![]() |
verdeling van alle postjes gekend...
http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...egering-.dhtml
* Kris Peeters (CD&V) wordt minister-president, bevoegd voor algemeen regeringsbeleid, economie, buitenlands beleid, landbouw en visserij en plattelandsbeleid. * Ingrid Lieten (sp.a) wordt viceminister-president, minister van wetenschappelijk onderzoek en innovatie, economische overheidsinstrumentarium met inbegrip van het Vlaams energiebedrijf, media en coördinatie van het armoedebeleid. * Geert Bourgeois (N-VA) wordt viceminister-president, minister van bestuurszaken, binnenlands bestuur, inburgering, toerisme en Vlaamse rand. * Hilde Crevits (CD&V), minister van mobiliteit en openbare werken. * Jo Vandeurzen (CD&V) minister van welzijn, volksgezondheid en gezin. * Joke Schauvliege (CD&V) minister voor leefmilieu, natuur en cultuur. * Pascal Smet (sp.a), minister van onderwijs, Brussel, gelijke kansen en jeugd. * Philippe Muyters (N-VA) wordt minister van begroting en financiën, werk en ruimtelijke ordening en onroerend erfgoed en sport. * Freya Van den Bossche (sp.a) wordt minister van wonen, energie, sociale economie en stedenbeleid. |
de SP.a heeft zich in het zak laten zetten, me dunkt
Lieten krijgt alle overschotjes met als toetje het Vlaams energiebedrijf wat volgens mij een serieuze flop gaat worden Smet krijgt onderwijs waar VDB in de vorige legislatuur veel extra middelen heeft vast gekregen. Veel extra's zal daar niet meer naar toegaan en als ze serieus moetne sparen zullen ze het daar ook wel wat afromen. Van den Bossche krijgt wonen waar door de renovatiepremie ook al veel geld naartoe is gegaan. VDB heeft mss moeilijk gedaan tijdens de onderhandelingen maar als ik zie wat SP.a heeft gevangen hadden ze mss beter allemaal wat moeilijker gedaan. |
Ik had wel liever 3 NVA ministers gezien in plaats van twee.
En de afwezigheid van Anciaux is prima nieuws. |
Ik had gehoopt dat mobiliteit en leefmilieu/natuur naar de spa ging, om toch iets van een degelijk beleid op die departementen te hebben, niet dus :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
bon...to the point nu... De afwezigheid van Bertje is goed nieuws,en ik betreur ook dat Mr. Vandenbroucke niet meer in het team zit.... Voor de rest mogen we het voordeel van de twijfel gunnen.... |
Citaat:
enfin... ik vind dat de SP.A betere mensen heeft (Vanvelthoven, den bruno,...) om de postjes te bezetten. |
Citaat:
Dit is niet voor de hand liggend - zie de manier waarop OVLD met kabinetspostjes omgaat/omging. |
Het ziet er niet goed uit voor ons leefmilieu en ruimtelijke ordening met een onverkozen VOKA baas en een regeerakkoord waar nieuwe gemakkelijk te verkrijgen industrieterreinen instaan. Groei groei groei alles moet naar de kloten en in die groei zit dan waarschijnlijk nog amper deftige werkgelegenheid in voor laaggeschoolden ook ... om van te huilen. Door de crisis gaan ze gewoon nog meer dan vroeger de aloude belgische toer op, een wafelijzerpolitiek (niet meer tussen de landsdelen) voor de partijprojectjes ...
En dan in volle crisis met zo'n onervaren ploeg ... vooral spa ... ongelooflijk Jongeren moeten we allemaal doen want ons blanke ras gaat is dik in de minderheid (sic) we stapelen iedereen wel op ... |
Citaat:
|
neemt het van mij aan: naar het onderwijs zal in de nabije toekomst niet veel extra geld gaan. Er is echt al tonnen bijgekomen de laatste jaren.
|
Het is inderdaad wel zo dat onderwijs een grote slok is in de borrel van de brieventas van de Vlaamse regering, maar toch moet je dit niet overschatten:
als je de weddes van iedereen (van de vele kleuterjuffen tot en met een heel aantal professoren en personeel van de univs en hogescholen) eruit zou halen (je kan daar immers geen 'beleid' mee voeren, als je begrijpt wat ik bedoel) en als je de 'vaste kosten', vb. gebouwen gewoon vervangt naargelang het afschrijvingsnivo, dan kom je tot normale proporsies voor een gewoon ministerietje. Voor de rest moet ik flink lachen met die ventjes die nu zitten te deklameren dat deze regering niet zo groen of niet zo sosiaal-sosialistisch uit de hoek dreigt te komen. Want die konkluzie hadden ze al kunnen trekken na de verkiezingen, aan de hand van de verkiezingsuitslag, dus aan de hand van wat het Vlaamse volk wilde. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geef eerlijk toe dat de centrum-rechts deze keer heeft gewonnen en (groen-)links heeft verloren en dat wordt weerspiegeld in het regeerakkoord. Vlaanderen heeft, grof gesteld, een welgemeende fuck you aan het adres van de natuur gegeven, jammer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be