Scherven A. Mok 11 juli 2009 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4224841)
die online test trekt op geen kloten ;-)

oef :-)

Dronkoers 12 juli 2009 15:00

1 Bijlage(n)
Amai, en ik moet da geloven? ;-)

From_Vlaanderen 12 juli 2009 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 4225654)
Amai, en ik moet da geloven? ;-)

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be