Vorenus |
11 juli 2009 16:19 |
Sinksenfoor anders bekeken
Volgens de media en politiek
Citaat:
Ook organisatorisch was de editie 2009 een schot in de roos. Dankzij de aanwezigheid van de politie op het terrein waren er geen noemenswaardige incidenten en de gangen tussen de kramen lagen er opvallend netjes bij. "Zowel de politie als de mensen van stadsreiniging hebben puik werk geleverd.
|
Volgens de omwonenden
Citaat:
Alé het is hun gegund doch elk jaar hetzelfde probleem als bewoner op het zuid............lawaai, afval, nen hoop marginalen, parkeerproblemen tot en met, horeca die het beduidend slechter doet omwille van de foor.
|
Citaat:
de omwonenden denken hier echter anders over, een absoluut dieptepunt met als grootste ergernis de 48 stroboscopen in de top van de "stratosphere". Geachte schepencollege van Antwerpen, is het misschien mogelijk om die marginale foorkramers aan dezelfde milieuwetten te onderwerpen als de modale antwerpse burger.
|
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tig-jaar.dhtml
http://www.gva.be/antwerpen/topediti...gt-zondag.aspx
Hierbij moet ik de omwonenden gelijk geven aangezien ikzelf bij deze groep behoor.
'S avonds na 22 uur is de sinksenfoor een echte plaag, natchtlawaai van de mensen, foorkramers die denken dat ze nog een discoavond voor hunzelf moeten houden en als toppunt van allemaal de "stratosphere". Ik ben niet gediend met stroboscopen en gillende wijven na 22 uur wanner ik in men bed lig, voor alle zekerheid, ikwoon niet aan de straatkant maar aan de achterkant.
Voor volgend jaar kan de burgemeester maar zien dat de sinksenfoor aangepast is of ik dien klacht in.
Is het nu zo moeilijk om rekening te houden met de omwonenden?
* Van zondag tot donderdag mag de foor voor mij maximaal openblijven tot 22 uur 's avonds en op de andere dagen tot 23 uur.
* Geen enkele attractie mag hoger zijn dan de gebouwen en speciale lichteffecten (zoals stroboscopen) moeten uitgeschakeld worden indien deze storend zijn voor de bewoners.
* De foorkramers mogen geen fuiven houden na hun werk op de foor zelf.
Indien deze drie punten nageleefd worden heb ik geen enkel probleem met de foor.
|