![]() |
Gentenaars starten petitie tegen vervelende straatmuzikanten
Citaat:
Een verbod op straatmuzikanten in heel Vlaanderen zou veel beter zijn. |
Niemand heeft blijkbaar last van die terreur-muzikanten?
|
Ok, er zijn straatmuzikanten die een beperkt repertoire hebben, maar er zijn er ook die zeer sterk zijn. En ik vind muziek in de straten sowieso gezelliger. Ik zou eerder pleiten voor een soepelere regeling voor straatmuzikanten dan het tegenovergestelde.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En het gepraat van de winkelende mensen is wellicht ook massa's storend. Ja, laten we pleiten voor stille straten! Oja, ik vergeet de trams en de bussen nog. Geluidsloos of anders afschaffen die handel!
|
En het gepraat van de winkelende mensen is wellicht ook massa's storend. Ja, laten we pleiten voor stille straten! Oja, ik vergeet de trams en de bussen nog. Geluidsloos of anders afschaffen die handel!
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze zullen echter wel anders janken wanneer ze heel de dag voor hun huis staan te spelen. En ik spreek niet van 6 uurtjes lawaai maar van 's morgensvroeg tot 's avondslaat. |
Inderdaad.
Ik kies liever zelf (W)at (W)aar en (W)anneer. |
Als je de straatmuzikanten uit het straatbeeld haalt ga je de massa veel harder horen. Dus op de duur ga je de massa ook storend gaan vinden, en zo verder.
En als ik dat artikel lees, merk ik op dat het probleem nog maar vrij recent sterk aan het opkomen is. Economische crisis, hint ;-) Je hebt verschillende 'soorten' straatmuzikanten weet je wel. Diegene die het gewoon voor hun plezier doen en hun kunnen aan de wereld tonen en diegene die het als (extra) bron van inkomsten zien omdat ze anders niet rondkomen. Pak daar dan het probleem aan. En als er wat projecten met straatmuzikanten opgestart worden zal hun repertoire en hun kunnen ook wel verbeteren/vergroten. Zie hier, een positieve benadering/denkpiste van de feiten. |
neem die mensen hun broodwinning eens niet af zeg
|
Citaat:
|
Ik kan me voorstellen dat elke dag dezelfde amateuristische deuntjes op een aftandse instrument je op den deur de gordijnen injagen. Dus ik kan de handelen van de horeca wel begrijpen.
|
Ik kan de reactie ook deels begrijpen, maar er zijn meer oplossingen dan het verbieden van straatmuzikanten.
|
Zat 2 weken terug op een terrasje in Hasselt, zo een in vodden gekleede straatmuzikant heeft een uur voor hetzelfde terrasje gestaan, na elk liedje rondgaan en ongelooflijk hard aandringen met de pet, en dezelfde 2 nummers keer op keer spelen op zijn ongestemde gitaar....
Na een tijdje zag ik een kerel 2 tafeltjes verder opstaan en naar de muzikant gaan, hij gaf hem een briefje van 5 euro en zei "hier, maar zie dat ik u de rest van de dag niet meer hoef te zien". Het is ook een manier.... |
Citaat:
Als het stoort dat ze altijd dezelfde liedjes spelen, geef ze dan wat nieuwe partituren. Persoonlijk vind ik het geniaal dat ik op straat iets anders hoor als irritante reclamejingles. |
Citaat:
![]() Na 1 uur naar deze kattengejank geluisterd te hebben zal u ook wel anders piepen. Echter als ik men muziek te luid opzet komt de politie langs. |
Gaan de Gentenaars nu ook een petitie starten tegen de Gentse feesten?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be