![]() |
Peumans zal weigeren naar palais de Laeken te gaan
Peukmans heeft haar op zijn tanden.
En hij houdt zich aan zijn prinsipes. Als republikein is hij nog nooit ingegaan om uitnodigingen voor resepsies op het palais de Laeken, waar een onverkozene de plak zwaait en grote sier maakt met onze senten. En als voorzitter van het Vlaams parlement, wil hij dat zo houden. Ja, lees het zelf hé: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090713_078 Goed zo. Of zou het beter geweest zijn dat hij toch ging, maar telkens aan de roi (en aan de reine en aan hun nakomelingen) zou benadrukken in het Vlaams dat hij gekomen is omdat hij 'moet' van zijn funktie, maar dat hij republikein is, dat hij tegen niet-verkozenen in bevoorrechte funkties is .... bla bla ... ? Wat zou jij doen ? Toch geen studentikoziteiten zeker, zoals daar naar het twoilet gaan en dan tandpasta aan achterkant van de klink smeren ... akes .... |
tandpasta?
|
Ik zou gewoon gaan. De koning een hand geven, dan een knie in de nichtjesgroeter, dan een uppercut vol op de neus :twisted:
|
Als zijn functie, als parlementsvoorzitter, voorschrijft dat hij op recepties van het paleis moet verschijnen, dan moet de man daar verschijnen.
Of men moet de reglementen aanpassen. Tenslotte wordt hij daar ook voor betaald. Of gaat hij dat deel afstaan ? Voor zover ik weet wil 'republikein' toch niet zeggen, 'ik hou me aan de regels, voor zover het mij uitkomt' ? Als hij zich niet kan vinden in een deel van de functie (nogmaals, voorzover dit is in de functieomschrijving is vastgelegd), dan moet hij die functie niet opnemen. Voor de rest aan hem en zijn partij om eventueel de reglementen te veranderen, op een democratische manier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eerst de eed van trouw aan de koning afleggen en dan weigeren van zijn verplichtingen na te komen. Typisch N VA : als de camera's werken puur flamigant, van zodra de camera's stoppen puur belgicistisch :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de Belgische grondwet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Peumans komt er natuurlijk niet beter uit zo :) |
Citaat:
|
Citaat:
Daar gaat het hem om. Zoals zo vaak verwart men arrogantie met 'op zijn strepen staan' en 'zich aan zijn principes houden'. Niemand vraagt immers om zijn principes te verloochenenn men vraagt om de taak die hij op zich neemt en aanvaard heeft naar verhoren uit te voeren, met alle voor- en nadelen. |
Citaat:
|
Mens mag zijn overtuiging toch houden binnen het wettelijk kader he?
Goed zo zou ik zeggen. Zijn veel belangrijkere dingen dan wat gaan kletsen met le roi. Gisteren trouwen de audientie gezien van Kris Peeters, hij werd weer eventjes in het frans op zijn plek gewezen, dat terwijl goed wetende dit de Vlaams minster prseident is. |
Citaat:
|
Hebt ge het over die principes zoals die burgemeesters?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be