![]() |
Het boek "Mein Kampf" weer uitgeven?
De Duitse minister Wolfgang Eubisch, wil 'Mein Kampf' weer uitgeven.
In 2015 vervallen de auteursrechten en kan het boek vrij uit gegeven worden. Daarom pleit de minister ervoor om het nu reeds uit te geven met kritische commentaar van historici. http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...ein-kampf.aspx Lijkt me niet zo'n slecht idee. Beter nu uitgeven met kritisch commentaar dan wachten tot 2015. Want dan ontstaat er een mss een stormloop naar de boekenwinkel en gaan de mensen dat boek lezen zonder enige vorm van uitleg of commentaar erbij. En gezien velen niet erg snugger zijn.... :-P |
Citaat:
Voor mij alleszins wel, maar ik ben dan ook snuggerder dan de meeste. |
Ik zou het wel eens willen lezen om te weten wat Hitler er nog echt van dacht.
|
Citaat:
|
Citaat:
*Hitler schrijft hier over Joden, dit is niet mooi van hem.* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeer goed. Ik heb het al in digitaal formaat op men PC staan maar zou toch graag een fatsoenlijke kopie willen hebben.
De reeds bestaande versies zijn ook nogal prijzig vanwege het schaarse aanbod. Een bijgevoegde "kritische commentaar" zou ik echter niet op prijs stellen, er staat al genoeg propaganda in Mein Kampf. |
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen die een boek leest moet er toch z'n eigen visie op kunnen geven ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor een wettelijk toegestane echte Nederlandstaligee versie zal je toch nog langer moeten wachten, de Nederlandse staat meent de rechten te hebben op de vertaling en gaat uitgave de komende jaren nog wel tegen. Juridisch klopt daar wellicht niets van, maar de andere gegadigden voor het auteursrecht vinden het schijnbaar wel goed zo. |
Ik snap eigenlijk het gedoe errond niet. Ik denk dat iemand die zo nu en dan eens het nieuws kijkt of de krant leest toch meer dan genoeg omkadering krijgt om dat boek te kunnen plaatsen. Je moet al van al je zintuigen ontdaan zijn om het boek vandaag de dag nog serieus te nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb wel een boek van kameraad Stalin over dialectisch materialisme of zoiets.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be